Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1233 ПОСЛАНІЯ СТАѴЦА АРТЕМІЯ, XVI ЬФКА. 1234 Якоже бо многая разумѣнія въ малѣхъ
глаголѣхъ являти и сокращала ради
удобно памятію съдръжится. Но на предлежащая въз[в]ратимся. Рекохомъ бо преже, яко на трое пись¬
мена словесъ противу лицу тріехъ
устроеніихъ разумъ възводятъ. Отъ
плотцкаго убо лица егда глаголетъ
человѣкъ, ничимже разнствуетъ отъ ско¬
та и подобная. И якоже словесному
глаголетъ: Бога бойся и заповѣди его
твори. И яко отъ душевнаго глаголетъ:
и ничто есть ино подъ солнцемъ благо
въ всемъ поспѣгаеніи человѣку токмо
ясти и пити. И яко отъ лица духов¬
наго глаголетъ: лучше есть иоити въ
домъ плача, нежели въ домъ пира. И
прочая. Отъ сихъ явленна суть умъ
имущимъ, иногда же гражанскіи обы¬
чаи, не якоже се, еже въ утріа изби-
вахъ вся грѣшныя земли. Таже и о
Бозѣ по смиренію пашея мысли мно-
гащи глаголетъ: Господи, искусилъ
мя еси и позналъ убо, егда искуІІ(28)шая
познаваетъ, вѣдый вся преже бытіа
вхъ и създавый по единому сердца
ихъ, и не разумѣваетъ на вся Діела ихъ.
Исправляя бо реченное прежде глаго¬
летъ: се, Господи, ты свѣси вся послѣ¬
дующая испѳрва и мѣстомъ множицею
иже вездѣсущаго. Описуя глаголетъ:
Богъ на небеси и сѣдитъ на престолѣ
святѣмъ своемъ. Еще же и соль, пи¬
саніе и піанство тому налогаетъ: от¬
чество, и сыновство, и духовство, и ина
многа имена, не точію въ семъ вѣцѣ,
но и въ будущомъ, царство паки и
владычество, ярость и гнѣвъ, и ина
множайша приносимая въ писаніи, яже
человѣческихъ страстей свойственна.
И аще вся сіа по писмени пріимемъ
въ многа безмѣстна нужа, есть бо ко
изъявлевію божественнаго раченіа тѣ¬
леснаго рачительства, иже Богъ пре¬
мудрости слова отца възводна назда- ваютъ истиннѣ рачителства и смѣятел-
ными нѣкіими гаданьми сокривати и
невходну многимъ полагати премирныхъ
достойную истиннѵ. II (об. 28) И овогда
убо отъ честныхъ и превыше лежащихъ
существъ, иногда же отъ среднихъ и
послѣднихъ и мнимыхъ безчеснѣйшихъ
изъявляютъ неизреченна и тму неоея-
жимую свѣту неприступному и въ мо¬
ре пути непостыжніа ради слѣдовъ
възлагаютъ, ибо сугубъ естъ образъ
священнаго изъявлевіа. Оьъ убо яко
подобенъ подобными происходя, овъ же
отличными образотвореньми отрече-
ніа бо пребожественыхъ истинна суть,
нареченіа же неприлична съкровевію
нецзглаболанныхъ. Вчесная же убо
свящейоздавіа мощно естъ и заблудити
свѣтовидна мнящимъ небесная. Естъ убо
не (зіс) неприкладне наздати небеснымъ
зраки и отъ безчестнѣйшихъ вещи ча¬
стей. И та бо отъ сущаго добра бы¬
тіе -имуще по всякомъ ея веществе-
номъ удобреніи уподобленія нѣкаго
умного благолѣпія имуть. И мощно есть
тѣми възводитися къ невеще[стве]нымъ
началообразіамъ отличноподобіамъ ра¬
зумѣ ваеаомъ съ тѣми же. II (29) Не тако-
же нижё бо въветсѣмъ, ниже въ но-
вѣмъ завѣтѣ священныхъ образъ чюв-
ственными вещми не потребоваша ру-
ковъжденіа и самое убо то боголоро¬
женіа изображенія нѣкое Іисусова при-
общеніа. И елика иная небеснымъ, убо
существомъ примирне, намъ же образне
предашася, яко да по мѣрѣ мы сами
отъ свяіцеиѣйшихъ званій на простыя
и необразные възмемся възводы и по¬
добія, яже убо видимыя храмъ добро¬
ты помышляя невидимаго благолѣпіа
изображенія и невещественнаго свѣто-
даніа образы вещная свѣтила. И еже
по умузрителнаго съвръшеніа боже¬
ственныхъ писаній пропитаніе и про¬
чая, елика отъ священныхъ мужей Библиотека "Руниверс1