История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1131 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 1132 О которой то обоей справѣ св. Іо-| Антіохіи о томъ не стаповилъ, але зъ
анъ Златоустый на посланіе до Корип-1 Варнавою и инымъ выправленый до Іе- ѳовъ (2, гл. 8) въ омиліи а въ нраво¬
ученіи 18 мовитъ тыми словы: «слухай
теды при апостолѣхъ, якъ тыхъ, кото¬
рый подъ зверхностю были, сполечпи-
ками рады своей пріймали. Абовѣмъ и
гды седмъ діаконовъ поставляли, на¬
роду первѣй донесли; и гды Матѳія,
Петръ всѣмъ, который на той часъ бы¬
ли, и мужемъ, и женамъ донеслъ». Третій доводъ. Первый апостолскіп
въ Іерусалимѣ сунодъ ясне и выразне
даетъ вѣдати, ижъ апостолове, оденъ
безъ другихъ, безъ пресвѵтеровъ, и бра¬
тіи, и множества христіанъ, въ справѣ руеалима сподне зъ апостолами и нре-
свѵтеры и братіею и зо всею церковію
становилъ». Еслижъ сами апостолове, безъ пре¬
свѵтеровъ, учениковъ, если безъ бра¬
тіи и всей церкве множества народа
нѣрного не соборовали, ашь становили
о обрѣзаніи и необрѣзаиіи, — далеко
болшъ меншіи безъ старшихъ чинити
не маютъ, якъ то отступпикомъ-вла-
дыкамъ старшими и болшими суть ла-
тріархове и ихъ ексархове, а при нихъ
и еиисконове были поважнѣйшими и
болшими надъ нихъ! Было тежъ и мно- оного о обрѣзаніи спору не становили | жество братій, и вся церковъ Христо-
и канону не выдавали, але, за пристьемъ [ ва въ Россіи, на унію незезиоляючая!
Павла и Варнавы и иныхъ до Іеруса-1 Поступую и до другихъ доводовъ. На
лима, всѣ сполпе соборовали и судили : соборахъ вселенскихъ, и на порадахъ
и канонъ выдали. И пишутъ такъ: *те-: духовными о вѣрѣ и о церкви бывали
ды нодобалося апостоломъ и пресвѵте- мнишеского чину, и пресвѵтерове, и
ромъ со всею церковію выбрати мужи» | лаікове. Яа первомъ вселенскомъ въ отъ нихъ ипослати въ Антіохію . і Никеи соборѣ царъ Константинъ Ве- И апостолы, и старци и братія буду-1 ликій въ носродъ собору седѣлъ, роз¬
нимъ въ Антіохіи изволися намъ | суждалъ и справовалъ -). А вошли зъ болшимъ единодушію обравши послцти і нимъ до собору незбройныи, але сена- до васъ и изволи бо ся Святому торове и пріятеля» его въ Христа вѣ- Духу и намъ»1)* руючіи. Царевы бовѣмъ не можно на А св. Ѳеофилактъ на тоежъ мѣстце явныхъ собраньяхъ и сеймахъ самому
мовитъ: «уважити потреба, ижъ ашь ; найдоватися: были и мнишескіи чинове
Іаковъ, ашь Петръ не смѣли безъ зе-! и мовы свои мѣли. А гды тежъ того
зволенья всей церкве становити въ сира-\ часъ ноказовалъ и зъ пустынь на но-
вѣ обрѣзанія, хотяжъ то такъ за слу-1 ратованье вѣры и церкве выходили 3).
шную речъ судили быти. Не мнѣй ро- | Были пресвѵтерове, діакони, ѵиодіако-
венъ онымъ и третего неба таемницъ ! ии. Были и отъ свѣцкихъ становъ зац-
будучи ап. Павелъ участникомъ, въ | ныи учоныи, вымовныи въ писмѣ свя- | томъ, и въ надворной философіи велце <) Дѣян., гл. 15, ст. 22, 23, 25, 26: «Тог- ! бѣглыи мужеве, одинъ другому номочъ
да изволися апостоломъ и старцемъ со всею I охотне давати готови. Читай Евсевія церковію, пзбравше мужа отъ нихъ, посла ти во Антіохію . Апостоли и старцы и братія сущымъ во Антіохіи — - пзволися
намъ собравшимся единодушно избранныя мужи послати къ вамъ Изволися бо святому Духу и намъ». въ кпизѣ 3, въ гл. 7 и 19; Созомена
въ книзѣ 1, гл. 16; Ѳеодорита, въ кн. 2) Евсевій, кн. 3, гл. 10. 3) Ѳеодоритъ, кн. 4, гл. 27. Библиотека "Руниверс1