История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1273 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА. 1274 Врази же истиннѣ, за нихже Хри¬
стосъ тунѳ умре, нѳ покаряются сихъ
богоносныхъ ученію, яже церкви Бо¬
жія утвержаютъ и все христіанское жи¬
тіе украшаютъ. А еже беру себѣ на
помощъ святого Епифанья, се обличе¬
ніе будетъ имъ. Видѣвъ бо Епифаніе
пеподписанно имя на немъ и непозна¬
ваемъ образъ, чій есть, повелѣ упраз-
нити его. Тако бо и преданіе имать—
скаженому не кланятися образу. Не подобаетъ же дивитися намъ о
невѣжствующихъ и заблуждшихъ, но
паче молитися о нихъ: еда дастъ имъ
Богъ покаяніе въ разумъ истинны въз-
никнути имъ отъ діавольскіа сѣти. Жи¬
ви, уловлени отъ него въ того вълю, да
не обидимы будемъ отъ сатаны, нѳне-
разумаваемъ бо умышленіа его. Много имѣхъ писати, |) (об. 62) по
трудно ми вскорѣ о всѣхъ речахъ пи¬
сати. Надѣюжеся, Богу поспѣшествую-
щу, на вся хулы нынѣшнихъ ересей
обще списати обличеніе, елика они умыш¬
ляютъ лживыми выклады смутити цер-
ковъ Божію и правую вѣру безъ вѣ¬
сти сътворити. Но жестоко будетъ имъ
противу рожну прати. Прочее, здравъ буди о Хриртѣ и въ
божественомъ разумѣ просвѣщенъ съ
всѣмъ рожаемъ дому вашей милости и со
всѣми православными христіяны. Аминь. II (63) Того ЖЕ ПОСЛАНІЕ ДО ИВАНА За-
рѣцкого. Въпросъ: [о заколеніи агньца,
яко то естъ веіцъ] 2). Проси нѣкто Христолюбива старца,
да напишетъ ему о новопрозябшихъ
ересѳхъ, глаголемыхъ Люторскихъ. И
пръвѣе въпроси: литръгіа имать ли бы-
ти въ христіанской церкви, или ни?
Понеже Люторове глаголютъ то быти *) Зачеркнуто. чары, паче же—о заколеніи агнца, якъ
то есть вещъ противна Богу и свято¬
му его писанію, и пріемлютъ собѣ въ
помощъ писанное отъ Павла апостола
ко Еѵреомъ: се бо сътвори, рече, еди¬
ною възнеся 3), и прочая,а вы-дей, глаго¬
лютъ, на всякъ день Христа закаляе¬
те. И о святыхъ иконахъ — подобаетъ
ли почитати ихъ и покланятися имъ?
Такоже и о отшедшихъ святыхъ—при-
зывати ли ихъ на помощъ, и имѣютъ
ли дръзновеніе къ Богу молитися о насъ
и о грѣсѣхъ нашихъ, яко да ихъ ради
молитовъ намъ грѣхи отпуститъ? О 4) таковыхъ въпросѣхъ, который та¬
ковымъ обычаемъ въпрошаегь, нѣстъ по¬
требы отвѣТцавати. А понеже о вашей люб¬
ви надежду имамы добру, яко аще неис¬
кусенъ въпросъ, обаче не отъ врага церк¬
ви Божіи, якоже отступницй ея, но
отъ хотящаго истинну навыкеути, || (об. 63) тѣмже, ради вашея молбы,
забываемъ скудости ума нашего, яко
нѣсмъ доволенъ въ таковыхъ смѣлость
показу я, ниже бо вмѣститъ слухъ бла¬
гочестивыхъ понести, наипаче о та¬
ковыхъ божественныхъ и неизреченныхъ
вещѣхъ, ихже церкви Божія отъ свя¬
тыхъ апостолъ и богоносныхъ отецъ
нріимши въ таинствѣ отъ въстокъ сол¬
нечныхъ даже и до запада по всей
вселеннѣй отъ начала и донынѣ цѣла
и невредна съблюдаетъ православныхъ
благочестивая преданія, и нѣстъ лзѣ о
таковыхъ глаголати, имать ли то и то
быти, якоже бы о новыхъ нѣкихъ обы-
чаехъ, а не отъ начала бывшихъ. Подобаетъ же намъ смиритися предъ
Богомъ, а не высъкая мудрствовати, и
нѳ внимати прелщеннымъ ругателемъ
и досадителемъ. Таковіи бо чюжи цар- 3) На полѣ киноварью: «отвѣть». *) Евр., гл. 7, ст. 27: «сіе бо сотвори еди¬
ною, себе прйнёсъ»; гл. 9, ст. 28: «единою
принесеся». Библиотека "Руниверс1