Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1221 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, ХУІ ВВКА. 1222 уміа, но съ разума бысть. Обаче о тыхъ
седми тисящъ ни ед[и]нъ же отъ нихъ
не посланъ на обличеніе, токмо Илья;
А колико бѣ въ нихъ и пророковъ Бо¬
жіихъ, якоже ' словеса глаголютъ. И
аще бы не молчали оны вси, не бы про¬
рокъ единого себе остати реклъ, онѣхъ
яко невѣдый. И паки инъ пророкъ, ви-
дѣвый ангела посланна, еже полагати
знаменія, яже на человѣцѣхъ онѣхъ,
яже плакаху о грѣсѣхъ людскихъ, за
еже непосѣченымъ быти имъ во время
отомщеніа законопреступающихъ. И ка-
кэ ни единъ отъ нихъ не пророчествова,
токмо единъ посланный. Иубонеразумѣ-
піали, яконеточіюсебе отъ грѣха соблю-
даху, ноІІ(об.17)и о иныхъ плакахуся. А еже о сокрившемъ талантъ притча
различна разумѣваема ко всякому дару
Божію. Яко имѣя кое либо дарованіе
долженъ подати ближнему безъ зависти,
а не о единомъ учителствѣ. Не всѣмъ
бо есть учителства даръ, а не якоже
вы непщуете. Лукавый, рече, рабе и
лѣнивый, почто не вдастъ сребра моего
купцемъ. Купци же сутъ они ищуще
съ тщаніемъ словесе Господня, яко сре¬
бра разженна и искушенна земли и
очищенна седморичнаго вѣка сего, въ І
еже куповати многоцѣннаго бисера и |
невещественне обогатити хотящихъ. ;
Въ таковыхъ убо и иже мы отри¬
цаемся глаголати, якоже и сами отъ >
инѣхъ желаемъ слышати. Аще и дѣ¬
ломъ ко исполненію лѣнивы есмы, но,
никтоже въпрошаемъ долженъ таити
слово Божіе своимъ нерадѣніемъ, но !
исповѣдати убо своя съгрѣтеніа, не
екрывати же Божіа истинны, но нелест-;
не и яекормчев[ (18)ственне совѣтовати :
брату, яко да не будемъ повинны съ ;
преступленіемъ Божіихъ заповѣдей и
слова его неправому сказанію и сугу- і
бу подымемъ муку. Но обаче, якоже ;
рѣхъ, съвѣтующу, а не учителскій1 і санъ иохищающе, да не псомъ святая, , ниже свиніамъ бисеръ и злато въ калѣ
I пометати. Яко да не будетъ наруга-
! телна сквернымъ, яже умнаго бисера
1 божественная словеса, есть бо не всякъ
! священъ, ниже въ всѣхъ словеса раз¬
ума. Тѣмже познавати нужно и время,
и лице, и мѣру слова младенцамъ же
и современнымъ, и таковые нища пред¬
лагай по возрастѣхъ духовныхъ и на-
чинаніихъ. Первѣе ключъ божестве-
ныхъ писаній, молитву сътворше даю¬
щему слово въ отвръзеніе устъ и тако
глаголати, не яко человѣкомъ угажда-
юще, но Богу испытагощому сердца на¬
гла, да не расыпаны будутъ мужества
і кости душа нашея, и въ самѣхъ дѣлѣхъ
явимся раслабленіи, нетщеславне же
и негордостне, Како бо, рече, можете
вѣровати, II (об. 18) славу отъ человѣкъ
пріемлюще? Но яко во всѣхъ нашихъ
! словесѣхъ и дѣлѣхъ разумъ имѣти, еже
Богу славиму быти, отъ негоже
всяко даяніе благо и всякъ даръ
съвръшенъ. По реченному: не намі, Го¬
споди, не намъ, но имени твоему даждь
славу и еже поставити рабу твоему
слово" твое въ страхъ твой. Занеже
иже со смѣхомъ чтуще или слышаще
Божіа духа словеса, ако богоратници
судятся. Аще ли страсти самовълне
влаасти себѣ вметаютъ, молчаніемъ
ученіе да покажемъ. Конецъ бо жезла
твоего даждъ ему, рече премудрый. Се
аще не предлежитъ тщета души. Аще
же ощущаемъ, яко немощнуетъ совѣсть
наша и вредится струпъ душевный отъ
частаго' собраніа, еже съ человѣки и
внегда хотѣти цѣлити другихъ, здравье
своея души погубляемъ, бѣгаемъ въ
уединенія, въ немже животъ душевный
хранится. Нѣсть бо добро разорити кому
своя храмина и создати другаго. Иныхъ
убо спасти не вси истезаемся. Глаголетъ
апостолъ: кождо^ насъ II (19) о себѣ Библиотека "Руниверс1