Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1217 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВВКА. 121 8 ша властемъ пріимущимъ да повинует¬
ся. И противяйся власти Божію ученію
противится; не высокая мудрствующе,
но смиренными ведущеся. Не бывайте
мудри о себѣ. Аще кто мнится мудръ
быти въ васъ въ вѣцѣ семъ, буй да
будетъ, яко да упремудрится отъ Бо¬
га. И паки II (14) глаголетъ: отъ насъ на*
учитеся не паче написанныхъ мудрство-
вати, да не единъ по единому горди-
теся на друга. Что бо имаеши, егоже
нѣси пріалъ отъ Бога или отъ чело¬
вѣкъ? Аще ли и пріалъ еси, почто фл~
лишися, яко отъ себе? И кождо въ
немже званъ бывъ отъ Бога, въ томъ
да пребываетъ. Еда бо, рече, пси апо-
столи, еда вси пророци, еда вси учи¬
тели и прочая. Послушаемъ апостола
глаголюща: станете убо препоясаны въ
чресла ваша истинною, и оболкшеся
въ броня правды, и обувше нозѣ въ
уготованіе благовѣство[ва]ніа міру. Зриши ли, яко не рече «обувше нозѣ
въ благовѣствоваліе», но «во уготова¬
ніе благовѣствованія» готову быти, а
не о себѣ приходити, но ждати посла-
ніа отъ Бога. Уготованіе же есть, вне-
гда, вся предреченная съдЬявше дѣ¬
ломъ, станемъ препоясани же и обу-
вены; а не приходити никомуже до
своея мѣры или заходити заповѣдан¬
нымъ. Якоже глаголетъ Веійкій Насиліе:
не достоитъ кому своимъ произво (об. 14)
леніемъ приходити на проиовЬдь, нопо-
ждавати время Христова благовъленіа, и
начинати убо проповѣданіа, егда пове-
лѣно будетъ. Проповѣдати же о немъ
точію къ нимже посланъ бысть; не о
себѣ бо, рече, кто пріемлетъ честь, но
званныя отъ Бога, якоже Ааронъ. И
се егда дѣломъ исполнимъ заповѣди, а
не въ погнаніе разума тѣхъ, яко же и
священикъ причащается прежде самъ
Пречистаго Тѣла и Крове Агнеца Бо-
жіа, потомъ и иныхъ призываетъ и ГУССКАІ ЯОТОРКЧВСКАЯ БИБЛІОТЕКА. проповѣдаетъ,—сице нѣсть лзѣ смѣти
кому иннымъ проповЬдати, иже самъ не
сътвори. Како бо инымъ покажетъ путь,
егоже никогдаже шествова, или слѣ¬
пецъ поведетъ? Аще бо, рече, любите мя, заповѣди
моя съблюдете. Азъ умолю отца и ино¬
го утѣшителя дастъ вамъ, духъ истин¬
ный, иже отъ Отца исходитъ, а не отъ
Сына, якоже вы неправе глаголете. И
ничтоже дивно: самъ бо рече о Дусѣ,
егоже міръ не можетъ иріати. Пи¬
шетъ бо Павелъ апостолъ: II (15) не отъ че¬
ловѣкъ посланъ, ниже человѣкомъ, но
Іисусомъ Христомъ Богомъ и Отцемъ.
И индѣѵке: сказую же вамъ, братіе
благовѣствованіе благовѣщенное отъ ме-
не, яко нѣсть [по] 4) человѣку, ни бо
азъ отъ человѣкъ пріахъ то, или на-
учихся, но явленіемъ Іисусовымъ Хри¬
стовымъ. Иже и удоволств шаннаго бы¬
ти служителя новому завѣту, не пис-
мены, якоже на дцкахъ каменныхъ,
но духу, яже на скрижалехъ сердецъ
плотянъ. Писмя бо умерщвляетъ, духъ
живитъ. Понеже и тогда сіа не посла-
ші учаху нѣціи тѣлеснаго ради при¬
бытка, подобящеся апостоломъ по ре-
ченчому отъ Іоана: отъ насъ изыидоша,
но не бяше отъ насъ. Таковіи лжеапо¬
столы дѣлатели лети, преобразующеся
въ апостолы Христовы. И не чюдно!
Самъ бо сатана преобразуется въ ан¬
гела свѣтла. Не веліе убо, аще и слу¬
жители его преобразуются, яко слуги
правдѣ, имже будетъ кончина по дѣ¬
ломъ ихъ. Сего-рат,и не смѣемъ ся судити или
нриложити себе къ нѣкоимъ състав-
ляющимъ себѣ, аще и зѣло укаряете
II (об.15) насъ, яко неразумны. Но мы ни-
жё Ъ,мъ о сихъ умлъчимъ. Лѣіііе бо есть
намъ отъ васъ ноношаемымъ быти,а неотъ 4) Галаг., гл. 1, ст. 11. 39 Библиотека "Руниверс1