Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
111 ДІАРІУЩЪ АѲАНАСІЯ ФИЛИППОВИЧА, 1646 ГОДА. 112 ко еще за причипою Пречистой Бого¬
родица, Матки милосерда, надъ наро¬
домъ людскимъ срогости своей Богъ
Всемогучій фолгуетъ, и то взглядомъ
посполства и убогихъ людей, которыхъ
великое мнозство звлаща до Пречистой
Богородици побожныхъ иравдиве ся
найдуетъ. Але панове и преложоные зго-
ла въ звѣровъ и птаховъ драпежныхъ |
ся перекинули и подобными стали, а
праве южъ и надъ Звѣревъ поддан¬
ныхъ своихъ и убогихъ людей драпе-
жатъ и надъ ними ся збыткуютъ. А
тое вѣдати потреба, ижъ пыха и не¬
милосердіе найбарзѣй готуютъ собѣ
пекелныи вѣчный муки. Ведлугъ вы-
року Духа Святого: «не прійде ко Мнѣ
нога гордыня, и рука грѣшнича да не
подвижитъ Мене», то есть: пышный
и'немилосердый не дознаетъ милости
отъ Бога Всемогучого. А если хто спытаетъ: «въ церкви
Восточной що за порядокъ благосло-
венства правого?» Одповѣдается: «гды
патріарха, который въ часѣ заммро-
нымъ и назначены мъ одъ Бога, предъ
маестатъ Его святы презъ смерть по-
воланый будетъ, теды на его мѣстце
посвящаютъ не владыкове, не метро¬
политы, ани ексархи патріаршіе, але
сами патріархи, ровный межи собою
будучи братіа, въ столицахъ своихъ
зособна мѣпгкаючіи. За данемъ собѣ |
вѣдомости, зъѣхавшися, зешлому брату |
одправивши молитвы и учинивши ііа- :
мятку звыклуго, обраного на его мѣстце '
два або три (для боліпеи поваги и мо-;
ци въ святости) прибывши, албо презъ і
молитвы едностайнымъ умысломъ, по¬
рядкомъ правдивымъ духовнымъ, о;
имени Іисусъ Христовомъ оного благо- і
словятъ и посвящаютъ, ведлугъ вауки !
Евангелскои: «гдѣ Два або три собра¬
ни во имя Мое, ту Азъ посредѣ ихъ
есмъ>. О тожъ сродкѵетъ и поря¬ докъ веде духовный самъ Іисусъ Хри¬
стосъ въ церкви правдивой Всходней,
а не якій охмистръ, або умоцованый,
змышліоный и видомая голова. СУПЛИКА ТРЕТЯЯ, писаная року 1645-го. Наяснѣйшій кролю Полскій, панъ а
панъ мой милостивый! Лко вѣрный под-
даный вашой кролевской милости, па¬
на мнѣ милостивого, южъ то надъ
утрапеного Вартимея, подъ Ерихономъ
на дорози сѣдячого и волаючого 36):
«сыне Давидовъ, Іисусъ, помилуй мя>, я,
нендзный Аѳанасій, слуга Іисуса Хри¬
ста, Господа моего и Пречистой Бого¬
родици, Патронки нашей, не разъ, ие
два волалемъ, вблаю и верещу: «на¬
яснѣйшій кроль Полскій, пане мой ми¬
лостивый , сыне Жигмонта Третего, Вла-
дыславе Четвертый, змилуйся надъ
утрапеною церковью Всходнею, правди-
ве каѳолицкою, Грецкою, въ панствѣ
тутъ вашомъ христіанскомъ найдую-
чѵюся! Рачъ быть ей судьею, самъ не
спущаючися ни на кого, принамнѣй
такъ, якъ евангелиста святой описалъ
о» суди и вдовици» ”)! Супликовалемъ правдиве зъ роска-
заня Бозского въ року 1643, презъ
образъ чудовиый въ крестѣ Купятиц-
кій Пречистой Богородици, зъ гисто-
ріею Московскою, публице ,в) въ се¬
натѣ до вашой кролевской милости,
пана мнѣ милостивого, о успокоене
вѣры правдивой каѳолицкои Грецкой а
о знищене унеи проклятой. Писалемъ
и на сейми прошломъ въ року 1645,
марца 16 дня, презъ пана Осинского,
маршалка, и пана Огинсвого, воеводы ’•) Марк. гл. 10, ст. 46—48. ”) Лук. гл. 18, ст. 1—9. ' “) .Іатин. рпЪІке. Библиотека "Руниверс