Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1209 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА вѣтъ новъ. Не по завѣту, егоже завѣ¬
тахъ отцемъ ихъ въ днехъ, въ вих-
же изведохъ я отъ земля Египетскія.
И внегда глаголати но въ ветха со¬
твори пръваго, якоже быти ему близъ
истлѣніа. Отметаніе бо бываетъ прежде
бывшей заповѣди за немощное и не
полезная ея. Ничтоже бо съвръши за¬
конъ, преложеніе же лучшему упова¬
нію, имже приближаемся Господу. Увы мнѣ, окаянному, болѣзнуетъ ми
душа, болѣзнуетъ ми внутръняа! По*
мозите ми, братіеі Кто дастъ главѣ
моей въду и очима моила источникъ
слезъ? Или кто поставилъ бы мя на
мѣстѣ безмолвнѣ, идѣже нѣстъ мя¬
тежа, пи плища, идѣже нѣстъ гласа
сыновъ человѣческихъ, идѣже тиши¬
на многа? И възопилъ гласомъ, пла¬
калъ быхъ къ Богу горкостію душа
моея и реклъ со слезами: исцѣли мя
Господи и исцѣлѣю, яко зѣло уязви ми
ся сердце печалію. Поразумѣвъ твоего
многаго благоутробіа, схоженія и даже
до рабія образа смиреніе. Иже сый сіа
ніе славы (отчи)6) и образъ || (об.7) съста-
ва п) его, нося же всяческая глаголомъ-
си лы своея, собою сътворилъеси оцѣще-
ще грѣховъ нашихъ. Не токмо же сло¬
вомъ научивъ, но и дѣломъ въобразивъ
любовь и смиреніе. Мы же, неблагодар¬
ный, нечювственны о толикихъ и тако¬
выхъ благодѣяніяхъ, паки възвращаем-
сд на немощныя и худыя стихіа. Дай-
же ми, Христе, слези умиленія, да пла¬
кавъ до сытости о сокрушеніе любимыхъ
моихъ и своего неприлежаніа, еже въ
покаяніи отраду пріиму по немалу сер¬
дечныя ми болѣзни. Гы самъ реклъ
еси: овца моя глагола моего слушаютъ.
Мы же отведены быхомъ познати отъ
плодовъ неправе правящихъ слово твое, •) Этого слова въ стихѣ 3-мъ (Евр., гл. 1)
нѣтъ. 7) Въ теперешней Библіи: «ѵпостаси». АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА. 1210 ибо въздрѣма душа наша, отъ уныніа
помрачися умъ нашъ невѣдѣніемъ. Но
ты владѣеши дръжавою морскою, възму-
щеніе же волнъ его ты укротиши. Ты
смирилъ еси, яко язвенна, гордаго по¬
мысла, глаголя: вышихъ тобѣ не ищи
и глубочайшихъ не испытуй, но яже
повелѣнно ти естъ, сіа спѣшне навы¬
кай. Тѣмже нѣстъ лзѣ нижё || (8) самая
праведная неправедне гонити, и пре-
ступати чины и уставы положенныя
отъ Бога, или и попущенныя въ нака¬
заніе нашего ожесточаніа. И доброе бо
недобро есть, егда недобре завѣщает¬
ся. Помяни яже о Корѣи, ДаФанѣ и
Авиронѣ случшаяся, и Озѣино дръзно-
) веніе и прочихъ, о нихже рече Богъ: , азъ не послахъ, они же течаху, и не
! глаголахъ имъ, они же пророчество-
! ваху. Глаголетъ бо премудрый: не дръзай
і изнести слова отъ лица Божіа, понеже
' Богъ на небеси горѣ, ты же на земли
еси низу. Сирѣчъ: плоть еси, не хва-
лися дръзостне безстудіемъ. Безстуд-
ство бо естъ колесница дьявъля, и свой¬
ственно сіе міру сему, и иже въ немъ
піаницамъ и блудникомъ и глумы дѣю-
1 щимъ, а не чадомъ Божіимъ. Смиреніе
( же—Христово подобіе. На кого бо, рече,
призрю, но на кроткаго и млъчаливаго
и трепещущаго моихъ словесъ. Лице бо,
рече, срамяжливагоподражаетъ смиреніе
възлюбленнаго, и есть сіе глава добро-
; дѣтели, зачало премудрости, страхъ
[ Господень. Разумъ благъ всѣмъ творя-
[ щимъ || (об.8)его,а не проповѣдающимъ. I Како бо проповѣдятъ, аще не послани
: будутъ, рече божественный апостолъ. Аще послани бысте, чтоже ради не
еѵангельское ученіе, якоже прежде
1 рѣхъ, но десятословіе проповѣдуете.
И еже поста уставленна не имѣти но
съглаСію, еже и нужу женою творити
апостолъ съвѣтуетъ: да празнуете, ре
че, на время въ постѣ и молитвѣ. Коль Библиотека "Руниверс1