Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1251 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА. 1252 чини, не мотай руками; литоргіа не
требѣ; аще ли въсхощетъ кто прича-
щатися, то кознодѣя даетъ хлѣбъ пре¬
жде, а потомъ вино; а пръвая служба
и все церковное пѣніе недобре; таже
и преданныя посты отъ церкве въ об-:
щину не постити; а опитеыіи за грѣхи ■
не требѣ, токмо покланяніе истинно; и |
крещеніе, и всяко послѣдованіе древ-1
нее, и молитвы прежде писанныя отъ
святыхъ, яко непотребны, отставити; ;
постническое житіе, рекше отшелничь-
ства міра, отнюдь ни на кою же ползу,
занеже всего того во еѵангеліи не
писано. Се убо здѣ и не хотяще своимъ уче¬
ніемъ, !| (44)ложьсвою объявляете.Преже
бо глаголете, я[ко] еѵангельское уче-;
ніе проповѣдаете. И повнегда изложите ;
вамъ ученіе свое, тогда глаголете, яко
нѣстъ того въ еѵангеліи написано. И
аще нѣстъ написано въ благовѣстіяхъ
Христова ѵченіа, яже вы глаголете,
явленну же и вѣдому всѣмъ, яко не
еѵангелское ученіе, и нѣсть нашего
пастыря гласъ, но противленіе нѣкое
непріязненное, стадо Божіе взмуіцаю-
щее. Иже бо не еѵангельскимъ путемъ
проходитъ, ниже дверми Христовыми,
но инудѣ проявленно, яко татіе суть
и разбойници, иже отъ земля глася¬
щихъ и отъ утробы прорицающихъ и
въ слѣдъ духа своего ходящихъ !).
Аще бо не прежде Христова посланія
своею дръзостію пришли бысте, забыв-
ше уготовапныя бѣды, иже таковая
дръзающихъ. ІІодобаше вамъ тоже въ-
споминати въ Дусѣ святомъ, еже и
Господь рече въ еѵангеліи; а о нихже
той умлъча, ниже вамъ глаголати:
Духъ бо святый о себѣ ничтоже гла¬
голетъ, лише бо что |і (об.44) не имы ви- *) На полѣ позднѣйшею рукою попра¬
вленъ падежъ:«.. гласящщ..лірорицающія...
ходящія». ны, или требы; не реченно бысть, нижё
съдѣяся отъ Владыки нашего. Аще ли иная възвѣщаете, яко нѣстъ
отъ Господа, ни отъ апостолъ, нижё
отъ прочихъ святыхъ проповѣданно обрѣ¬
таются, тунеже Христова, но съпро-
тивнаго духа есть ученіе, пачеже сму¬
щеніе. Колико бяше святыхъ вселен¬
скихъ учителей, при нихже бысть
иконная въображеніа на украшеніе
церкви и почести ради пръвообразнаго.
И ни единъ же отъ нихъ идола не на-
рече образа Спасова. И колики напи-
саша книги, наученія ради нашего, и
никтоже отъ нихъ обрѣтеся, потязая
или отрицая образы, или и службы чи¬
на церковнаго. Взмраху бо на богопре¬
данныя словеса своего учителя и не
смѣяху приложити что отъ себе слове-
семъ духа, или невѣдяще будущая.
Господь, еже заповѣдати не творити та¬
ковая, аще ли самъ умлъчалъ, яве яко
на власти ^'умлъчалная намъ творити,
якоже бо другимъ на ползу и на со¬
зиданіе, а не на разореніе любви. , [] (45) Нынѣ же це точію вѣрныхъ ду¬
ша смуіценіа многа исполняете, но и
сущимъ внѣ православныя вѣры великъ
соблазнъ вашимъ самозаконіемъ сътво-
ристе и, вмѣсто славк, хулитися име¬
ни Господню въ языцѣхъ устроисте.
Тако ли въеіаетъ свѣтъ вашъ предъ
человѣки! О, еѵангельскіа дѣти, и жены ѳари-
сейски законныя правды показующе!
Глаголете бо, яко не можетъ каждый
человѣкъ выполните десятословіа. Се
въистинну правду глаголете. Аще и не¬
правдѣ судите, глаголетъ бо Господь,
яко безъ мене не можете творити ни¬
чтоже. Вы же въ законѣ оправды-
тися хотяще, яве Христова ученія бла¬
годати отступисте и духовный законъ
плотски разсуждающе противленіе умыш¬
ляете на церковъ Христову* възнося- Библиотека "Руниверс1