Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
101 ДІАРІУШЪ АѲАНАСІЯ ФИЛИППОВИЧА, 1646 ГОДА. 102 ли? О, Іисусе Христе, мой Одкупителю!
Чі не волѣлъ бымъ я, нендзный, си-
дѣти въ монастыру, якъ другій духов¬
ныя отцеве и братіи мои, молячися
Тебѣ, Творцу моему, за себе и за всю
владзу, духовную и свѣтскую, а особ* *
лнве за добродѣевъ моих^? Чи не ува*
жалемъ я того собѣ? Уважалемъ и ува¬
жаю, дивуючися неионятымъ справамъ
Его святымъ. Подаю то до побожного
уваженя вашей кролевской милости
паву и добродѣеви мнѣ велце милости¬
вому, што бымъ я мѣлъ чинити нендз¬
ный чловѣкъ, простакъ, гарбарчикъ.
калугеръ убогій, межи монархами свѣ¬
та, вашою кролевскою милостью и ца
ромъ Московскимъ, гды бы не было
въ томъ особливой воли и опатрности
Бога въ Тройци Святой Единого? По-
неважъ самъ рачитъ мовити: «безъ ме-
не не можете творити ничегоже 17)>. Русь же одъ патріархи Константино-
полского Нового Рыму йо Володимерѵ
князю зъ прейзреню Божого окрестила-
ся року Божого 987, въ двадцать лѣтъ
и двѣ по Полякахъ. И одъ того тамъ
часу до патріархи Константинополского
въ духовное послушенство и благосло-
венство належитъ. Тое многимъ вѣдомо,
а невѣдомый нехай въ Длугоша, кано¬
ника Ераковсвого, и въ иншіе лѣто-
писци вейзрятъ. У нея же есть проклятая — правомъ
доводне ся показуетъ. Хто колвекъ от¬
бѣжитъ пастыра 18) своего власного,
благословенной) и братства а удастся
до другого, собѣ ненадежной), тотъ не¬
хай будетъ проклятый отъ Отца и
Сына и Святого Духа; нехай будетъ и
по смерти не раздрѣшенъ; нехай будетъ
мѣти клятву отцевъ святыхъ, іпто ІТ) Іоан. гл. із. 14) На полѣ: «власть епископа Хребтовича
Богуринского». сенодовали въ Никеи, и всѣхъ святыхъ
Божіихъ! А той то ,9) пастырь и отецъ
духовный правдиве такъ везалъ. Кото¬
рому правдиве, ведлугъ воли Божіей,
межи пятми столицами духовными на
томъ дочасномъ свѣтѣ, съ певныхъ а
тыхъ барзо важпыхъ причинъ и таем-
ницъ Бозскихъ, Духомъ Святымъ утво-
роныхъ и споряжоеыхъ, межи сто¬
лицами, мовлю, пятма: Константино-
полскою, Антіохійскою, Рымскою, Але-
скандрійскою, Іерусалимскою, — едина
владза и ровность духовной владзы зъ
иншими столицами Константинопол-
ской дана есть, владза правдивымъ по¬
рядкомъ звязовати и розвязовати, вед¬
лугъ росказаня Христова: «глаголю
вамъ, его же свяжете на земли, будетъ
связанъ и на небеси, а его же раздрѣ-
шите на земли, будетъ раздрѣшенъ
и па небеси» 20). Хто того не вѣ/аетъ,
же унитъ тотъ, который одбѣгъ па¬
стыра своего власного для своее воли,
есть правдиве проклятъ, а меновите
тотъ, который безъ сповѣди и покая¬
нія належного изшолъ зъ того свѣта. Вѣдати и тое потреба, якъ люципе-
рови зъ найвишшого неба зтручене,
такъ унитови зъ церковного неба, для
пожаданя столка сенаторского, про-
клятство ся стало. Грѣхъ Содомскій и
иншіе великіе своеволи въ велебныхъ
отцевъ, для певныхъ сродковъ, опу¬
шаются, лечъ пыха проклятая най-
барзѣй ся ганити муситъ. Потій, предъ
владыцтвомъ, каштеляномъ Берестей-
скимъ будучи, мѣлъ столокъ въ сена¬
тѣ. Гды зась зосталъ владыкою, оного ’*) На полѣ: «владза патріаршая».
ао) Матѳ. гл. 18, ст. 18: «глаголю вамъ:
елика аще свяжете на земли, будутъ
связана на небеси; и елика аще разрѣ¬
шите на земли^ будутъ разрѣшена на небе-
сѣхъ*. * Библиотека "Руниверс1