Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1129 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ унія безъ свѣтскихъ нашего набожен-
ства становъ зюгла быти чинена. Ано.
заисте, не толко безъ свѣцкихъ право¬
вѣрныхъ, але ани безъ всѣхъ духов¬
ныхъ чиновъ церкве нашей не могли
оной ашь вмшнати, аня> кончити. Вше-
ляко згола неважность уніи, межи ины¬
ми и неканонными поступками, узна-
вается и вносится и оттоль, ижъ безъ
вѣдомости и призволенья всѣхъ ста¬
новъ такъ духовныхъ (то естъ: епис¬
коповъ, архимандритовъ, игуменовъ,
монаховъ, преевгтеровъ, іеромонаховъ,
іеродіаконовъ и всего клиру церковно-
го), якъ тежъ и безъ* свѣтскихъ (кня¬
жатъ, дигнитаровъ, * урядниковъ, па¬
новъ, шляхты, рыцерства), а при томъ
и безъ христолюбивыхъ и великихъ
ревнителей, адушею и тѣломъ и имѣн-
ми своими за вѣру преважныхъ мѣщанъ,
въ Коронѣ и великомъ княжствѣ Ли¬
товскомъ народу Россійского вѣры церк¬
ве всходней будучихъ (тыхъ всѣхъ не
толко зезволяючихъ, але и овшемъ бар-
зо противляючихся мѣли и дознали, и
до нынѣ маютъ и дознаваюгъ), естъ
починана, практикована и творена унея
тая, або рачей дискордія, шаленство и
незгода. А поглядаючи, читаючи и уважаючи
прошлыхъ лѣтъ справы и дѣи церков¬
ный и сѵнодалныи, мовимо, ижъ жад¬
нымъ способомъ безъ предреченныхъ
чиновъ и становъ не могли вшинати и
творити унеи. А безъ воншгивости, до
сѵнодовъ предреченыи належатъ чино-
ве, особливе коли о вѣру и о догматы
святыхъ отцевъ, долгими лѣты заховы-
ваныи, и о збавенье всѣхъ идетъ. Так¬
же и до обиранья на нреложенства цер¬
ковный належатъ. А зась коли о грѣ¬
хи и иныи якіи припадки и проступки
межи духовными, особъ самыхъ доты-
каючися, справы будутъ, свѣцкіи на
той часъ не належатъ, гдыжъ въ та- КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 1130 кіи справы ани онъ Великой Констан¬
тинъ царъ, подъ часъ великого собору
первого вселенского, не вдавался, аня>
оныхъ скаргъ читати смѣлъ, але суп-
плики тыи, то естъ жалобницы, србѣ
поданыи (впродъ присягнувши, ижъ
не читалъ) предъ очима епископовъ
спалилъ. Якъ о томъ Созоменъ исто¬
рикъ въ книзѣ 1, главѣ 16, и Ники¬
форъ Каллистъ въ книзѣ 8, въ главѣ
16 пишутъ: А же до соборовъ о вѣрѣ,
набоженствѣ и о догматахъ, и до оби¬
ранья на нреложенства церковный от-
правуючихся при архіепископахъ, ми¬
трополитахъ и епископахъ, такъ ниж-
шого степене духовный, якъ тежъ и
свѣцкіи станове належатъ и на сѵно¬
дахъ бывали, а отдалени не были,—о
чомъ зъ писма святого, и зъ истори¬
ковъ церковныхъ, доводовъ и прикла¬
довъ маемо много. А напродъ въ Дѣяніяхъ Апостол-
скихъ въ главѣ 1: Петръ апостолъ зо
всѣми апостолами и мужми и женами,
которыхъ было въ личбѣ около ста и
двадцати, чинилъ раду и обранье, ко¬
го бы на мѣстце Іюдино апостоломъ учи-
нити. «И постановили, мовитъ Лука,
двохъ: Іосифа, нарицаемаго Варсаву, и
Матеія»3). Другій прикладъ тамъ же, въ главѣ
6: седмь діаконовъ множество обирало,
якъ пишетъ Лука. «Зозвавши, мовитъ,
дванадцать множество учениковъ, рек- ли: углядѣте братію мужей по- средѣ себе свѣдителствованныхъ седмь, которыхъ обравши поставили предъ апостолы, а молячися вложили на нихъ
руки»*). _ й) Дѣян., гл. 1, ст. 23. 4) Дѣян., гл. 6, ст. 2, 3, 6: «Призвавше
же дѣанадесять множество ученикъ, рѣ- ша: усмотрите убо братіе мужы отъ васъ свидѣтельствованы седмь ихже по- ставиша предъ апостолы, и помолившеся воз-
ложнша на ня рунѣ». Библиотека "Руниверс1