Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1141 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРШ КОВЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 1142 НІтожі ту кто обрати схочетъ вы- таетъ того. Не пишетъ и не радитъ—
славованье и дякчииенье отъ рода до бискуповъ Ляцкихъ и до езуитовъ
Роского, запсте, повиннѣйшая естъ , ся удавати. Не пишетъ и не радитъ—
ремъ—ласку и добродѣйство народови : реля>и и костела заходнего пріймати.
Роскоыу иоказовати. И слава отъ нихъ Не пишетъ, абыся подъ послушенство
праведная, и молитва спасенная! А | папежа поддати. Не пишетъ, абы ми-
унентомъ неповинна ласка, и отъ нихъ | трополитове Росскіи сакру зъ Риму отъ
слава якъ небывалая, такъ и неправ-1 папежа брати мѣли. Але пишетъ, абы
дивая, и згола ирожная естъ, а надъ ! въ сполечности церкве всходной тръва-
то ненависть, грѣхъ, зло, ѵдаване и | ти и въ чину набоженства ей найдова- тися. Пишетъ, абы до патріарховъ всход-
ныхъ послати. Пишетъ, абы до цара турбацію родячая. Части IV, гоздѣлу II, артикулъ 41). Вырозумѣнье листу пресвѣт-
лого княжати Василія Остров¬
ского. Ту приступаю до листу, презъ апо-
статы выдрукованого, о которомъ што
бы мѣлъ повѣстй, заправды, до того
часу о немъ на всемъ не естемъ ѵвѣ-
ронып; бовѣмъ архитѵпу не видѣлемъ,
капитулы Островской, въ благочестіи
найдуючей, пытатися, если той и та-
кій писалъ, притомъ — якового ли она
о немъ естъ розу мѣнья,—тая близшаа
и повиннѣйшая отповѣсти. Прето оной,
и логофетомъ, и писаромъ, въ благо¬
честіи позосталымъ, оставую обфитшее
отповѣди дати слово. А вшакже припатруючися тому ли-
стови и пунктомъ приданымъ, а роз-
дѣлне розбираючи кождый параграфъ,
вижу —не быти на подпору унеятомъ,
але рачей на завстыженье и на покая¬
ніе оныхъ. Абовѣмъ такъ въ томъ ли¬
стѣ, якъ и въ пунктахъ не пишетъ,
абы отъ вѣры, и отъ сполечности цер¬
кве всходней отступити. Не пишетъ,
абы отъ послушенства архіепископа Кон-
стантинополского оторватися, але вше-
лякимъ способомъ варуетъ и иостере- *)*) Сличи выше, етлб. 274—279. Московского и до Волохъ послати. Пи¬
шетъ, абы Россовъ до костела своего
Ляхове не пріймовали, аня> примушали,
а заховалися ведлугъ тоей правды.
Ни! але все ина чей, все хитростями и
практиками пошло. А не дивъ! не зъ
Духа бовѣмъ Святого поводу якъ по-
чиналося, такъ и коилося. Тутъ, правовѣрный, присмотруйся
того пресвѣтлого и православпого кня¬
жати благочестію, якъ постерегаетъ
вѣры церкве всходнцй, и якъ патріар¬
ховъ святыхъ почитаетъ, гды безъ нихъ
не радитъ нючого починати. Уважати
ито, же доспол-вѣрныхъ собѣуказуетъ
ѣхати и радити, а не до иновѣрныхъ.
Уважай и ростропность, ижъ не двохъ
и не трохъ особъ тую быти розумѣетъ
речь, але народовъ килку: Грековъ,
Москвы и Волоховъ, а при нихъ Волга-
ровъ, Сербовъ и Македонянъ. Аислуш-
не зъ тыми ся было въ той справѣ зно-
сити: бовѣмъ единовѣрный зъ нами
суть. А цѣль ѣханья и посыланья до
патріарховъ, до Волохъ и до Москвы
той естъ: заслышавши княжа его ми¬
лость панъ воевода, же ся Ѵпатій зъ
Кириломъ Луцкимъ порозумѣваютъ и
же ся суду патріаршого обавляютъ, а
при гомъ и хвѣянье ихъ въ вѣрѣ по¬
стерегши, радитъ до помененныхъ на¬
родовъ удатися, абы, тамъ приѣхавши,
присмотрѣлися благочестію и научили- Библиотека "Руниверс1