Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1207 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА. 1208 ея, како ни единъ отъ нихъ по васъ де¬
сятеро приказанія не научи? Пріидоша
нѣкогда въ Антіохію отъ Жидовъ нѣ-
ціи вѣровавшій, учаху братію обрѣза-
тися и соблюдати законъ Моисеовъ,
како не престаша о сихъ взыскающу,
дондеже послаша Савла и Варнаву въ
Іиерусалимъ о въпрошеніи семъ ко Іа¬
кову и апостоломъ и старцемъ? Что же
противу възписаша они, смотрите извѣст¬
но: изволися Святому Духу и намъ ни-
чтоже [множае] възложити вамъ тяготу,
развѣ нужныхъ сихъ—7далятися отъ
идоложрътвъ и отъ кровей блуда и
удавленины, и яже не хощете себѣ бы-
ти, сего инымъ не чините *). Зрите, братіа моя, како не именова-
ша дгсятословіа, еще же и времени зо-
вущу и понуждающимъ многимъ отъ
ереси ѳарисейскіа вѣровавшимъ и всѣмъ
по законѣ ревнителемъ, но ниже въ
таково время снидоша на десятеросло-
віе апостоли за еже не соблазвити ихъ.
|| (6) И Павелъ къ Галатомъ пишетъ, въз-
браняа послушати хотящихъ преврати-
ти благовѣствованіе Христово: аще бо,
рече, мы сами, или ангелъ съ небесе
благовѣститъ вамъ паче, еже благовѣ-
стихомъ вамъ, анафема да будетъ. И
паки: иже въ законѣ оправдаетеся, бла¬
годати отпадаете. Но вы глаголете, яко о обрѣзаніи сіа
глаголетъ апостолъ. Ктоже убо не вѣсть,
яко не отъ закона обрѣзаніе а), но отъ
отецъ и прежде 400 и 30 тѣхъ лѣтъ,
какоже и самъ глаголя: и аще обрѣ-
заетеся, Христосъ васъ ничтоже не
ползова. Той, смотрѣніа ради, Тимофея Ч Дѣян., 15, ст. 28—29: «изволися бо Свято¬
му Духу и намъ, ничтоже множае возложптп
вамъ тяготы, развѣ нуждныхъ сихъ: огребати-
ся отъ ідоложертвенныхъ п крове и удавлени¬
ны и блуда: и, елика не хощете вамъ быти,
другимъ не творите». 2) Нд нолѣ позднѣйшимъ почеркомъ: «об¬
рѣзаніе прежде закона 400 и 30 лѣтъ». обрѣзалъ естъ, вѣдый обрѣзаніе ни¬
чтоже естъ и необрѣзаніе — ничтоже,
отъ закона же отводя ветхаго, сице
глаголетъ: аще закономъ правда, убо
Христосъ туне умре. Оле, несмысленыи
Галатяне! Кто вы прелсти истиннѣ не
покарятцся? Имже предъ очима Іисусъ
Христосъ прежде написанъ бысть, въ
васъ распятъ. Отъ дѣлъ ли, рече, за¬
кона духъ пріасте, или отъ слуха вѣ¬
ры? Тѣмже сущій отъ вѣры благосло¬
вятся съ вѣрнымъ Авраамомъ. Елици
же отъ дѣлъ закона, подъ клятвою
II (об. 6) суть, яко въ законѣ никтоже
оправдается отъ Бога, праведный же отъ
вѣры живъ будетъ 3). Мы бо, братіе,
по Исакову обѣтованію чада есмы, но
якоже иногда по плоти родивыйся го-
няше духовнаго, и тако и винѣ чада
Ножіа сточенныя собираются въ еди¬
но духовное мудрованіе. Стойте въ сво¬
бодѣ Христовѣ, а не паки подъ иго
законныя работы покланяйтеся, ибо
весь законъ въ единомъ словёси объятъ
есть, еже възлюбиши ближняго, яко
самъ ся. Любяй ближ[н]яго зла не со*
дѣваетъ 4). Исполненіе бо закону лю¬
бы. Аще бо бы пръвый законъ былъ
непороченъ, не бы второму искалося
мѣсце. Вѣмъ же, яко елика законъ гла¬
голетъ сущимъ подъ закономъ, а не
подъ благодатію. Аще бо яже разорихъ,
рече, сіа паки созидаю, преступника
собѣ созидаю 5 *). Азъ бо закономъ за¬
кону умрохъ, да Богови живъ буду. И
пророку предглаголавшу:седніе грядутъ,
глаголетъ Господь, и совръшу на домъ
Іизраилевъ и на домъ Іудовъ 11(7) за- л) На полѣ позднѣйшею рукою замѣчено:
«а Христосъ весь законъ исполнилъ; тако
мы, во Христа вѣровавшій, надѣемся крѣпко
живи быти». *) На полѣ позднѣйшею рукою: «образъ
тому—самъ Христосъ: возлюби всѣхъ, умре
за всѣхъ, да и мы любимъ всѣхъ и будемъ
свободнп законныхъ всѣхъ». 5) Галат., гл. 2, ст. 18: «представляю». Библиотека "Руниверс1