История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1215 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, ХУІ ВѢКА. 1216 шего не плотцка, но силна Богу на раз¬
ореніе твердемъ съпротивныхъ помы¬
слы очищающе и всяко възношеніе взем-
лющаяся на разумъ Божій и плѣняю-
ще всякъ разумъ въ послушаніе Хри¬
стово. Аще ли *), рече, зависть горку и
рвеніе въ сердцѣхъ вашихъ имаете, не
^алитеся и не лжите на истинну.
Нѣстъ сіа премудрость свыше низходя-
ще, но земна, душевна, бѣсовска. Идѣ-
же зависть и рвеніе, ту нестроеніе и
всяка зла вещь. А выілняа премудрость
первѣе убо чиста есть, потомъ же мир¬
на, кротка, благопокорлива и исполнен-
на милости и плодовъ благихъ, и про¬
чая. Тѣмже мирная гонимъ и елика ко
соединенію другъ друга вся бо добра
суть, яже Бога ради бываемая, но зло
человѣку претыканіе что творящему
ради воля своея, разоряющу заповѣдь
Божію или оскверняющу союзъ съвръше-■!
ніа. Ты вѣІІ(об.12)ру имаши, о себѣ самъ !
имѣй предъ Богомъ, не соблазни дру¬
га. Вскую бо, рече, свобода моя су¬
дится отъ иныя съвѣсти. И паки: блю¬
дите, да не како власть ваша преткно-
веніа будетъ немощнымъ братіамъ. О
идоложрътвеныхъ, рече, вѣмы, яко вси
разумъ имамы, но разумъ онъ, иже по
плоти надмѣны творитъ, любы же сози¬
даетъ. Кромѣ болюбвемняйсявидѣти,что
не уразумѣ* 2 3), якоже подобаетъ разумѣти,
понеже въ тмѣ шествуетъ, и не вѣсть,
камо идетъ, зане тма ослѣпи очи ему.
Любяй брата въ свѣтѣ пребываетъ и
съблазна тому безлѣпъ не чини 3).
Миръ бо, рече, любящимъ законъ твой
и нѣстъ въ нихъ съблазни. Блаженъ че¬
ловѣкъ, иже обрѣте таковую мудръсть,
и смертенъ, иже увѣдѣ разумъ. О ду¬
шевномъ разумѣ реченно бысть, а не Соб. посл. Іак., гл. 3, ст. 14—17. 2) 1 Коринѳ., гл. 8 ст. 1—2: «не у что разумѣ». 3) На полѣ позднѣйшимъ почеркомъ: с воз¬
лѣ не чини». о. истинномъ: не буди то, яко не токмо
невъзможно подъяти разумъ сей духов¬
ный въ ономъ душевномъ, но ниже
чювствомъ || (13) почютитого. Душевенъ
бо человѣкъ не пріиметъ яже отъ Духа
Божіа, уродство бо вмѣняется ему и не
можетъ разсудити духовне. Здѣ насаж¬
денію есть древо разума. Добрыхъ же
и злыхъ отъ негоже вкусивше, чрезъ
повелѣннаго времене пръвозданнымъ въ
землю паки въз[в]ратися. Вси заблудив¬
шійся отъ свѣта познаніа Сына Божіа
въ семъ разумѣ шествуютъ. Се являетъ
человѣка, еже иреданіа учити и лсти-
ти въ кознехъ и коварствахъ претво¬
ренымъ цѣломудріемъ не услыша гла¬
голющаго: лицемѣре! изми пръвѣе брев¬
но изъ ока твоего, нежли сучецъ бра¬
гу своему. И въскую ты повѣдавши оправданіи
моя и протчая? Прочти, яже тамо пи¬
саное извѣстно. Понеже по неключи-
мыхъ вамъ вещѣхъ извѣтъ предлагаете
и несмысленне въ среду соборныхъ
вещій вводите, яже смотрительне бы¬
ваемая отъ Бога. Апостолъ же и про¬
рокъ тщаніе о проповѣданіи, Павла и
Исаію и Езекіиля и прочихъ || (об. 13)
услышите сіа вся. О, братіе! иже таковая мудрствую¬
щей въсклонитеся и въздвигнете главы
ваша и зрите, яко святымъ онѣмъ не
своего покаяніи образъ смотряемъ бя-
ше, но еже благовѣстити человѣчеству
и силу излишну пріаша. И Павелъ отъ
духа, иже въ немъ, пріемляше, въ пол¬
зу міру глаголя всякому сущему въ
васъ пе премудрятися паче, еже подо¬
баетъ мудрити, не муДрствовати въ
цѣломудріи комуждо, якоже Богъ раз¬
дѣлилъ есть въ мѣру вѣры, якоже бо
въ единомъ тѣлеси уды многи имамы,
уды же не вси тоже имутъ "дѣйство,
и аще все тѣло понудится быти око,
гдѣ слышаніе и протчая? И всяка ду- Биб/іиотека "Руниверс1