История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1249 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА. 1250 скіа и апостолскіа, иже въ благодати,
проповѣди и съвръшеннаго Христова
ученіа свободы, по недостаточнаго ига
законнычей работы 3). Ниже бо буду¬
щее въздаяніе или царствіе небесное
обѣщанно бысть онѣмъ, яко несъвръ-
шеннымъ, но вся, яже здѣ сущая, бла¬
гая же и злая. Сего ради законный
заповѣди страхомъ съхраняются, еѵан-
гельскіа любовію съблюдаются. Не ре-
че бо Господь къ блудници плачущей,
яко убояся, но яко възлюби много. То¬
го ради и отпустишася грѣси мнози, и
якоже сътвори тогда жена не яко
требующу мирнаго помазаніа 4) Господу,
но та, елико имѣ въ разумѣ, дѣломъ
показа любовъ. Аще и не съврътенъ
бяше разумъ ея, но противу изволенію
когождо Богъ дары пріемлетъ. Аще и
не вся блага суть, въ благая вмѣня¬
ются. Симъ правиломъ о всѣхъ непи¬
санныхъ рѣчѣхъ можемъ разумѣти, и
не прежде времени въ таковыхъ другъ
друга судимъ, едино токмо разсужаемъ,
еже не полагати || (об.42) преты[ка]ніа и
съблазна Іюдеомъ и Бллиномъ и церкви
Божіи. Ниже бо скварамъ радуется Богъ
и всесъженіа требуетъ, яко пріати пра¬
ведныхъ жрътвы Авеля же и Авраама
и Евѳая и прочихъ. Но вѣрю ради
онѣхъ невидимыя видимое приношеніе
иріатъ, единъ свѣдый сердечная. Яко¬
же бо дѣти малы множицею, имиже |
вещми любятъ играти, сіа и отцу при¬
носятъ отъ любви, отецъ же не отрѣ-
ваетъ, абы не плакали, но пріемъ и
похвалитъ тѣхъ. Сице и Богъ въ не-
съвръшенныхъ множицею таковая же
и подобная симъ сътворивъ обрѣтается.
Сіа же глаголемъ, не яко учитися раз¬
уму не повелѣвающу да не будетъ я) На полѣ позднѣйшею рукою замѣчено:
«подражати Богу— отиущати грѣхи*. 4) Исправлено изъ «познаніа». Р7ССІСА* ИСТОМІЧКСКА* ЬИБЛОТКЕА. ; (тма бо есть неразуміе), но яко несу-
рове нападати на погрѣшающая съвръ¬
шеннаго разума, но съ любовію нака-
зовати достойную исправленія имѣти
мысль. Сіа глаголю къ церковнымъ, а не
отъ Люторскихъ учителей наказанія
требуя. Отомщающа, иже Бога, своя
страсти исполняютъ. || (43)Злобою боне
отомщается ближни, токмо злыми слу¬
гами. Непобѣжденно бывай, рече, отъ
зла, но побѣжай благимъ злое. Писано
бо есть: лютѣ творящимъ глубоче
съвѣтъ, а не Господемъ: горе творя¬
щимъ въ тайнѣ съвѣтъ, и будутъ въ
тмѣ дѣлеса ихъ. И паки: еътвористе
съвѣтъ не мною, глаголетъ, и завѣти
не Духомъ моимъ, приложити грѣхи
къ грѣхомъ 5), и прочее. Якоже днесь
видимъ: симъ развращеннымъ збышася. Слышахъ убо васъ множицею глаго¬
лющихъ, яко мы еѵангельское ученіе
людемъ проповѣдаемъ, и елици слуша-
ти будутъ насъ, сіи еѵангельскіа дѣти.
Таже слышимъ главнѣйшая ученіа ва¬
ша десятословіе, о немже прежде по-
казахомъ, яко неправе въ томъ раз-
у[мѣ]ваете. Потомъ глаголете: «не почи¬
тай образовъ, не кланяйся иконамъ,
естъ идоли язычестіи, дѣло рукъ чело¬
вѣческихъ, владость». Пыталъ быхъ
васъ: къторы въ христіанѣхъкумиръ язы¬
ческихъ идолъ именуется || (об.43)Ермі-
евъ или Апологовъ и прочихъ лжеимени¬
тыхъ? А не убо ли Спаса нашего ис¬
тиннаго Бога образъ Іисуса Христа и
прочихъ святыхъ отъ вѣка угождшихъ
Богу? Не Діевъ образъ, но Цредтечевъ,
ни Яры злоОѣсныя, но Пречистыя Ма¬
рія "Богородици и прочихъ святыхъ!
И пцки глаголете: «такоже и кресту
Христову не покланяйся, то естъ висѣ¬
лица; и крестнаго знаменія на лици не * 40%) Исаія, ГІ. 29, ст. 15; гі. 30, ст. I. 40 Библиотека "Руниверс1