Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1235 ПОСЛАНІЯ СТАІ’ЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА. 1236 невещественымъ ученіемъ, ближенство ! шникомъ. И нетребуяй сего нѣстъ ис-
убо небесныхъ отъ ума въ умъ посре-; тинною праведенъ. Ниже пріиде Хри-
дѣ словомъ тѣлеснымъ невещественымъ стосъ нризвати оправдаюіцихъ себе, загіе
же, обаче писавіа кромѣ, иаставници высокая въ человѣцѣхъ мръзость предъ
иаши отъ духа навыкнувще, нижё сіа не . Богомъ естъ. Ни единъ же бо, рече,
прикровенныни разумѣпьми, II (об. 29) но чистъ отъ скверны. Покаемся, братіа
въ образѣ священныхъ [священнымъ] ‘) моя, дондеже время имамы, стяжимъ
преподавшимъ. не вс»»къ же естъ свя- и масло въ сосѵдѣхъ со свѣтилники
щенъ. Вѣдома же суть,яже образъ слове- своими, не отлагаемъ время своего ис-
са священяосъвръшителемъ, ихже не- правленіа. Яко мнози, многа съвѣщавшеі
лѣпо изводити во иже еще съвръшае- ѵтреняго недостигоша. (і(об.ЗО)Ноотсю-
мая, яко да пенаруганна будутъ ду же преставленніи нѣсть времени ис-
святая святыхъ и всякого же нревы- правленію. Бъспріиметъ бо, рече, кождо,
ше лежащаго священнословіа неирепо- яже содѣя съ тѣломъ. Престанемъ испы-
давати внѣшнимъ, кромѣ навыкшихъ товати чужая недостатки. Таковымъ бо
же честныхъ честне прикасатися, но- миогопытаніемъ душа наша пѵсты со-
вредити бо ся имутъ, иже несвященне творяемъ и оставляемъ плакати своего
причащаствующеи и ко миожайшему мрътвеца. Глаголетъ бо великій Део-
пренебреженію божествеиыхъ и са- нисіе: яко иноческій чинъ не быта при-
мѣхъ себе вніидутъ, требуютъ же зѣ- водителенъ иныхъ, но о събѣ стояще вь
ло подобающаго обученіе. Никтоже единственномъ стаапіи раздѣленныхъ же
несъвръшенпа божественная да нрихо- не токмо животъ, но и мечтаній отвръ-
дитъ и нечистыми ногами нечистоту жепіе съ^ръшенпое изъявляетъ инокъ
ученій. Не неблазценно рече нѣкто любопремудрствіа въ художествѣ еди*
страсть имущему богословіа касатися: нотворныхъ заповѣдей дѣйс'твуемо. Есть
умрътвите бо, рече, пръвѣе уды ваша бо не средняго съвершаемыхъ чина, но
сущая на земли. всѣхъ высочайшаго. Сего ради н мно- Тѣмже, братіе възлюблеиная, аще гая, яже отъ средняго чина не осуж-
есть въ насъ истинное любомудріе ино- денне дѣемыхъ отреченна суть всяцѣмъ
ческаго и христіанскаго житіа II (30) по образомъ уединеннымъ инокомъ, сирѣчь
аностолскому преданію, внимаемъ собѣ брачитися и въинствовати и купля дѣ-
когождо насъ, а не преходимъ дръяо- яти и яже симъ подобная, 11(31) въ них-
стне своея мѣры. Аще бо, рече, ни ‘ же люди не осуждаются,
зѣница ока душа твоея чиста есть, да Что же имамъ рещи о обдержащеаъ
не дръзниши възрѣти на кругъ солнца, нынѣшнемъ окаяннѣмъ обычаи тіца"
да не ногубиши и тоя малыя зоря, иже щихся въ приложеніе монастирскаго
естъ простая вѣра и смиреніе и малая богатства и о стяжаніи селъ и многихъ
дѣла, яже по силѣ твоей, и отвръ* служебъ, яже царскіа наче же мучи-
женъ будеши въ тму, якоже онъ, телека власти свойственна? Нѣціи же
бестудствовавый вніити на бракъ въ отъ невѣдѣніа божествеиыхъ писаній,
скверныхъ одѣяніи[хъ]. Нѣстъ бо въ насъ отъ своихъ нристрастей добродѣтель
никтоже, иже бы не требовалъ пока- мнятъ приходите таковая творяще, яко
яніа. Прикладно бо есть се всѣмъ грѣ-, забывше обѣщанія своего, яко всѣхъ - - ! сихъ отрекшеся мірскихъ и дахомъ *> Приписано яа полѣ. : обѣты святости, еже безъ попеченія Библиотека "Руниверс1