Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1277 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА. 1278 лютъ. Егоже ради не духоборци, но
вправду и богоборци,. и ругателе свя¬
тымъ, и христіанохулніи нарицаютъ бо-
гоносніи отци. Не днесь бо точію, но
и въ древнихъ лѣтѣхъ бывали анти¬
христа мнози, по Іоану. Аще и самъ
тѣлесне не явися, || (об. 65) но лука¬
выми съсуды духа его мнози преблаз-
нишася. Тѣмъ непразно имя, но отъ
дѣйства сице нарекошася. А еже о заколеніи агньца, имже бо¬
жественна страсти Христовы Божіи
священници на божественомъ жръ-
твеницѣ образуютъ съ всяцѣмъ благо-
говѣньствомъ и чистотою сръдечною,—
святохулници же, по своему ругатель¬
скому разуму, знову Христа закалати
глаголютъ. Убо прекланяеши ли уши свои къ
таковымъ богомерзкимъ хуламъ? И ка-
ко христіанинъ правый будеши, а ере¬
тическое злоуміе въ мысли обнося и
растлѣвая си боголюбезный разумъ, и
тако помалу прельщаемъ съврыпе[н]не
въ дно адово „прелести ихъ потопленъ
будеши, яко и мнози пострадаша? Мня¬
щейся быта разумны объюродѣша, из-
мѣнивше просту вѣру на лжёиненитый
разумъ растлѣныхъ человѣкъ умомъ и
отпадшихъ отъ истинны, понеже плоти
сущей крови духовне мудрствовати не
възмогоша, идѣже бо не священно
образуемы видимъ мы священнодѣй¬
ствомъ | (66) Христовы страсти, по
апостолскому преданію и богоносныхъ
отецъ ученію. Тамо не нарицается при¬
частіе тѣла Христова, но' простый
хлѣбъ, пачеже блазньство нѣкое са-
мозаконыя прелести. А еже глаголютъ
противно Богу таковое богопреданное
великое священнодѣйство, се и намъ
вѣдомо, яко противно Богу ихъ. Кто же есть Богъ ихъ? Богъ вѣка сего 3), егоже назиаме- а) На полѣ позднѣйшимъ почеркомъ: «Не I новалъ Павелъ, который ослѣпилъ раз-
| умы ихъ зловѣріеыъ, не въсіати имъ
свѣту благовѣстіа славы Христовы, иже
естъ образъ Бога невидимаго. А отъ
сего можемъ разумѣти, яко затмѣни
! суть въ еѵангеліи Христовѣ. Понеже
' ко Моисейскому закону обратилися и,
' вмѣсто еѵангеліа, десятословіе пропо-
і вѣдаютъ, егоже ни самъ Христосъ, 1 ниже аиостоли духомъ его научиша, | пачеже и отрекоша повсюду. И по
апостолѣхъ колико бѣ святыхъ церков¬
ныхъ учителей, и ни единъ же отъ
нихъ десятословіе никогдаже навчилъ,
вѣдяще, яко въ законѣ оправдающеися
благодати Божіа отпадаютъ. Глаго¬
лютъ бо темніи о свѣтѣ, яко зерцало
есть десятословіе. Павелъ же глаголетъ:
аще есть покровенно еѵангеліе наше
въ погибающихъ есть покрыто, || (об. 66)
и прочая. Аще ли глаголютъ вѣровати
еѵангелію, въ словесѣхъ точію вѣру
обносятъ вътще, и толкуютъ все бо¬
годухновенно писаніе неправо по сво¬
ему злоумію, якоже отецъ лжи подла¬
таетъ имъ. Того ради и всѣхъ святыхъ
богоносныхъ отецъ книгъ не пріем¬
лютъ, иже, яко чадолюбивый отци
написавше, оставиша намъ сказаніе
ветхаго и новаго завѣта, не просто,
но Святымъ Духомъ хранящѳ насъ отъ
неправыхъ сказаній съпротивнаго духа. А еже во Е[ѵ]реомъ писалъ святый
апостолъ Павелъ, яко Христосъ еди¬
ною о грѣсѣхъ пострада, и прочая,—
сіе рече Павелъ не яко не быта при¬
ношенію и жертвѣ безкровной и про¬
чему священнодѣйству (имиже по бо¬ единаго вѣка, но той же Ботъ и всѣхъ вѣ¬
ковъ, который ослѣпилъ, си естъ попустилъ
ихъ въ суетѣ ума своего прелщатися. Богъ
вѣка сего—Богъ мысли ихъ: глаголется на-
носителне, а не утвердителне. И Богъ убо-
всегда свѣтъ есть; ослѣпи же ихъ злоба ихъ
и не увидѣша тайнъ Божіихъ». Библиотека "Руниверс1