Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1179 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕЯСНАГО, 1621 ГОДА. 1180 витасъ албо Фравитасъ, потомъ насту¬
пилъ Еѵѳимій, Феликсъ тежъ умерлъ,
по немъ насталъ Гелассій. Той налегалъ,
абы Еѵѳимій Акакія зъ диптиховъ вы¬
мазалъ. Евѳимій на то не зезволилъ:
яко онт Феликса ехсотттшісасіеу не
погвержалъ, такъ Еѵѳимій Акакіеви а
неслушне и неканонне и незвычай-
не смѣтое *), венцъ ижъ Акакій ани,
ереси яковой приобщюіся, ангь Петра,
яко еретика, принялъ, але покутуючо-
го и православіе зъ обовязкомъ вызна-
ваючого, а за тымъ той Петръ слушне
былъ розгрѣшеный. А зась кгды Монтъ
ересь свою открылъ, за еретика есть
почитанъ. Акакій тежъ мѣлъ владзу
Петра каючогося розгрѣшити и на пре¬
столъ возвести. И то Констажгинопол-
ская столица на всходѣ справуетъ, што
Римскій бискупъ на заходѣ 2). По Анастасіи царѣ Юстинъ, а но
Еѵѳиміи Іоаннъ патріархою наступилъ
въ Константинополя.' Старалися пилно
о соединеніе восточныхъ церквей и за-
ходныхъ. Пришло до того, же Гормизда
папежъ, при упорѣ продковъ своихъ,
уперлся, подлугъ своей мысли листъ зъед-
ночепья выдалъ. А Юстинъ царъ и Іо¬
анъ патріархъ не ижъ бы то слушне и
канонне розумѣли дѣятися, але для до-
брого покою церковного со смотрѣніемъ
низешли, попустили, часомъ неіцасли-
вымъ догажаючи а ересемъ причины
оттинаючи, и овшемъ прето нотрути ихъ
надѣючися. Еднакъ Іоаннъ патріархъ,
абы за тымъ уступленіе привиліевъ и
ровности столицѣ Константинополской
зъ Римскою не здалось стати, и напо-
томъ вто не натягалъ и не мнѣмалъ, те-
ды постереглъ въ листѣ своемъ до Гор-
мизды словы таковыми: «святый Божіи *) На полѣ: «дерзнутое*. *) У Раі&іу (т е. Куропалаты) Іоі. 181, 2. церкви вашей старого и тоей нового
Риму за едну ириймую, .оную столицу
ап. Петра и тую царского мѣста за едну
быти описую, и чотыри соборы Никей¬
скій], К[онстантинополскій], С[офійскій],
и Х[алкидонскій] такъ што стороны вѣ¬
ры, якъ и што стороны стану церков-
цого постановлено есть, приймую и зе-
зволяю. А кто бы хоть въ наймѳншомъ
словку тыхъ сѵнодовъ и уставъ выкро-
чилъ и нарушилъ, таковыхъ отъ
святые Божее каѳолической апостол-
ской церкве за отпалыхъ знаю» и про¬
чая. Ту уважати, яко Іоаннъ патріархъ
постерегаѳгъ: 1—ижъ Римская и Коя-
стантинополская столица за едно суть,
а за тымъ и прив^лея ихъ еднакіи;
2—презъ тыи слова «зъ стороны ста¬
ну церковного ухвалы отъ патріархи
Константииополского канонѣхъ о вы-
вышенью его ухваленыхъ вцѣлѣ тръва-
тн вызнавати» — ту презъ то канону
Константииополского, столицѣ Констан-
тинополской и на Халкндонскомъ по-
тверженого, о патріархахъ ностерегаетъ
и вцѣлѣ заховуеть; 3—презъ слова «а
што бы въ найменшомъ словку нарушилъ
што въ тыхъ сѵнодахъ и канонахъ»
за отпалого отъ церкве Христовы знаетъ
и судитъ. Той параграфъ на папежовъ
вложенъ, бо они много отмѣняютъ и
нарушаютъ. И такъ ту субтелнѳ Гор-
мизду и продковъ его Сѵяплиція, Фе¬
ликса и Геласія розумѣетъ и судитъ и
отъ церкве апостолской отлучаетъ: што
они Акакіеви дерзнули, тоежъ онъ на
нихъ вкладаетъ8). *) На этомъ кончаются «Приложенія» къ
«Палинодіи», находящіяся въ спискахъ Си-
н одаль номъ и У идольскаго. Послѣдцій, впро¬
чемъ, закончивается статьею «О привнлею
Константина царя», помѣщенною выше, см.
стлбц. 323—326. Библиотека "Руниверс