Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1137 «ПАЛИНОДІЯ», соч. ЗАХАРІИ К0ПЫСТЕНСКАГ0, 1621 ГОДА. 1138 гласная и розличнымъ сіяніемъ свѣт¬
лая;—церкви и дворъ того княжати—
полный православныхъ учителей еѵан-
гелскихъ и апостолскихъ, полный бо
гослововъ истинныхъ, отъ богослововъ
Діонисія, Аѳанасія, Василія, Григо¬
рія Нанзіанского и Ниссенского, Іо¬
анна Златоустого, Кирилла Алексан-
дрійского, Іоанна Дамаскина и Ѳеофи¬
лакта, и иныхъ многыхъ, и отъ собо¬
ровъ и отъ патріарховъ исходныхъ знаю-
чихъ богословію и вѣру правую; - былъ
архіереевъ и священниковъ велце піа¬
ну ючій, оборонца вѣры и церквій Бо¬
жіихъ;—силный муръ мѣдяный, отъ Бо-!
га благочестію нашему поставлены?! въ !
Россіи;—въ вѣрѣ отчистой адамантова
статечность. И то знаменитое добро¬
дѣйство церквамъ показалъ и учинилъ, |
же презъ магистерство тѵиографіи книгъ
богословскихъ выдалъ не мало, презъ I
тто церковъ Христова будуется не толко
ту въ Россіи, але и по иныхъ край¬
нихъ спол-вѣрныхъ намъ народовъ. Штожъ зще речемъ? Речемъ и оно, што
Сѵрахъ о Іосіи царѣ мовитъ: «управилъ
предъ Богомъ серце свое; въ дни без-
законникъ укрѣпилъ благовѣріе» 6). Во-
истинну, въ день прелести отъ еретикъ
обернулъ серце свое ко Богу, и за дній
беззаконныхъ отступниковъ укрѣпилъ
правую церкве всходней вѣру въ Рос¬
сіи! Написано о трехъ: «развѣ Давида,
и Іезекіи, и Іосіи, всѣ прегрѣшиша
прегрѣшеніемъ» 7). Речемъ и мы: «опрочъ Константина, и Василія, и
Александра, княжатъ, въ Россіи згрѣ-
шили, и вѣры отступили». Але пре¬
свѣтлый княжа Василій зъ сыномъ сво¬
имъ Александромъ, который такъ му 1
любезный былъ, якъ Іаковови онъ Ве¬ 6) Сирах., гл 49, ст. 4: «Исправи ко Го¬ споду сердце свое, во дни беззаконныхъ укрѣ- :
пи благочестіе». , 7) Сирах., гл. 49, ст. 5: «кромѣ ». | ніаминъ. «Во всемъ дому Божомъ най-
вѣрнѣйшій» 8), якъ вторый Моѵсей
знашолъ ся и свѣтлымъ и многополч-
иымъ и силнымъ въ Берестью станулъ,
а въ раду нечестивыхъ не пошолъ, и
на дорозѣ беззакониковъ апостатовъ не
станулъ, и на каѳедрѣ заразы ихъ не
седѣлъ, але въ законѣ Божомъ въ день
I и въ ночи розмышлячи 9), въ право-
: славномъ сѣлъ соборѣ и зъ патріар¬
шими ексархами, и зъ епископы, архи¬
мандриты, игумены и священники, и
пресвѵтеры православными соблагово¬
лилъ. А на унію зъ папежомъ и косте¬
ломъ Латино-Римскимъ не зезволилъ, и
апостоловъ владыковъ отъ вѣры, и отъ
патріархи Константинополского пастыря
своего оступлшихъ и отбѣгшихъ про¬
клиналъ, и до конца живота своего зъ
ними не сполковалъ, и до себе не при-
пущалъ, якъ зверженныхъ и прокля¬
тыхъ. Подобенъ въ благочестіи монарсѣ Ро-
скому Василью-Володимеру: той народъ
Росскій крестилъ, а той благочестія
и вѣры подъ часъ апостасіи оборонилъ.
Подобенъ и Василію Македоніанину,
цару Греческому, который посполу зъ
блаженнымъ Фотіемъ патріархою въ
Константинополя вселенскій соборъ со¬
брали и вѣру седми соборовъ утвердили,
на которомъ тыхъ, который бы до сим¬
волу вѣры «и отъ Сына» прикладали,
проклинано. Подобенъ и оному благо¬
честивому цару Андронику, который,
также собравши великій соборъ, вѣру
туюжъ укрѣпилъ, а апостатовъ и па-
пежниковъ зъ Греціи выгналъ. ІІужъ, еще гды пойдемъ до побож-
ного его живота, до милосердныхъ учин-
ковъ до щедробливости надаванья на
церкви и монастыря»—выписати всего *) Числ., гл. 12, ст. 7: «якоже рабъ мой
Моѵсей во всемъ дому моемъ вѣренъ есть». 9) Это подражаніе псалму 1-му, ст. 1—2 Библиотека "Руниверс1