История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1265 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА. 1266 да имѣти, но жити въ кущахъ вся дни і
живота нашего. И послушахомъ его и |
пребываемъ тако, якоже заповѣда вамъ !
отецъ нашъ. Того дѣля сице рече Гос-;
нодь: ельмаже послушаша сынове Іоа-1
надавли заповѣди отца своего творити,
еликаже заповѣда имъ, не оскудѣетъ |
мужъ сыновъ Іонадавль, стоя предъ ли-1
цемъ моимъ въ вся дни на земли. Виждъ убо, яко не токмо не нотяза1
ихъ Богъ, но и похвали и обѣіцася
умножити я, и якоже тогда они въ
притчу бѣху Жидомъ, непослушаю-
щимъ закона и пророковъ. | Сице и мниси, хранящей яже выше
заповѣдей, обличеніе суть небрегущимъ
заповѣданныхъ, чтоже и Есей глаголе-
мы&,онихже || (об.56)и ОсипъМатаѳѣевъ
потонку повѣствуетъ. Не мнишеское ли I
житіе прохождаху, егоже днесь ниже |
слѣдъ обрѣтается? Преложиша бо ся■
божественная въ человѣчьская. Но аще !
и сице имать не такоже, якоже от¬
ца де обѣщаніе Божіе. Есть бо съкро-
венни рабы Богу, ихже міръ не вѣетъ,
иже Павелъ апостолъ многа творяше
незаповѣданная намъ, но яже носпѣша-;
нію еѵангелію: о юношахъ бо, рече, и
дѣвахъ повелѣніа Господня не имамъ.
Обаче повелѣваше изволяющимъ на луч¬
шее. Не токмо бо святіи заповѣданнаа
сътвориша, но и отъ своего изволенія
приношають дары Богови. Вси бо, рече,
сущій окрестъ его принесутъ дары, яже
дави царскіа долгъ суть. И нехотяй от-
дати повиненъ муцѣ бываетъ. Тако бо
и нетворящему заповѣди Господня вѣч¬
ная мука въспрѣтися. Суть же человѣ-
ци отъ избытка своего притяженіа, хо-
тяще почести царя, дары тому || (57) при-
ношаютъ, и того ради великихъ сановъ
достойни бываютъ. Сице и отъ благода¬
ти духовнаго богатства. Нетокмо еже і
должни бѣша сътворити, сътвориша свя¬
тіи, но въ нихже не истязуются, отъ многіа любви приносятъ Богу, и искус-
ніи вѣрніи въ дарованіяхъ его являют¬
ся. Рече бо Павелъ: и благодать его
въ мнѣ не тща бысть, но паче всѣхъ
ихъ потрудихся; не азъ, рече, но бла¬
годать Божіа, иже со мною. Тѣмже и
мы, елико аще сподобимся нѣкое благо
сътворити, не себѣ, но благодати Божіи
написуемъ сіа. Откуду бо имутъ силу
бренъе тръпѣти, теченье въдное, аще
не огнь Божественный утвердитъ его. А еже глаголютъ Люторы (истовое
же имъ имя отъ дѣйства ругатели)«Хри¬
стосъ уже за насъ выполнилъ; не тре¬
бѣ ученики, рекше дѣла добрая», се гла¬
голютъ суетно, сами прелщени умомъ
своимъ и иныхъ прелщаютъ въ свою по¬
гибель. Отъ ихже ученіа да покріетъ
насъ Христосъ Богъ нашъ, емуже слава
съ Отцемъ купно и съ святымъ Духомъ
и нынѣ и присно во вѣки вѣкомъ. Аминь. , (об.57)Того ЖЕ ПОСЛАНІЕ до князя Чер- ТОРИСКАГО. Вельможный княже! Пишетъ ваша
милость до насъ ненаученыхъ и гру¬
быхъ, наипаче же грѣшна человѣка, ме-
не окаяннаго, яко бы написати намъ до
вашей милости слово отвѣтно противъ
Люторснихъшеперанійна каждый арти¬
кулъ лжеимѳнйаго ихъ разума,—чтоже
сътворити—не вѣмъ. Долженъ сый плака¬
та грѣхи своя, а не о таковыхъ упражня-
тися, яже глаголютъ или пишутъ ру-
гателе, по своимъ похотемъ ходящій. Но понеже пишетъ великій апостолъ
Петръ—готово имѣти слово всякому
въпрапгающому. П инъ нѣкій отъ свя¬
тыхъ писалъ, яко слова Божіа никто-
же долженъ таити для своего недо¬
стоинства, но исповѣдати убо своа
грѣхи, не скрывати же Божіа истинны,
якоже лѣнивый рабъ, не просто же
подобаетъ вдати сребро, но торжни-
комъ. Не пометайте бо, рече, бисеръ Библиотека "Руниверс1