Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1253 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА. 1254 іцеся на разумъ его. Нижё бо възмо-
жетъ коснутися кто дѣломъ сътворити
понё едину отъ заповѣдей Господнихъ,
кромѣ смиренныя мудрости, рекше стра¬
ха Божіа; и съкрушеніа сердечнаго. Сіе
бо сшедый нашего ради спасенія, яко
основаніе въ началѣ ученіа своего, зако-
ноположи глаголя: || (об.45)«блажени ни¬
щій духомъ» и прочая. Сіе убо есть нача¬
ло истинныя жизни человѣку. Сіа христі¬
анскія дѣти измлада научаютъ. И нѣсть,
кто бы сего не умѣлъ, учася книгамъ,
а не десятословію, еже ни самѣмъ Жи¬
домъ нужно. Пришедшу уже проповѣ¬
данному въ законѣ, въ подобіи плоти
грѣховныя, и тою сътворивъ жрътву
за грѣхъ, и потреби грѣхъ плотію, яко
да оправданіе закона исполнится без-
бѣдне въ всѣхъ, иже не по плоти хо¬
дящихъ, но по духу. Сущій бо въ пло¬
ти Богу угодйти въ мудрованіи духа
не могутъ. Пишетъ бо, яко, кромѣ из-
литіа крове, оставленіе не бываетъ. Не¬
вѣрующей же въ Сына Божіа вправду
немощвы суть: Господь бо гордымъ про¬
тивенъ есть. Аще ли вѣруеши, слыши
Господа глаголюща: не всякъ глаголяй
ми Господи, Господи, вніидетъ въ цар¬
ство небесное, во творяй вълю отца
моего. Творити же воля Божіа есть
еже вѣровати въ того, егоже онъ посла. Вы же не токмо словесъ его не вни¬
маете, но и образы, яже къ воспоми¬
нанію спасенія нашего, ненавидите. Ни-
ктоже бо любя царя, || (46) безчеститъ
образа его, якоже бо почитаніе, тако и
безчестіе образа на пръвообразное въсхо-
дитъ. Но ли въ егангеліи нѣсть писано?
Смотрите извѣстно, якоже повелѣніа
нѣсть! Такоже и възбраиеніа не имаши. Многа убо иматъ церкви отъ непи¬
саннаго преданія, яже потребна суть и
нужна, нижё бо церковнаа зданія пи¬
сано во егангеліи и по части чиновъ
ихъ указанія. Не непотребна и непро¬ тивна суть писаннымъ, яже не писа¬
ніемъ съвръшеннымъ отъ святыхъ пре¬
данная, но утвержающи писанная и
поспѣсштвующа къ смотрѣнію тѣхъ.
Аще ли кто яревзыдетъ видимая и бла¬
годатію Божіею отъ дѣйства заповѣдей
къ тому, не требуя будетъ млека мла¬
денцемъ подобающая пища, яко дошедъ
въ мужа съвръшенна въ мѣру възраста
исполненія Христова, той прочее по¬
знаетъ полезное, како подобаетъ отъ
сѣни разумѣвати, яже въ образѣхъ, и
отъ образовъ на самую взи||(об.46)рати
истинну. Приходяй убо къ солнцу сзади
себѣ сѣнь всяко оставляетъ. Завѣса же
потреба есть, яже въ гаданихъ раз¬
личныхъ нездравствующимъ очесемъ.
Сядете бо, рече, въ градѣ смиренія и
отъ чювственнаго Іерусалима добродѣ¬
тели не отлучайтеся на проповѣдь,
дондеже облечетеся силою свыше. Та-
же на истое се ученіе послани быша,
не сего ли ради на сыны Скевины на-
скочиша бѣсове, зане о себѣ, а не по-
сланни апостолская, творити начинаху?
Кое убо зло, еже глаголати духови не¬
чистому? Сіи человѣци раби Бога выш¬
няго суть, иже възвѣщаютъ намъ путь
спасенія. Обаче понеже не тому подо¬
бающаго глаголати, изгнанъ бысть име¬
немъ Господнимъ и запрещенъ отъ
Павла. Сице и вси, иже не своя дръзаю-
ще и боятися должни суть, да не како
таже постраждутъ. Съвѣтъ бо духовенъ
и еже отъ писаній съвъпрошаніа. Сіе
всѣмъ не токмо инокомъ, но и простымъ
Христіаномъ || (47) свойственно. Аще
иматъ' кто дарованіе отъ Бога слова
долженъ естъ подати ближнему. Но и
въ таковыхъ, аще недобре съвѣщавъ,
сЦлазнитъ брата своего, кровъ его отъ
рукъ его изыщетъ Богъ. Тѣмже бояти¬
ся должни есмы и трепетати, а не такъ
безъ страха дръзати, да не внѣ подоб¬
наго ироизыдемъ. Библиотека "Руниверс1