Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1145 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА- 1146 не мене (мовитъ) нехай еднаетъ, але
Господа Бога, ижъ правой вѣры и па¬
стыря своего власного—патріархи Кон-
стантинополского отступилъ и преда¬
телемъ ся сталъ». И .такъ въ той ста -
течности и живота своего княжа Ва¬
силій, воевода Кіевскій, докончилъ. А
то слышалемъ и вѣдаю отъ тыхъ, ко*
торыи въ радѣ той и притомными на
той часъ были въ Острозѣ. А наконецъ и самъ Рагоза и Потѣй
явне костеломъ Римскимъ унію гани- |
ли, што и презъ свои универсалы, то
есть окружный листы, давали вѣдати.
Которіи то листы засвѣяеа въ книзѣ
«Апокрисисъ» Христофора Филалета
суть выдрукованы, въ части второй, въ
роздѣлѣ 2, которые тутъ покладаю...2) Части IV, роздѣлу II, артикулъ 5. Розмова Стефана короля зъ
княжатемъ Острогскимъ, вое¬
водою Кіевскимъ. Отъ зацной а вѣры годной особы, въ
розумѣ и въ лѣтѣхъ дозрѣлой, слыша¬
лемъ тую певную повѣсть. А то въ той
способъ: Трафилося, мовитъ, княжати его ми¬
лости пану воеводѣ Кіевскому святой
памяти короля Стефана павѣдити въ
Городнѣ, гдѣ, по третемъ на покою бы-
тю, король его милость, гды на пана
воеводу ттилне поглядалъ, надѣючися,
же розмову якуюсь вносити хочетъ,
тогды панъ воевода реклъ: «Наяснѣй-
шій, милостивый королю! Ваша кролев-
ская милость на мене поглядати ра-
чишъ, розумѣючи, же потребу и мову
якую до вашей кролевской милости
маю. Вправдѣ, жадной потребы моей
не маю; едно то, же ми тескно было, *) Далѣе въ рукописи слѣдуетъ пропускъ. жемъ вашу кролевскую милость, пана
моего милостивого давно видѣлъ: умысл-
не приѣхалемъ вашу кролевску милость
пана моего милостивого навѣдити и
утѣшитися зъ притомности вашей ко¬
ролевской милости». А король его милость, любезнымъ
л идемъ ку пану воеводѣ смотрячи и
оного голову руками своими обнявши,
мовилъ: «дякуемо вамъ велце за то, и
вдячни естеямо таковой ку намъ ми¬
лости вашей». Потомъ король его ми¬
лость, взявши листъ, почалъ мовити:
«папежъ пишетъ до насъ, жадаючи
насъ, абысмо народъ Росскій до ново¬
го календаря приводили». А панъ вое¬
вода, якъ мужъ благочестивый и рос-
тропный, станулъ статечне и дѣлне въ
своей розмовѣ, и межи иными важными
и памяти годными словы повѣдѣлъ,
ижъ «о той речи въ-головахъ зъ па¬
тріархами всходными належитъ тракто-
вати». На то король его милость, якъ
панъ мудрый и розсудный, и зрително-
го на пришлый речи будучій ума, вѣч-
не достойной памяти вымовилъ слова
тыи: «пане воеводо! Хвалимо Пана Бо¬
га, же, наѣхавши намъ на кролевство
Полское, видимо народъ Росскій мно¬
гій и можный, зъ народомъ Полскимъ
и Литовскимъ въ згодѣ и въ милости
живучій, и повиновацтво зъ собою маю-
чій; сполный межи ними о речи по-
сполитой промыслъ, на войнѣ згода и
ровность и пошанованье вшелякое, ро-
зорваня и непріязни межи тыми наро¬
дами не видимо. А надто, яко въ
костелахъ Римскихъ, такъ и въ церк¬
вахъ Росскихъ набоженство спокойне
безъ вшелякой перешкоды и турбаціи
отправуется. Досытъ маемо на той та¬
ковой'згодѣ. А до календаря нового и
до зъедноченья Россовъ зъ костеломъ
и папежемъ Римскимъ приводити—не
здается намъ: бовѣмъ знаемося мы на Библиотека "Руниверс1