Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1219 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА. 1220 Бога. Мы бо еще въ здравіе душевное
не доспѣхомъ: имамы бо язвы смердяща
и требуемъ прилежати о нихъ, дондеже
умилосердится врачь душамъ и тѣломъ-
Не еъставляий бо себѣ той естъ иску¬
шенъ, но егоже Господь съставляетъ
Аще бо Павелъ и по правдѣ законнѣй
бывый непороченъ, не собою пріиде на
проповѣдь, дондеже позванъ бысть Іису¬
сомъ Христомъ и отлученъ въ благо¬
вѣстіе его. Якоже самъ повѣда, яко не
своимъ хотѣніемъ се творяше: строеніе
ми, рече. преданно есть и нужда на¬
лежитъ. Горе же мнѣ естъ, аще не
благовѣствую! Чтоже имамъ рещи о тѣхъ, иже
сѣни оного дани слѣду недостойны
суть? Пачеже, реку, враги креста Хри¬
стова и по всему священнымъ преда¬
ніемъ мудрствующе супротивная? Иже
забвеніе пріаша чищеніа пръвыхъ сво¬
ихъ грѣхъ и оставлейша, еже нлакати
ІІ(16)о нихъ къ высочайшимъдръзостне
взимаются, ниже заповѣди соблюдше и
страстей не побѣдивше, яже за сра¬
жаютъ внутреннее обиталище духу. Врачь въ истинну естъ, иже душу и
тѣло имѣяй безъ недуга, да не услы¬
шитъ: врачу, исцѣлися самъ *). Врачь
естъ глаголяй: подобными бывайте, яко¬
же азъ Христу, и паки еподобни ми бы¬
вайте, братіа, и блюдитеся не тако ходя¬
щихъ, якоже имаете образъ насъ. Мно-
зи бо ходятъ, ихже многащи глаголахъ
вамъ, ныпѣ же и плача глаголю: враги
креста Христова, имже кончина поги¬
бель, имже Богъ чрево и слава студъ
имъ, иже земная мудрствующе. Тож-
дежѳ и о пророцѣхъ: ни бо волею бысть 4) На нолѣ киноварью: «Въііросъ: который, і
рече, врачъ? Отвѣтъ: Громогласный Павелъ,
иже во всю вселенную, проповѣдію възгре- I
мѣ и множество языкъ отъ бѣсовскихъ
службъ ко богоразумію обрати». человѣку когда пророчество, по отъ
Святаго Духа водимы, глаголаіпа евя-
тіи Божіи человѣци. Рече Петръ: быша
же и лжеиророци въ людехъ, яко же и
въ васъ будутъ лжеучители, иже вне¬
сутъ ереси погибелныи. Моисей убо и
посылаемъ отрицашеся, гугнива и мед-
леязычна себе быти глаголаніе. Ко Езе-
кіилю же рече Богъ: сыне человѣчъ.
стража дахъ тя дому Израилеву, и аще не
засви> (обЛб)дительствуетиимъ о безако.
ніи, кровь ихъ отъ руку твоею изыщу.
И Исаіа, до негоже времени умре Іозѣя
царъ, не посланъ отъ Бога, ничесъже
иророчествова, по молчаше. Такоже
Иремѣя и Даніилъ и протчіи пророци- Но понеже вы глаголете: «отнелиже
кто уразумѣлъ истинну», то уже яко
посланъ долженъ- есть проповѣдати, да
не яко съкрывъ талантъ осѵженъ бу¬
детъ. Егда видиши смысленна же и остро¬
умна человѣі^а въ прибытки *міра сего
рекше, купляй прочихъ въ иныхъ чи-
нѣхъ, въ воинствѣ же и прокуратари-
ствѣ и подобныхъ, такозаго въ земли
погребше талантъ разумѣй. Сирѣчь: на
земные вещи умъ обратиша и око ду¬
шевное тмою помрачиша страстей, иже
ни едино слово или попеченіе творяіца
о добродѣтели. Оставляютъ же ся'та-
ковіи, яко чярътвы, погребати своя
мртвеца. Таждеже иже въ ходожествѣ
мнозепясаніа истачающа въ остротѣ ума
рѣки ученіа, дѣломъ же неиеполняюще
заповѣдей, 11(17) и си, подобне лжеиме-
ненному разуму, тщая ради славы впо-
слѣдоваша. Слышите прочихъ. Илья помолися
Богу глаголя: Господи, пророки твоя изби¬
та и олтаря твоя раскопаша, и азъ же
остахъ единъ. Отвѣща ему Богъ: оста-
ло ми естъ и еще седмъ тисящъ мужій,
иже не кланяхуся Ваалу, а еже не слу-
жити идолу съ прочими не отъ нераз- Биб/іиотека "Руниверс1