Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1220 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА. 1230 осіаваеми къ единому божественному
собранію, едино сътворялися быхомъ
въ часная страдали впадати похотѣ-
ніа. Сію бо, якоже мню. единовидную'
и нераздѣлную жизнь смиреніи священ¬
нодѣйство законополагаетъ, подобнымъ
подобная ѵтвръжая и чаевыхъ раздѣ¬
ляя божественна и единыя позоры.
Множеству бо, рече, вѣровавшимъ бѣ I
сердце и душа едина явѣ, яко ниеди-і
ному же въехотѣніе составляюще, но
всѣмъ обще ищущимъ въ единомъ свя-
тѣмъ Дѵсѣ единаго Господа Іисуса
вълю, рекшаго: снидохъ съ пебесе не
творити волюІ!(об. 24)мою, но вълю по¬
славшаго мя Отца. И Духъ Святый о себѣ
ничесоже глаголетъ, не отъ себе имать
глаголати, но елика аще услышитъ
глаголати хощетъ, онъ мя прославитъ^
яко отъ моего нріиметъ и въеномя-
нетъ вамъ вся, яже рѣхъ вамъ азъ. Что убо речемъ ми, и въ толицѣ
друі'ъ къ другу и ко божественнымъ
писаніемъ несъгласіш обрѣтающеся и
младенечнымъ умомъ носящйся, яко
прахъ възметаемъ -,'всякимъ вѣтромъ
ученія въ лжи человѣчестѣй, въ хитро¬
сти козней ліценіаУ Никакоже истин-
ствующе любовію, еяже ради Богъ че¬
ловѣкъ бысть, да възраститъ въ него
всяческая, но ога> своея похоти кого-
ждо влекомъ и прелщаенъ яве, яко
сънротивнаго духа въздѣлаяіе, всяко
ученіе разоряющее заповѣдь Божію,
еже есть о Христѣ любовъ -и съедине-
иіе. еяже кромѣ ниже мучителство,
ниже иная кая дѣтель или мнимая
благочестію ухищреніе иолзовати мо¬
жетъ. Любве же ради жительства и на¬
чинанія вся, елика аще II (25)творитъ
человѣкъ успѣетъ. Тѣмже молюся вамъ, братіе, и своею
главою [стопамъ] 4) ногъ вашихъ ка- і *)*) Дописано ва полѣ. саюся, - нреставше отъ мпогопытнаго
взысканія и неподобного словопренія,
довлѣтися еже отъ самого Господа и
святыхъ реченмми достойная небеснаго
званія мудрствовати. Основанія бо ино¬
го никтоже можетъ положити, паче
же лежащаго. Когождо да блюдетъ что
хощетъ назыдати, ни дрова, ниже сѣ¬
но и стебліе, да не ветхая вмѣсто но¬
выхъ- Нѣсть бо подобно оставлейшимъ
сына рабскаго дръжатися слугованіа-
Якоже неправе наученіи ходяще,
спѣтомъ огня своего 5) и пламенемъ
того объемшеся, не видѣнія- солнца
правды. Комѵждо бо ихъ отъ Господа на¬
шего Іисуса Христа учителства отсту-
: ш&ощу, помыслы же нѣкіа и уставы
своя отъ самоизволенія вымышляюще.
Но мы, отекочивше отъ своихъ волей
. и обычая и человѣческихъ преданій на-
зиранья и не внимаемъ Іудейскимъ
баснямъ, и рвенья и свары законные,
безъ времене бываемая, отступивше,
ириложшежесн свѣту еѵангелскихъ за¬
повѣдей, благодар! і (об.25)ствуе.мъ вразу-
мившаго насъ, ноюще съ псалмомъ, гла-
голюще: коль благъ Богъ Изрпилевыіра-
внмъсердцемъ мнѣ же вмалѣ» ненодвиго-
стеся нози, въ еже иодражати безаконіе
и прочая. И ііаки: възнесу тя, Господи,
яко подъятъ мя и не възвеселилъ еси
: врагъ моихъ о мнѣ, и благословенъ
Господь, нже не дастъ насъ въ ловит-
, ву зубомъ ихъ. И того благодатію по¬
спѣваемъ, назидаемъ на основаніе се
злато и сребро и каменіе твердо до¬
брыхъ дѣтелей. Не можетъ бо розга
плода, ноенти, аще не будетъ на лозѣ.
Понеже бо Христосъ свободилъ насъ
отъ клятвы закона Моисеева, точіюдане
будетъ свобода наша въ выну, еже поко-
ритися плоти, якоже нѣціи суесловци; *) На полѣ позднѣйшею рукою: «свѣтъ
огня своего аарвчетъ самосмышленіе» Библиотека "Руниверс1