Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1267 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА. 1268 вашихъ предъ свиніами и не дадите
святаго псомъ. И Павелъ повелѣ ере¬
тика человѣка но единомъ и вторѣмъ
наказаніи отрицатися *)• Хотящихъ же
истинну навыкнути, доброе творяще,
до вѣка не стужаемси, не учительскій
санъ въсхищагоще. Не буди то! || (58) Но въпрошаеми отвѣщаемъ, не отъ
своего же разума, но отъ самѣхъ бо-
жественыхъ писаній святыхъ и богонос¬
ныхъ отецъ сказаніа отъ многихъ и
малая събравъ, яко песъ отъ крупицъ
падающихъ отъ трапезы господій своихъ,
сице глаголемъ: не яко человѣкомъ уга-
ждающе, но Богу, искусъ суда словесъ на¬
шихъ възлагающе вѣдящемѵ вся прежде
бытіа ихъ. Ни бо доволни есмы, рече
апостолъ, о[тъ] себе помыслити что,
яко отъ себе, но доводъ нашъ отъ Бога,
иже и удоволствова насъ служителя
быти нову завѣту, а не ветхѵ, писме-
ны, еже на таблицахъ каменныхъ *). Якоже и нынѣ нѣціи прелестивше-
ся заблудиша, нарицающеся еѵангели-
ки 3), десятословіе проповѣдаютъ, его-
же ни Христосъ самъ, ниже апостоли
его духомъ научиша. И колико по свя¬
тыхъ великихъ учителей церковныхъ
богоносныхъ отецъ, иже, яко чадолю¬
бивый отци отъ Духа Святаго движи-
ми, написанъ выкладъ на новей и вет¬
хій завѣтъ оставиша намъ, ихже не
пріемлютъ отступници святыя собор¬
ныя аностолскіа церкви, волею плот¬
скою водящеся и разумомъ самозакон¬
ныя льсти. Своа выклады ложно пи¬
шутъ и глаголютъ чгожа и странна *) Посл. къ Титу, гл. 3, ст. 10: « по нервомъ ». 3) Въ рукописи ошибка: «еѵангельски*. 3) 2 Корине., гл. 3. ст. 5—7: «не яко до¬
волни есмы отъ себе помыслити что, яко
отъ себе, но довольство наше отъ Бога, иже
и удоволи насъ служители быти нову завѣту,
не писмене, но духу — — писмены образо¬
ванно въ каменехъ >. ; православныхъ велѣній, иже своя сънь-
I мица съставляюще прелыцаеми и прель¬
щающе невѣдущихъ1 (об.58)и въразлич-
, ныя ереси и хулы испадоша, хотяще бы¬
ти закону учители, не разумѣюще
же ни яже глаголютъ, ни о нихже
утвержаются. Не пришелъ (глаголюще) • Христосъ разорити закона, но наполни-
! ти *)• Не якобы дръжати закопъ
I Моисеовъ сіе реченно, но еѵангеліемъ
святымъ выполнилъ. Въ старомъ зако¬
нѣ пишетъ: не прелюбы сътвори; Хри¬
стосъ же въ еѵангеліи: ни възрѣти на
жену съ таковымъ помысломъ. Мои¬
сеовъ законъ глаголетъ: не убій; Хри¬
стовъ же: и не гнѣвайся туне, и прочая. О святыхъ же и честныхъ иконахъ
и въображеніе честнаго и животворя¬
щаго креста Христова, и святому еѵан-
гелію, и божественнымъ тайнамъ, и
святымъ церквамъ — якоже изначала
пріатъ отъ святыхъ апостолъ и бого-
носныхъ отецъ христіанская церкви въ
славу Христову писанная же и яепи-
саннаа тайноученіа ихъ. Якоже рече
божественый апостолъ: хвалю же вы,
братіе, яко всегда мя помните, и яко-
і же предахъ вамъ нреданіа дръжите. И
[Паки: стойте и дръжите преданіа,ими-
же научистеся, аще словомъ или посла¬
ніемъ нашимъ. Тако дръжимъ, и мудр¬
ствуемъ, и славимъ, и поклоняемся, и
почитаемъ. Якоже глаголетъ великій
Василія: яко почесть образа на пръво-
|(59) образное въсходитъ. Не просто убо мы, не яко прилучи-
ся, святыхъ преданіа и словесл ученіа
ихъ поіимуемъ, но яко въ истинну
Духа Святаго законы, яже и дръжитъ
церковь Божіа съгласно и непоколебимо
отъ начала и до нынѣ отъ конца все¬
ленныя до конецъ ея. Аще ли нѣкая и превратишася нѣгдѣ *) Матѳ., гл. 5, ст. 17. Библиотека "Руниверс1