Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1165 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОІІЫСТЕНСКАЮ, 1621 ГОДА. 1166 въ листѣ своемъ енералиомъ тыи тежъ
о Антіохіи маетъ поважныи слова:
«Церкви старожитнѣйшой и ясне аио-
столской Антіохіи въ Сѵріи, гдѣ най-
иервѣй учіцеиое христіанъ пазвиско
сталося»; каноыне преложилъ епархіи
и діоцезіи всходней епископа найвелеб-
нѣйшого и Богомъ возлюблеяного Фла-
віана, призволяючи на то всей церкви,
и якобы одними усты оно го выхваллю-
чи; которое постановенье за слушное и
посполитое сѵнодъ мѣлъ. Читай о томъ
въ книзѣ 5, главѣ 9, «Гисторіи» Ѳео¬
дорита, епископа Кѵринейского. Столица Іерусалимская. Іерусалимская столица самого Хри¬
ста естъ столица и первая апостолская,
гдыжъ тамъ первѣе еѵангелію пропо¬
вѣдали, и тамъ на соборахъ ся сходили,
яко Дѣянія Апостолскіи учатъ, въ гла¬
вѣ 2 и 15. Соборы тежъ вселенскій тую столицу
и патріарху почтили знамените: 1 Ни¬
кейскій, 7; Халкидонскій, 28; 6-й Кон-
стантинополскій, 36. Тую церковъ Іе¬
русалимскую «маткою всѣхъ церквій»
Ѳеодоритъ зоветъ. А Дамаскинъ св. о
Іерусалимской церкви пишетъ: «радуйся,
Сіоне святый, мати церквамъ, Божіе
жилище» и прочая. Сѵнодъ второй Константинополскій
вселенскій- въ епистоліи своей енерал-
ной тыми словы мовитъ: «матцѣ теды всѣхъ церквій Іерусалимской найвелеб-
ііѣйшого и Богомъ возлюбленного Кѵ-
рилла епископа быти вамъ ознаймуемо,
постановленною южъ давно канонне
отъ лровтщіалныхъ, который на раз¬
ныхъ мѣсцахъ много зъ Аріанами по¬
тыкался» и прочая. Читай о томъ кни¬
гу 5, главу 9 Ѳеодорита, епископа
Кѵринейского. Блаженный тежъ Іоаннъ, патріарха
Константинополскій, около року тысяча
двусотного, пишучи напомина[лну]ю
епистолію о вѣрѣ до Иннокентія Тре-
тего, бискупа Римскою, называетъ цер¬
ковъ Іерусалимскую «маткою иныхъ
церквій и христіанъ», важне то тамъ
выводячи 5). Марко, Спалатенскій архіепископъ,
йе - Ботіпій: «а еслибысь назвалъ
церковъ которую «маткою церквамъ»,
теды Іерусалимская церковъ слушне
будетъ «бабкою» всѣхъ церквій, бо она
естъ першая отъ всѣхъ». Велебный Беда, докторъ Римскій, въ
книгѣ 6, гл. 93 о Іерусалимской сто-
лици такъ написалъ: «Нехай встеклость
еретицкая зъ кута не щекаетъ: по всемъ
свѣтѣ церковъ ся розляла; всѣ народы
маютъ церковъ, шьхто пасъ нехай не
ошѵкиваетъ; тая естъ правдивая, тая
естъ новшехная, почала отъ Іерусалима,
дошла до насъ, и тамъ естъ, и ту; не
жебы оттамтоль одошла, абы ту пришла,
уросла, не пришла». Еще доводъ непосполитый естъ о
тыхъ чотырохъ столицахъ, ижъ ихъ
апостолскими называютъ. А то зъ под-
ііисовъ сѵнодалныхъ явне ся иоказуетъ,
а меновите: на шестомъ сѵнодѣ такіи
подписи находятся: «Константинъ, Бо¬
гомъ почтенный архидіаконъ Констан-
тинополской святой Божей каѳоличе¬
ской и аностолской церкве; Петръ пресвитеръ и намѣстникъ апостолской
столица , великою мѣста Александріи;
Георгій, покорный пресвѵтеръ, намѣст¬
никъ Ѳеодора Богомъ возлюбленнаго
епископа и намѣстника апостолской
столики» святого Христа Бога нашего,
| мѣста Іерусалимскою». А на семомъ | 5) Автовіусъ Спалетанскій, кн. 7, гл. 10, I пупктъ 283. Библиотека "Руниверс1