Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1205 ПОСЛАНІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ, XVI ВѢКА. 1206 наскочиша мнози, радость творяще Хри-
стоубійцамъ, христіанъ! ся нарицающи
и еѵангелскіа дѣти, Жидовская жеде-
сятословіа, а не еѵангеліе, проповѣду¬
ютъ, глаголюще: не пріиде Христосъ
разорити, но исполните закона. Мнѣ мнится, аще азъ зѣло грубъ
есмъ по ваіпуму словеси, нижё бо азъ
когда смѣю помыслите довълпа собѣ || (4)
разумѣти, что яко о собѣ не буди то, но
доволъ имущихъ 3) отъ Бога и святыхъ
апостолъ и пророкъ в преподобныхъ
отецъ, якоже песъ отъ крупицѣ падаю¬
щихъ отъ трапезы господіб своихъ по
мѣрѣ дарованія Христова, иже слѣпыя
просвѣщшаго и младенца умудряюща,
отъ многихъ малая собравъ, предложи™
вашей премудрости азъ пенаученный
покушюсь. О, друзи, ненраве разумѣвшіе ииса-
піа, развращаетеся помыслы своими че¬
ловѣческими, божественная разсуждаю¬
ще, и богоносныхъ отецъ толкованій отъ
сихъ не пріемлете, и единою прекло-
нистеся пасти досадителнымъ ученіемъ,
въскловитися не хощете и поразумѣ-
ти, яко не на святыхъ, нова самогояже
о насъ умръшаго и въскресшаго възнесо-
стеся, а не яко отдоенное на матеръ свою
уповаете на Христа, что бо рещи иматео
Христѣ?! Яко не домышлюся по ваше¬
му десятерословію учити, яже на време¬
на *) дана быша, яко младенцамъ], стре-
щи же и пѣстунствовати до прише-
с|!(об.4)твіа вѣры, во яко мужемъ съвръ-
шенномъ подобающе десят'ословіе показа
сице глаголя: 1) блажени нищіи духомъ
яко тѣхъ естъ царство небесное; 2)
блажени плачющеся, яко тли утѣшат¬
ся; 3) блажени кротціи, яко тіи наслѣ¬
дятъ землю; 4) блажени алчущей и я) На нолѣ позднѣйшимъ почеркомъ: «но
доволстпо имуще отъ Нога». 4) На полѣ позднѣйшая рука замѣтила:
«аще и не ва время, обаче толь свѣтятъ, какъ |
звѣзды, возсіавшу солнцу». ' жаждущей правды, яко тѣ насытятся;
5) блажени милостивіи, яко тѣ поиило-
вани будутъ; 6) блажени чистіи серд¬
цемъ, яко Бога узрятъ; 7) блажени
миротворцы, яко тѣ сыиове Божіи на-
I рекутся; 8) блажени изгнанны правды
ради, яко тѣхъ естъ царство небесное; 9) блажени есте егда поносятъ вамъ и
нжденутъ вы и рекутъ всякъ золъ гла¬
голъ на васъ, лжуще имени моего ради. 10) радуйтеся и веселитеся, яко мзда
| ваша многа ва небесѣхъ. Зрите убо христіанскаго закона, егоже
I положи намъ архіерей, [и]же не до за¬
кону заповѣди плотцкія пришедый, но
по силѣ жизни безконечныя. Писано
1 же Моисеова закона не въ десятосло-
1 '(5)віи, но въ двою заповѣдехъ, обдер-
жащихъвся вкратцѣ указа, еже любити
Бога всѣмъ сердцемъ и всѣмъ разумомъ
и ближняго, яко себе, и въ естествѣ
того насажденна комуждо объяви рекъ: | яко же хощете да творятъ вамъ чело-
I вѣци, и вы творлте имъ такождѳ. Ис-
| поливные же закону въ онѣхъ раз-
і умѣваемъ, ндѣже глаголетъ: слышасте,
| яко реченно бысть (въ) первомъ *) се и
се, азъ же глаголю вамъ сице, понеже
законъ, еже по дѣйству грѣхъ отри¬
цаетъ, съвръшеніа же еѵангеліа самыя
съкровенныя страсти души исъ корене
истерзаетъ, и преизобиловати Господь
повелѣ паче законныя правды книж¬
никъ и фарисей по мѣрѣ ученіа [его,
иже] •) въ еѵангеліи, и сице не совръ-
шеніе закона исполняется. Аще бо
внутръ похоть раздизаему оставипги,
нужда всяко отъ помысла и дѣломъ
сотворити страсть. Чтоже апостоли не
тѣмже ли духомъ у чаще проповѣдахѵ
слово благовѣстіа Іюдеемъ же и Еллиномъ
огьлконецъ вселенныя до ко!|(об. 5)нецъ *) На иолѣ: «древнимъ». в) Эта вставка сдѣлана въ подлинникѣ
ва нолѣ. Библиотека "Руниверс1