Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1201 ЛОСЛАВІЯ СТАІ'ЦА АРТЕМІЯ* XVI ВѢКА. 1202 ПОСИН ІЯ СТАРЦА АРТЕМІЯ,. ХГІ ВЪКА. Посланіе старца Артеііія къ «Лютор-
сеймъ учителямъ», ставящимъ десято- СЛОВІЕ ВЫШЕ ЕВАНГЕЛІЯ, ОТВЕРГАЮЩИМЪ
ХРАМЪ, ИКОНЫ, КРЕСТНОЕ ЗНАМЕНІЕ, ИНО¬
ЧЕСТВО, ПОКАЯНІЕ И ДРУГІЯ ТАИНСТВА, А
ТАКЖЕ (ВЪ КОНЦѢ) КЪ СОВРАЩЕННЫМЪ ВЪ
ЭТУ ЕРЕСЬ ПРАВОСЛАВНЫМЪ. ’) нсцѣлихомъ. По благовъленію хо- тѣніа твоего и въ похвалу славы бла¬
годати твоея, преже нарекъ насъ въ
успеніе Іисусомъ Христомъ у тебе, въ
еже быти намъ исперва нѣкое отъ со¬
зданій твоихъ. Укрѣпи, Боже, се еже
съдѣла въ насъ неизвѣщанною глуби¬
ною судебъ твоихъ. Христіаномъ дате-
лю истинныя премудрости, вразуми мя,
и испытаю законъ твой. И не отъими
отъ устъ моихъ словесе истинна до зѣ¬
ла, ради братіи моихъ и ближнихъ мо-;
ихъ. Услыши молитву мою, Господи, и
моленіе мое внуши, слезъ моихъ не пре- і
молчи, яко приселникъ азъ отъ тебе *) и I
пришлецъ, яко же вси отци мои. Осла і
би ми отъ страстей моихъ, да гіолещу |
дѣяніемъ и ночію видѣніемъ. Ты убо,:
о владыко, и преже множицею отпу-•
стилъ еси нечестіе сердца моего, іо- ') Іі. М. Уидольскій'замѣчаетъ: «Но со.:
временной номѣтѣ тетрадей видно, что впе¬
реди не достаетъ одной только осьмушки». *) Въ теперешней Библіи: «нрсселнпкъ азъ
у тебе» (Псал. .88, ст. 13). ‘ і литвами святыхъ, отъ вѣка угодившихъ
тобѣ и нынѣ служащихъ ти преподо¬
біемъ. Аминь. Аще въ истинну убо правду глаголе¬
те: правая судите, сынове человѣче-
стін, ибо въ сердци безаконіе дѣлаете, на
земли неправду || (об. I л.) руки ваша со-
плетаютъ. Отчюжденіи бшиа грѣшници
отъ ложеснъ порожденія истинны, словесе
не разумѣша, отъ чрева заблудиша, гла¬
голанія лжу и не положила основанія
на камени, но вдаша собе въ море мі¬
ра сего, еже иныхъ душа врачевати, и
сами недужны суще и требующе при¬
лежанія 3) паче иныхъ. Невъсхотѣвше
же разумѣти, страстей своихъ не ощу-
тивше, ниже исцѣленій тѣхъ попеко-
шася, и отъ многаго нечювствіа й лѣ¬
ности п(>ескочивше дѣянія, взыскаша
видѣнія не въ время его и погнаша раз¬
умъ, уповавше на разсуженіе ума пло¬
ды длящагося, и свѣтъ въ тмѣ мечта¬
юще (душа бо не здравствуетъ), несъ-
храншіа заповѣди, не бывше же въ
нръвоыъ устроеніи чистоты, якоже съ-
творена, вижё око имѣетъ свѣтло, еже
по естеству зрѣти вещи, якоже суть, но
иная вмѣсто иныхъ видитъ, сѣнь вмѣсто
истинны. Таково бо есть || (2) и при
тѣлесѣхъ недугующихъ устроеніе. Мно-
жицей нѣкимъ и медъ горокъ явися.
Сице мощпо есть и о души поразумѣ- *) На нолѣ другою рукою и позднѣйшимъ
почеркомъ: «пластыря». Биб/іиотека "Руниверс1