Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1121 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТвНСКАГО, 1621 ГОДА, 1122 чителника отсилаю. А еднакъ и ту,
поневажъ ся такъ часто зъ нимъ от¬
зываютъ, мало повѣмъ. Заслоняются тымъ Флорентійскимъ
соборищемъ, ано заисте слабая ихъ
оборона: власне якъ бы ся хто паперо-
вою заслонялъ тарчею противъ себе
зъ острою копіею наѣжджаючему! Той
теды Грековъ зъ Блохами въ Флорен¬
ціи зъѣздъ—згоды и едности не за¬
мкнулъ. А тое, которое, по отъѣздѣ Гре¬
ковъ, сами Влохове и кромѣ всѣхъ за-
ходныхъ краинъ соборище укновавши
написали, патріархове и вся церковь
всходняя не приняла и до нынѣ не
пріймуетъ, и овшемъ листрійскимъ *),
то есть розбойницкимъ, соборищемъ на¬
зываетъ. А якъ сеймованье розорваное
не есть и не называется сеймомъ вал-
нымъ и згоднымъ, тудежъ и намо-
вяныи конституціи, кгды згодою сей¬
мовою не ствердятся и не замкнутся,
не суть важны, ани за право уходятъ;
такъ и соборованье въ Флоренціи, не
скончоное, але розорваное, називатися
соборомъ не можетъ; поготовю и то,
штб папежъ зъ самыми толко Блохами
написалъ, жадной ваги мѣш не можетъ.
А надто панежъ Евеній, который его
замыкалъ, папежомъ южъ не былъ,
гдыжъ его сѵнодъ Базилійскій зъ па-
пества зверглъ и судомъ срокгимъ де-
кретовалъ. Читай Мартина Кромера
въ кинзѣ 21, и книжку Рускую «Апо-
крисисъ», часть 2, роздѣлъ 2, и Грекъ
Лаоникъ Халкокондиля въ книгѣ 6. Лечъ дивуемося противникомъ, кото¬
рый, або заслѣплена будучи и въ роз-
умъ неистовенъ подани, або о право¬
славныхъ простотѣ розумѣючи, сами въ
болшой найдуются, же до соборища того
утекаются, ано и ведлугъ того не за-
ховуются. Пишетъ бовѣмъ въ едиктф *) Х^втрі*ос=Х^)отіхо«. РУССКАЯ НСТОРЯЧКСКАЯ ВЯВХІОТКА . того тамъ соборища, ижъ «патріархомъ
права и привгалея въ дѣлѣ захованы
суть», а того не написано, абы патрі¬
архове владзы папежской подлегали, а-
яѣ абы волно было папежови зъ діе-
дезій и епархій патріаршихъ подъ се¬
бе кого пріймати. А теперь зась въ
Россіи инакшей: потребуютъ унеи, абы
патріархами конечне възгордити и иныи
неподобный артикулы приняти. Куды
ся обернутъ, своимижъ ся власными
перутъ крилами, всюды на трибуналѣ
сумнѣнья осуждаются въ неправдѣ и
въ непобожныхъ своихъ оборонахъ. На початку книгиб), пишучи о въѣз¬
дѣ Флорентійскомъ, не признаваетъ его
быти вселенскимъ соборомъ, але про¬
сто зъѣздомъ, который не Божіимъ про¬
мысломъ, аня> тежъ ревностю зъедно-
ченя церкве восточной зъ заходнымъ
костеломъ, а гвалтомъ и утрапеньемъ,
которое терпѣли цесаръ и Грекове, грѣхъ
ради, отъ безбожныхъ Агарянъ, згро-
мажѳный былъ въ Италіи въ мѣстѣ Фе-
рарѣ и Флорентіи. На которомъ Латин-
никове, маючи Грековъ въ рукахъ сво¬
ихъ, якъ въ якихъ сѣтехъ рыбы улов-
леныи, кусилися зъ ними дѣяти што
сами хотѣли: едныхъ честми, а другихъ
подарками, а иныхъ гвалтомъ и погрож •
ками отъ церкве восточной и преданій
отческихъ до заходпего костела и вы¬
мысловъ своихъ притягаючи. То пер¬
шая причина. А другая, ижъ ани> всѣхъ
пяти патріарховъ, якъ якихъ пяти
смысловъ, на томъ зъѣздѣ не было,
безъ которыхъ, якъ безъ пяти чувствъ
не можетъ быти человѣкъ совершенъ,
такъ и зъѣздъ той безъ пяти патріар¬
ховъ вселенскимъ соборомъ не можетъ
быти. И далѣе пишучи, приводитъ ис¬
торику Гемиста Плифона, также и иныи 5) На полѣ: «отъ книги Георгія Корессія,
богослова великія церкве патріархи Кон-
стаитинополского». 36 Библиотека "Руниверс1