Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1231 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА. 1232 но да къ любви работаемъ другъ дру¬
гу, ничтоже бо естъ нынѣ отъ не-
храпеній закона. Осуженіе сущимъ о
Христѣ Іисусѣ, иже не по плоти хо¬
дящимъ, но по духу. Умросте бо, рече,
закону тѣломъ Христовѣмъ, яко рабо-
тати намъ въ основаніи духа, а не
[въ] ветсѣ писмени. Законъ бо духа
жизни о Христѣ Іисусѣ свободи насъ
отъ закона II (26) грѣховнаго и смерти. Тѣмже и къ ветхому закону обра-
щающеся, свободы Христовы отпадоша.
и ничесоже духовне разумѣша, но вся
по плоти. Аще бо кто инако учитъ,
а не приступаетъ ко здравымъ учені¬
емъ словесенъ Господа нашего Іисуса
Христа, разгордѣ таковый мнѣніемъ.
Ничтоже видѣ нраве, но недугуя о
взысканіи и словопреніихъ, о нихъ же
бываетъ завистъ, рвеніе, хулы, непще-
ваніа, лукавства, сожитіа растлѣныхх
человѣкъ умомъ, лишенныхъ истинны,
мнящихъ корысть быти благочестіе.
Отступаимъ убо отъ таковыхъ. Нѣстъ
бо право ученіе ихъ, всегда учащеся
и николиже въ разумъ истинны прій¬
ти могуще и въ лѣпоту. Аще бо и вся богодухновенная пи-
саніа полезна суть, и никтоже съпро-
тивъ [можетъ] ') рещи, аще ли убо чинъ
ихъ смѣтенъ,—не точію не можемъ пол-
зоватися, но и зла много устрояемъ
събѣ. Не отъ писаній же се, но отъ
своего злоуміа и гордости, не хотяще
о добрѣ ведущихъ научитися. Книги убо
велику силу въ собѣ имутъ и препода¬
ютъ съкро|(об.26)веннаго въ пихъ духа
онѣмъ,точію иже праве и неразвращенны¬
ми мысльми въскоръмляющимся въ нихъ.
Ибо и еретици прочитаютъ писаніа и
научаются въ нихъ, обаче развращаютъ
себе множицею. Бо писаніе противу
времени глаголетъ, или лица нѣкоего, ') Дописано па полѣ. или обыгая, или мѣста и случая, ово
же смотрителне же отъ части, и нѣсть по¬
требы таковая въ обдержаніе прій[ма]ти.
Но егда время таковое найдетъ, да не
убо пріиметъ кто и изметъ слово наго
отъ словесъ писаній и оставивъ прочее
и удръжитъ кто несмысленпо въ своихъ
рукахъ ко прелщенію невѣдущихъ и
ко своей погибели. Не хощу васъ не
вѣдѣти, братіе, яко и все божествен¬
ное писаніе, причасное ветхаго и новаго
завѣта, глаголетъ три бо съставленіа
сутъ разумъ человѣкомъ, еже глаголется: плотское душевное и духовное
преестество естество вышеестество
человѣческое праведное преподобное. 11(27) Нармчютжеея и иными имены, то
же прямо же сихъ составъ множицею
и лише потребственне въ писаніихъ
рѣчи нань глаголется. И мнози, неразумѣвше мысль боже¬
ственныхъ писаній, поползаются попол-
знутіемъ нерсправленнмъ, мняще пи¬
санія несогласующе къ себѣ. Нѣстъ же
сице, но вся права сутъ разумѣвающимъ
и правый изобрѣтающимъ разумъ. И
ничтоже въ нихъ стропотно или раз¬
вращенно естъ, бо, рече, безсловесно
и стропотно, еже не силѣ мысли вни-
мати. Но речемъ: и сіе нѣстъ, иже бо¬
жественная разумѣвати хотящихъ свой¬
ственно, но ихъ гласы худые пріемлю¬
щихъ и сихъ до ушію не входны въ
несодръжащихъ и нехотящихъ видѣти.
Что убо, рече, сіяя знаменуетъ? Како
же ту подобаетъ иными вкупочными
| рѣчми изъяснити? Но съ страждущихъ
I слагаемъ и писменомъ безумне и съ ри-
цаніемъ речемъ невѣдомымъ невходя¬
щимъ въ душа разумныя, но внѣ устнахъ
| и слусѣхъ плищущимъ, и прочая. И па¬
ки реченно есть, яко неудобь||(об.27)уло-
вляемое истинное слово удобъмогій избѣ-
жати невнимающихъ сице духови устро-
ившу съкраіценну быти ему и налу. Библиотека "Руниверс1