Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1241 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА. 1242 волю сніидемъ. Устрашаютъ бо и сими ’
ненаученіи. Не послѣдуютъ убо служи- ,
телеки тѣхъ [не]чювству *) Божій судъ, і
но яко миръ, еже есть благословеніе.
Достойна не обрѣтчи въз[в]ращается къ
рекгаему: тако и сіа клятва възвра-*
щается на главу неправедне соблазнив- ]
шагося и кленущаго. Ирокленутъ бо,;
рече, тіи, и ты благословиши, аіце убо |
по вѣрѣ Христовѣ чада Аврамля бу-1
демъ, прокляти суть отъ Бога прокли¬
нающій насъ. Аще ли словомъ точію христіане на-
рицаемся, а не тщимся по силѣ твори-
ти повелѣніа Христова. Аще и вси бла¬
гословятъ насъ, отлучены есмы отъ не¬
го. Писано бо естъ: прокляти укланлю-1
щеися отъ заповѣдей твоихъ. [ На стоящаго по Бозѣ знаменаетъ |
Великій Василіи: [Въпросъ]: 2) Каково мудрованіе дол¬
женъ естъ имѣ|(об.35)ги настояй, въ
нихже заповѣдуетъ или завѣщаетъ? [От¬
вѣтъ]: 3) Къ Богу убо, яко слуга Христовъ
и строитель тайнамъ Божіамъ, бояся. да
не что чрезъ волю Божію, иже въ пи-
саніихъ исповѣдуемую, или речетъ, или
въобразитъ и обрящется лжесвѣдитель
Божій и святотатецъ, или привведетъ
что чюже Господня учителства, или
оставитъ нѣчто отъ угодныхъ Богу.
Къ братіи же, якоже питательница
грѣетъ своя чада, благоволя подати
тѣмъ не токмо благовѣствованіе Божіе,
но и свою душу, имуще такову лю¬
бовь, якову же имѣ къ намъ Богъ и
Христосъ его. Се бо есть . показаніе
Христовѣхъ ученикъ. Обличеніе же
естъ неимущему о Христѣ любовь ко
ближнему, еже творити что отъ пако- *) Дописано позднѣйшею рукою. *) Надписано киноварью надъ строкою. 3) і(1ет. сныхъ или отъ скорбящихъ его въ от¬
сѣченіе вѣры. Зрите, братіе, коликоже своею волею
чрезъ волю Божію разсужати и непи¬
санными рѣчми съблажняти немощ¬
ныхъ—любви естъ отпасти. Любовь же
естъ II (36) Богъ. Неимѣяй любве, Бога не
иматъ; неимѣяй же Бога, безбоженъ
естъ и глаголется. Но речеши ми: всяко, не кромѣ пи¬
санія, мы глаголемъ. Мы же видимъ, яко аще отъ писа-
ніа, но неправе разумѣете глаголете.
Неподобно естъ—неполезная смѣгаати,
ни коемуждо бываемыхъ или глаголе¬
мыхъ свое время познавати, еже бо не
къ созданію вѣры творити что или гла-
голати. И добромнимое оскорбляетъ ду¬
ха святаго Божія. Яко не достоитъ чю-
жая, якоже Господня, ученія подража-
вати. Подобити же ся Богу и святымъ
его—по даннѣй намъ отъ него силѣ. И
яко подобаетъ и прощенную отъ писа¬
нія вещи, или глагола отрицатися, егда
съзидаются иніи отъ равнаго въ согрѣ¬
шенія, или отсѣцаются, еже о добромъ
усердія о Господни же воли. Аще и
собдажняются нѣціи, невъзбранно по-
казовати подобаетъ дръзновеніе и тво¬
рити хотѣніа его по разуму славы его.
Ельма бо, рече, еже въ насъ обращае¬
мыхъ вещѣхъ и глаголохь: ІІ(об.36)ова
бо сутъ отъ заповѣди Божія въ святомъ
писаніи завѣщанно, ова же умлъчана. И
о написанныхъ убо ни едина же власть
Дана бысть отнюдь никомуже ни сътво-
рити что отъ возбраненныхъ, нижё
оставити что отъ заповѣданныхъ. Го¬
споду единою рекшу съхрани глаголъ,
егоже завѣщаваю ти днесь, не прило-
жиши къ нему и не отъимеши отъ не¬
го? Страшно бо жданіе суда и огня,
ревность поясти хотя непокоривыя. О
умлъчанныхъ же правило намъ изложи
апостолъ, рече: все ми лѣтъ естъ, но Бибуіиотека "Руниверс1