Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1259 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, ХУІ ВѢКА. 1260 туготъ, а міръ умащается; тшпостятся,
а міръ питается; во днѣ трудятся, а
нощію въ подвигъ себе нудятъ. И ови
убо отъ нихъ въ бѣдѣ страстей своихъ,
ови же ратуеми отъ бѣсовъ и отъ че¬
ловѣкъ, ови же отгнани быша, нѣціи
же убіени быша. И слово Господне въ
ныхъ исиолнися глаголющее: въ мірѣ
скорби пріимѣте, но о мнѣ възрадуетеся.
Слово едино рекъ Петръ, плакася горко. Плача бо естъ нынѣшнее время. Не
похулимъ великое имя «безмолвіе» въ не¬
разуміи нашемъ, но паче стяжати по¬
тщимся въ себѣ, яко да сподобимся пи¬
ща съ иже въ горахъ || (5 І)ивъ вертепахъ
живущими и чающихъ откровенія по-
хвалнаго Господня съ небесе съ ангелы
и силою многою дающу отомщеніа не-
вѣдущимъ Бога и непослу шающимъ
благовѣствованія Господа Бога нашего
Іисуса Христа. Иже судъ убо пріимутъ
всегибелный вѣченъ отъ лица Господня
и отъ славы крѣпости его, егда пріи¬
детъ прославити святыхъ своихъ и ди¬
йенъ быти въ всѣхъ вѣровавшихъ. Къ вамъ убо, братіе възлюбленная,
и, васъ ради, наипаче простираю слово
утврженіа ради, да, нечистыми лесть-
ми свѳдени бывше, отпадете своего
утверженіа. Не глаголю бо, аще и по*
нолзнутися привре[ме]ннѣ случится вамъ,
никакоже се да препнетъ благаго умы¬
сла вашего, но въ изволенномъ дѣланіи
пребудете, иже бо отъ случащихся на¬
паденіяхъ [из]немогаай отъ ангелъ, яко
ратоборецъ, прославится. Вы бо бла¬
гочестія подвижници, иже безмолвное
и безвещное житіе, яко поспѣшника
храненіюеѵангельскихъ || (об.51)заповѣ¬
дей, предпочетше, пріидѣте.—общее по¬
печеніе и совѣтъ положимъ, яко да ничто-
же убѣжитъ насъ отъ заповѣданныхъ. Безмолвіе бо еже съ расуженіемъ вся
заповѣди въ себѣ съдръжитъ. Заповѣдь
ода правая «еже възлюбиши Господа Бога и ближняго» внутръ того затво-
ренна суть. Хощеши ли стяжати лю¬
бо въ ближняго, внутръ душа твоея по
еѵангельской заповѣди удали себе отъ
него, и тогда възгаряется въ тебѣ же¬
ланіе любве его и порадуешися о ви¬
дѣніи его, яко о видѣніи ангела свѣту,
и уставленными деньми виждъ любя¬
щихъ тя лица. Иноческое бо житель¬
ство похвала церкви Христовѣ. А понеже въ [ны]нѣшнее время шгот-
скому мудрованію, всюду одолѣвающу,
таковый чинъ мнози глаголюще прохо-
дити и духовныя власти нарицающеся,
плотцкіи законопреступне дѣйствуютъ,
о сихъ, братіа моя, не лѣпо съблажня-
тися. || (52)Тѣсенъ бо, рече, и прискор¬
бенъ путь, вводяй въ животъ, и мало
ихъ естъ, иже обрѣтаютъ его. Тѣмже мо¬
лимся, да будемъ отъ малыхъ. Скодно
бо есть благое, и да не потечемъ по
имени, якоже мнози. Мало убо
стадо, имжй изволи отецъ дати царство.
Ибо изъ Египта многи изведе Господь,
но не въ многихъ ихъ благовъли. Не
ползова бо слово слуха, нерастворепна
вѣрою. Мы же днесь, гласъ его услы-
шавше, не ожест[оч]имъ сердецъ на¬
шихъ, но крѣпце въньмемъ глаголемая
и въ дѣло произвести божественная
ученіа спѣшне потщимся. Не вѣмы же,
въ кій часъ Господь нашъ пріидетъ.
Оскудѣвшимъ убо [нынѣ] духовнымъ въ-
жемъ, нужно бо естъ повиноватися Богу.
По божественному писанію, аще таковъ
не обрящется наставникъ, яковаже
пишетъ Великій Василіе въ словѣ, ему
же начало «Пріидѣте къ мнѣ вситру-
ждающіися», о общежителнѣмъ же чинѣ
обрѣтохомъ писано отъ святыхъ, яко
преже многихъ || (об.52)лѣтъразрушися
таковое жительство. Аще же и дръжа-
ти, то нѣціи нынѣ въ своихъ воляхъ
дръжатъ, а не якоже общежителный
уставъ. И воля Божіа есть, такоже игу¬ Библиотека "Руниверс1