Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1255 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА. 1256 Се бо слышахъ васъ глаголющихъ,
яко онсица еѵангельскій сынъ ни сре¬
ды, ни пятка и ни коего поста не тре¬
буетъ. Но сицевая, якоже навыкаемъ
въ писаніихъ нетокмо святыхъ пре¬
даніемъ, но еѵангелію и святыхъ апо¬
столъ ученію сопротивна, не духовнаго,
но плотцкаго житіа съставленіа. Кое
убо есть законопреступленіе или кій
грѣхъ, еже уставленны посты церкви
Божой лредати на обученіе вѣрнымъ?
Не покаянію ли паче сіа вѣрнымъ
свойственна и исправленію житіа и
путь добродѣтелемъ духовнымъ и тѣ¬
леснымъ обрѣтохомъ. Бо написано: || (об.47)Въпросъ *) нѣкоего отъ прему¬
дрыхъ святыхъ сице глаголюще: кое
пръвое начало человѣку прати грѣха? И
отвѣщая: яко сіе убо есть всѣмъ вѣдомо,
яко начало подвига, еже противу грѣ¬
ху человѣку постъ самому Господу ука-
завшу. По крещеніи бо абіе духъ изы-
иде его въ пустыню и постися дній 40.
И тако побѣди искусителя. И вси убо,
исходящей въ слѣдъ Христа, на семъ
основаніи назидаютъ и прочая добро¬
дѣтели. Сіе данное намъ оружіе отъ
воеводы нашего. И неимѣяй поста на¬
го входитъ въ подвигъ, и удобъ побѣ-
жаемъ бываетъ. И аще убо изложивый
законъ постися, кольми паче вѣрую¬
щимъ ему и послѣдующе закону его.
Абіе отъ сего въ желаніе бесѣды Бо¬
жія приходятъ, сирѣчь молитвы, яко¬
же бо міра сего въина многоплотское
и благорумянство изъявляетъ. Сице и
Христова воина сухость и яже отъ воз¬
держанія цвѣтущія блѣдость показуетъ
его, яко страдалецъ есть запо|[(48)вѣ-
дей Христовѣхъ въ немощи тѣлеснѣ,
боря врага своего. Врагъ бо есть похотемъ неподобнымъ
и суетнымъ бесѣдамъ—любяй въздер- ') На полѣ повдвѣйшею рукою <о постѣ». і жаніе. Ино убо есть постъ и ино въздер-
жаніе. И постъ убо есть, иже време¬
немъ бываемый, еже ничесоже вкуси-
ти до уреченнаго времени. Въздержа-
I ніе же всегда есть и присно бываетъ
| хотящихъ благочестиве жити. Токмо
| еже не совпадатн бы врагомъ Божіимъ
I сожженымъ своею съвѣстію и удаляю¬
щимся брашенъ нѣкихъ, яко нечистыхъ
и Божіи твари досажающихъ. Но пред¬
ставленная вся ясти времени прилуч-
шуся, а не въздержаніа разумъ храни-
' ти, еже не преисполняти утробу паче
I мѣры. Рече бо Господь: горе, вамъ на-
і сыщенныи! И паки: блюдите, да не
| отягчаютъ сердца ваша объядѣніемъ и
| піанствы и печальми житейскими, еже
! бо о мнозѣ пещися. Ничтоже ино
] есть, развѣ Бога себѣ имѣти чрево, и
враги креста Христова Павелъ тако¬
выхъ именова. || (об.48) Нижё бо Марѳу
похвали Господь, таже и страннопріим-
ства ради о мнозѣ пекущуся. И бѣсовску
роду ничимже мощно изганяему бы-
ти, точію молитвою и постомъ. И прит¬
ча богатого яве насъ учитъ милости и
въздержаніа. И питающаяся вдовица
жива умръла. Глаголетъ апостолъ: аще
не пребудетъ въ молитвѣ и [по]стѣ 2).
Постъ Ниневгитского народа отъ гнѣва
Божіа премѣни. И вси же святіи вет¬
хаго и новаго завѣта того имяху въ
всемъ животѣ съжителя. Глаголетъ бо
апостолъ: въ постѣ многащи, въ алчи
и жажди и съ всѣми плоды духовными
начинаетъ въздръжаніе. Не отъ еди¬
ныхъ же токмо брашенъ въздержаніе.
Сіе бо безсловесно есть, въ немже слу¬
чается непощадѣніа тѣла по безум¬
ныхъ, но отъ всѣхъ, иже невавидитъ
Богъ. Всякъ бо, рече, подвизайся не
отъ единаго или двою, но отъ всего
въздержится. Чтоже Илья и Елесей, а) Дописано на полѣ. Библиотека "Руниверс1