Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1263 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА. 1264 и весь міръ о таковѣхъ смущается, яже
не суть писана въ еѵангеліи Христовѣ,
мы никакоже да поколеблемся, ниже
слово творимъ о неписанныхъ рѣчѣхъ.
Аще бо, рече, кто мнится любопрепи-
рателенъ быти, мы таковаго обычая не
имамы, ни церкви Вожіа; но внимаемъ
правилу святыхъ отецъ, яко наздани
бывше на основанія апостолъ и пророкъ,
сущу краеуголну самому Іисусу Христу
Господу || (об.54)яашему, и всякъ вѣруяй
нань не постыдится. Нѣстъ же се вѣрм,
яже они глаголютъ, но невѣріа знаменія.
Аще кго инако учитъ, и отъ плодовъ
ихъ познаемъ ихъ. Чюжу бо ся, рече
нѣкто отъ святыхъ, како о упражняемыхъ
и престающихъ человѣци толико имѣ¬
ютъ, тщаній же и устрашеніе о пребы¬
вающихъ же, наипачеже о большей
всѣхъ любви, знаменающей христіанина.
Не токмо тіи ни едино слово творятъ, но
и потщавшимся съпротивляются, и ра-
тующеся, исполняютъ реченное: ни сами
входятъ и хотящихъ внійти възбраня-
ютъ. Неписанная же преданья предаша
святѣй церкви нынѣ противна писан¬
нымъ. Аще и дръжащеи сіа инако не¬
подобающему проходятъ, якоже и отме¬
тающей сіа. Равно бо есть се обое: или
на десно, или на лѣво отъ праваго пути
заблудити. Но нѣсть сіа отъ предав¬
шихъ вина, но иже недобре мудрствую¬
щихъ о сихъ неразуміе и лѣность 1). Мнози или весь міръ || (55) о самѣхъ
Господнихъ заповѣдехъ недобре пріаша?
Убо отметати ли сіа и намъ подобаетъ?
Никакоже! Но паче яже онѣми рас-
тлѣваемая елико мощно исправляти, и
паки въ самыхъ потребахъ, пища же и
одѣянія, и прочихъ. Нѣціи, преходяще уста[въ], въ довъл-
ства власти, и въ отреченное красованіе,
и въ піаество впадаютъ и лихоимству- *) Поправлено на полѣ вмѣсто «крѣпость». ] ютъ. Убо гну шати лися и намъ всея дан-
і ныя отъ Бога потребы? Да не будетъ! I И солнце бо, и луну, и звѣзды, и зем¬
ныя вещи вся сътвори Богъ, потребы
і ради животу; но нѣціи отъ неразумныхъ
! сицевыхъ множицею обоготвориша. Того
і ли ради речемъ, нко недобре сътворени
| быта, понеже заблуждаютъ отъ Бога
! человѣци? Но и паче бо сихъ ради бла¬
годарствуемъ и славимъ давшаго сіа
отъ тварей творца разумѣвающе. Небе-
і са бо, рече, и прочая гваръ възвѣщаютъ
: славу Божію. Сице и о всѣхъ веіцѣхъ правилопріа-
тіе ползовати человѣка можетъ, || (об.55)
якоже и противное повредити—не отъ
естества вещей. Отметати любоирятся церковныя уста¬
вы святыхъ преданій. Развѣ тщесла¬
вія ради, яко да своа уставы изложатъ,
и тіи сами законници прозовутся, Хри¬
ста же и еѵангеліе именуютъ токмо ви-
дяіце, яко ^ного основанія положити
невъзможно? Назидаютъ же не еван¬
гельски, яже Христу любезная, но своа не¬
правая ученія. Лежащая бо въ Божіихъ
книгахъ, превосходимое тѣхъ тайноуче¬
ніе, невъзмогше разумѣти, и вмѣсто еже
научитися отъ мнѣнія, въ суесловія раз-
вратишася человѣчьскіа, вымыслы гла-
голюще,яже отъ церкви преданная, яко¬
же мнишескій чинъ, и нрочаа. Но да
увѣсте, яко пріятна суть Богу и человѣ¬
ческая преданія, отъ любве приносимая,
елика не противна заповѣдемъ его. Мно-
га бо такова обрѣтаются въ писаніяхъ. Глава 35. Се убо въ Іеремеи лежащая
о сынохъ Іоанадавовѣхъ дому Рахавля,
|| (56)како храняху заповѣди отца своего,
и ниже пророка, отъ Бога посланна, по-
слушаша, понуждающаго ихъ разрѣши¬
те Отвѣщаша бо глаголюще: яко отецъ
нашъ Іоанадавъ, сынъ Рахавль, заповѣ-
да намъ не пити вина, ниже създати
храмы и сѣменъ не сѣяти, ни виногра- Библиотека "Руниверс1