История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1243 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА. 1244 не вся на ползу, вся ми лѣтъ суть, но
не вся назидаютъ. Никтоже своего си
да ищетъ, но дружнаго кождо. Смотрите, любимнци мои, силу свя-!
тихъ словесъ, яже отъ Духа Свята гла-
голаху. Иже яко чадолюбивіи отци ис-
нолнени милости въ писаніихъ богода¬
рованнаго тѣмъ Разманамъ оставиши,—
да не сведены будемъ Іудейскими обы¬
чаи и заповѣдьми человѣческими, иже
зле плотьская мудрствующихъ. 11(37) Аще убо съвръніенно есть и
здраво Христово ученіе, почтоже къ де-
сятословію отъ еѵангеліа отводитеся, на
мимошедшая и ветхая, всякоже за
еже оставити иконная въображсвіа. Не
смыслисте же разумѣти, яко времени
ради писано естъ въ законѣ и проро.
цѣхъ и неалмѣхъ и къ разнству идолъ
языческихъ, сирѣчь не сущихъ боговъ,
иачеже бѣсовъ. И аще бы пе сице
имѣло слово, то како самъ Богъ, запо-
вѣдавый Моисеови не творити всяко
подобіе, и паки той же повелѣ учинити
ему подобіи херувимомъ? Толика ваша
премудрость, яко пе възмогосте разсу¬
дите отъ прочихъ идолъ Христова об¬
раза! Что бо хотяху олисати въ ветхомъ
или подобіе въобразити слову Божію,
еще невъплотившуся, обаче подобаю¬
щая бѣху имъ изображенія видима,
рекше цръковь и кивотъ завѣта и нрот- !
чая, яже въ нихъ. Не ловланлема ли |
бяху и почитаеми и убо не дѣла ли бѣ |
ху рукъ челогѣческихъ вся сіа? II (об. 37)'
Не отъ вещей ли съставленна, но понеже !
въ имя Господне нареченна почитаху |
и поклоняхуся, не боготворяще вещей,1
но видимыхъ ради невидимаго почи-1
тающе. Се уже по вашему ученію и
Моисей и нророци—преступники зако-,
ну, зане твари поклоншнася и служаху!
И како о сицевыхъ умлъча имъ Богъ
и нигдѣже обличивъ является, паче-
же и о небрежаніи поношаетъ сихъ,1 егдаже въ языческая идолослѵженіе
отетупаху. Абіе пророки посылаше пре¬
тя и въ плѣненія предаяше ихъ-
Вы глаголете, яко не подобаетъ ру-
котворенію поклопятися. Давидъ же про¬
рочествуя глаголетъ: поклонюся ко церк*
ви святѣй твоей не просто, но и въ
і страсѣ твоемъ. И о кивотѣ глаголетъ:
ноклоняйтеся подножію логу его, яко
свято естъ. И паки: поклонюся въ горѣ
святѣй его, зане святъ Господь Богъ
нашъ. II (38Ш ‘) еще възри въ ветхія сокро-
! вища и обрящеши тамо очистило 1), си.
{ рѣчь,дцку златую надъ двѣма херувимы и
| кіотомъ учиненную, изъ иеяже Господь
і къ пророкомъ бесѣдова. Не отъ вещи
ли руками и отъ злата сіа сътворен-
па и вхождаху священники въ святая
святыхъ, не прекланяху ли колѣнъ предъ
ними? Не яко злату и древу покла-
няхуся, но яко вещи почитаху во славу
и хвалу Господню сътворены. Видишн
; ли единоименство: святъ Господь Богъ
I и гора Сіонъ свята, что ради понеже
жилище яаречеся имени? Вы бо, рече
глаголете, яко въ Іерусалимѣхъ есть
мѣсто, идѣже кланятися подобаетъ. Со
убо естъ обычномъ и въ ветхомъ по
кланяніемъ почитати, иже въ имя Го
сподне нареченная и святая глаголати
Внегда бо нлѣненну случися быти кв¬
оту завѣта Господня, Давидъ болѣзнуя
глаголапіе: аще възлягу на одрѣ или
дамъсонъ очима моима, донелиже обрещу
мѣсто Господеви, селеніе Богу Іяковлю.
Или не вѣдаше пророкъ сый, II (об. 38)
яко Богъ селенія мѣстна не требуетъ
самъ, бо индѣ глаголетъ: яко окрестъ *) На полѣ кпповарью: «Сказаиіе о Мон-
сеПскнхъ книгахъ глаголетъ, а рече иное о
семъ, въ второй и въ третей Мовсейскнхъ
книгахъ шци>. *) У Миклошнча: «оцѣстило» ріасиіііт
ЧАаэт^ріоу. Библиотека "Руниверс1