История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
107 ДІАРГУШЪ АѲАНАСІЯ ФИЛИППОВИЧА. 1646 ГОДА. 108 спораженю Его, не видячи непріятеля,
сами ся порѣжутъ презъ незгоду свою.
Треба тое памятати, абовѣмъ Богъ
Всемогучій, въ часи замѣрономъ, якъ
хто згрѣшитъ, такъ и караетъ: нерядъ
нерядомъ стираетъ,—который ся тутъ
нерядъ ажъ вазбытъ замножилъ, звла-
ща въ велебныхъ преложоныхъ. А запытаетъ ли хто: <чи пророкъ
ты, що то мовишъ?» Въ покори сер¬
дечной одповѣмъ: «не пророкъ, толко
слуга Бога Сотворителя моего, посла-
нЫй ведлугъ часу, абымъ правду кож-
дому мовилъ». Еще ли хто запытаетъ:
«а хтожъ того зъ тобою свѣдкомъ?»
Въ боязни Божой одповѣдаю: «таемни-
цы Его святый не потребуютъ вели¬
кого выбадываня, толко вѣры; Моисей
самъ видмлъ купину горящую а незга-
ряемую; также Петръ Святый — пла-
щеницу ему спущеную зъ розными га¬
динами, абы кололъ и ѣлъ ”), самъ
видмлъ; а вси, дивуючися справамъ дивнымъ Бозскимъ, тому вѣруемо. То-
гожъ и тутъ потреба, гдыжъ вѣра не
выдвор.ная фундаментомъ есть кождо-
му въ збавене, которая на доброй во¬
ли чловѣчей зависла». | О непорядку костела Рымского въ
1 другомъ на-долъ стопню, зъ воли Боз-
\ ской и часу замѣроного (звлаща, гды
першій стопень щасливе въ скутку
своемъ зостанетъ), отъ кого колвекъ
правдиве ся укажетъ. Мене зась,
нендзного Аѳанасій, Богъ Сотворитель
мой на тое власне послалъ, абымъ
| впродъ о вынищеню проклятой унеи
оголосилъ и обяснилъ. Которую по-
слугу волею Его святою и помочью
Пречистой Богородица съ повинности
I моей православно-служебничей доситъ
| учинилемъ, якъ то видмти рачите.
Згола есть на воли кождого вѣрити
тому и не вѣрити. А я, на остатокъ, и
въ пѣсни, въ турмѣ зложоной, се ого-
лошаю нотно въ тые слова: — 1
ТТ1—г , ^ і % - 1 ік _І і ^ —і—і—Г Л 1'^ ІІ “ Д * ^ • * «1 «-г!
1 д ш + і ~ * V * . 1 1 -н—Д- Даруй покой
терпѣти болшъ, Въ вѣри святой
гдыжъ приходятъ
Звитяжай же
препозитовъ,
Потлуми всѣхъ
абы болшей
ііришолъ той часъ
ие зъѣстъ хлѣба
Тутъ южъ злости
кламцо и похлѣбцо,
Пекло на тя
гордость твою
Для тебе то
въ многихъ мѣстцахъ
Небар8о тебе
може бовѣмъ
Поможетъ въ томъ
молитвы свои
Будь же сыномъ
естъ покута
Проситъ за тя
Матка Сына
Хвалимъ же вси
же намъ далъ южъ церкви своей, Христе Боже,
невѣмъ, если хто зъ насъ зможе.
непорочной 34) въ милы лѣта
страшные дни въ конецъ свѣта,
зрайцовъ, первѣй уніатовъ,
также и ихъ номинатовъ.
противниковъ и ихъ рады
не чинили гнѣву и врады.
роздѣленя зъ проклятыми:
ошарпанецъ зъ везваными.
антихриста! Уніате,
рожоный лжи брате!
горящее зготовано;
и думы зле бы спаліопо.
церковъ Грецка ляментуегь:
много утиековъ пріймуетъ. Рымъ нрагнетъ и Латина,
обыйтися безъ Русина. Пречистая и святый
даючи приемныи.
православнымъ, уніате,
живымъ людемъ,- милый брате!
зъ плачемъ горнимъ въ трубѣ страшной
въ крижу мовячи мнѣ жалосной.
Христа и Творца нашего
Матку неокрутво Его. [ли зостали: дай помошъ отъ печали, абысмы вцѣ- [вици Твоей стаА, вылучаешъ, хто въ насъ, Пане, по пра-
[конецъ жили, абы болшъ не колотили, въ покою лѣтъ
[твой естъ выбраный, межи Греки и Рымляны, гдыжъ то людъ
[въ вѣки мучить; до темности каже втрутить, звязаного
[собѣ литости, наматай ся въ своей злости, зажій на
[коимя, стережися того огня, не вѣръ діаблу ру-
[южъ прикрости. перестаньже такой 8лости, не чини болшъ навернися до Всходнеи церкви своей святой,
[единому, въ славу Богу своему, въ Тройци Святой
[чокаетъ: Христосъ то тебе взываетъ и Пречистая
[болшъ неузнаетъ* «теперь чловѣкъ ласку маетъ, напотомъ речъ святая и внаки неомылны суть на вѣки,
Аминъ. и) Дѣян:, гл. 10, ст. 11—12. и) На полѣ: «каоалицкой». Библиотека "Руниверс1