Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1125 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 1126 столское Константиноиолское посвячени
и посланы суть, не пріймуемъ и знати
не хочемъ, тежъ лютераповъ и сѵан-
геликовъ»! О Н и ф о н ѣ п а т р і а р с ѣ. Л іігго ся ткнетъ листу, который
якобы отъ Нифона до Іосифа'Султана,
митрополита Руского, мѣлъ быти по-
слапый, певности и вѣры у насъ мѣти
не можетъ. А то—якъ зъ иныхъ, такъ
и зъ тыхъ причинъ: 1. Поневажъ предъ нимъ и по немъ
будучіи патріархове того мнѣманого со¬
бору Флорентійского за соборъ не зна¬
ли и нынѣ не знаютъ, але его отъ цер-
кве Божей оттинаютъ, якъ выше листъ
показуетъ. Певне и Нифонъ того о
немъ не писалъ. 2. Гды бы той листъ отъ того Ни¬
фона былъ выданый, певне бы его Ипа¬
тій и иныи уніатове латиномудруючіи
въ своихъ книжкахъ, которіи выдали,
поменили были. Въ который много не¬
былицы начеркали, але ижъ его не
вписали, певно, ижъ на той часъ не
былъ, але теперъ естъ утвореный. 3. Выдаетъ и самая форма писапя:
не маютъ бовѣмъ въ звычаю патріар¬
хове дочасныхъ залётовъ заживати въ
писанью, якъ тутъ видимо «здоровя» —
свѣцкимъ обычаемъ вяшшованьемъ; але
звыкли писати «благодать, милость и
миръ» и прочая. Выдаетъ еще и то, ижъ ко нынѣш¬
нимъ трагедіямъ естъ формованый и
ясный домыслъ, ижъ теперъ новоутво-
репый естъ: о подписъ тростиною и о
печать оловяную—таковымъ творцемъ
барзо ладно; могли бовѣмъ езуитове зъ
уніатами утворити, а па Грецкій языкъ
переложи™ и переписати и подписати
овыи Грекове, митрополитами якимись
называючіи, которіи въ Вилни у унея-
товъ пребывали гостиннымъ дѣломъ, | або рачей—гдѣ залаплени а постраха-
ми, яко перегринове, лацно зневолени
мусили писати, што имъ росказано, абы
зъ якимъ колвекъ приподобаньемся
могли собѣ што прибавити, або вод¬
ными быти; любо тежъ овыи Грекове-
Влохове зъ Риму такій листъ пересла¬
ли. А такъ той листъ мѣти и розумѣ-
ти за небылицу и за змышленый и же
на прелесть Россовъ утвореный. Читай
вышше часть 3, роздѣлъ 2, артикулъ 1. Части IV, роздѣлу I, артикулъ 6. О Діонисіи патріарсѣ и о Гри- го рі ѣ. * / А што тежъ якимсь листомъ якобы
Діонѵсія патріархи потрясуютъ, и той
певне естъ змышленый: всюды фалшомъ
тымъ поличокъ отъ правды дается! Отъ
часу бовѣмъ розъѣханьяся зъ оного
Флорентійского собранья, патріарховъ
Константинополскихъ шесть было до
Діонѵсія, меповите: Григорій Мамма,
Генадій Схолярій, Исѵдоръ, Іоасафъ,
Марко и Сѵмеонъ, который жаденъ зъ
нихъ змышленой Флорентійской уніи не
держалъ, якъ ся показало въ части 2,
роздѣлу 13. Отожъ, если бы якій
листъ отъ патріархи за Григоромъ
былъ, то отъ Генадія Схолярія, кото¬
рый пять лѣтъ седѣлъ на патріарше¬
ствѣ, мѣлъ быти! Гдыжъ баетъ, якобы
той Григорій заразъ но Исидорѣ лест-
цу настати мѣлъ; а за вѣку Діонѵсія,
который былъ шестымъ отъ Схолярія,
южъ и не жилъ па свѣтѣ той Григо¬
рій 4). А той Діонѵсій патріарха передъ
тымъ былъ митрополитомъ Филиппу-
полскимъ, и знаменитое о собѣ духов¬
ное маетъ залецепье: святый мужъ
былъ, который, доброволне патріархіи 4) Крусій, іоі. 128. Библиотека "Руниверс1