Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
95 ДІАРІУШЪ АѲАНАСІЯ ФИЛИППОВИЧА, 1646 ГОДА. 96 Луцкого, одъ того до старшого Ви-
ленского, зъ господы знову до отца
Косова за Вислу рѣку човномъ прова-
жено, зъ-за Вислы повторе до Варша¬
вы пропажено до отца старшого Ви-
ленского, господу на лазни маючого.
Старшій Виленскій, выѣждзаючи, ка¬
залъ челяди своей оддати мене до от¬
ца Шицика подъ генсіорекъ; тотъ по¬
трете перевозитъ мя презъ Вислу.
Одтоль же хотѣлемъ догледѣти, абы
запечатовано привилей (ведлугъ ознай-
мёня бискупьего) у подканцлерого.
Недавши ми вѣры въ томъ, отцеве
старшій мои провадятъ зъ Варшавы
до Кіева. Въ Кіеви жаденъ мя не спы-
талъ, што бымъ кому былъ виненъ,
презъ часъ немалый. Што мя барзо
фрасовало, звлаща видичи, же о покой
церковный и о номножене хвалы Боз-
ское не дбаютъ. А надто трапили мя.
огня> алхимицкіе, которіе палено въ
седми печкахъ на ошткане особы еднои,
на которой, ведлугъ того часу, много
бы належало взглядомъ вѣры право¬
славной и церкви. Восточной, о чомъ
ся ознаймовалемъ одчасти господину
отцу Зосиму Печерскому и отцу Іоси¬
фу Дупаевскому. Я то, нендзный Аѳанасій, . который
знову (ведлугъ злого уданя), за роска-
занемъ его милости отца нашего ме¬
трополиты Кіевского Петра Могилы,
въ консисторіи Кіевской отъ духовныхъ
отцевъ, якъ злочинца якій, сужоный
былемъ,—на томъ судѣ, гдымъ припом¬
нилъ, якъ мя въ Варшавѣ водили одъ
господы до господы, отецъ Гизель
рекъ: «якъ одъ Аннаша до Каифаша».
Потомъ видмли, жемъ и безъ позву
нань сталъ, инстигатора не мѣлемъ,
заразъ одъ всего, безъ декрету, вод¬
нымъ мя учинили, и, за благослове¬
ніемъ его милости отца нашего ме¬
трополиты Кіевского и всея Россіи, ексархи святого апостолского ѳрону
Константинополского, Петра Могилы,
одправовалемъ литургіи святыя такъ
въ печерахъ, якъ и на великомъ пре-
столи въ церкви Успеніа Пречистой
Богородици Печерской чудотворной,
зъ діакономъ меамъ и) частокротве. А
той судъ и декретъ, неслушне на ме¬
не въ Варшави учиненый, потлуменый
зосталъ безвѣстне. Я то, нендзный Аѳанасій, которій,
первѣй за волею Бозскою, а потомъ и
за благословеніемъ листовпымъ его ми¬
лости отца нашего метрополиты Кі¬
евского, зъ напомненемъ пастырскимъ,
знову, ведлугъ жаданя братства пра¬
вославной) Берестейского, на ігумен-
ство присланый, гдѣ, въ монастыру
убогомъ зъ братіею моею законною
колконадцатми (що вѣдомо Богу" и
людемъ) пристойне живучи, мѣлемъ
такъ я самъ, яко и братіа моя (а мѣ¬
щане убогій зособна) одъ студентовъ
своеволныхъ езуитскихъ и одъ поповъ
унитскихъ, непоеднокротъ битя, мор-
дованя, уруганя, на монастыръ нахо-
.женя, дорогою истья презъ ринокъ зъ
святостями вшелякими забороненя и
незносніи утрапеня. Въ Кобриню Обло-
чинскій якійсь, архимандритомъ унит-
скимъ мянуючійся, на дорози добро¬
волной, законниковъ, на моихъ коняхъ
до мене зъ Купятичъ посланыхъ, гвал-
товне забравши (о, бидажъ!), священ-
ііоинокови бороду урѣзалъ, діакона
обнажилъ и выгналъ ихъ; а кони два
зъ возомъ зъ речами на вдлкасотъ зо¬
лотыхъ заграбилъ. И одъ иншихъ на
многихъ мѣстцахъ барзо великіе кри¬
вды и бѣды мѣлемъ и мѣвалисмо. Въ певныхъ теды потребахъ цер¬
ковныхъ и монастырскихъ, особливымъ
прейзренемъ Бозскимъ, ѣздилемъ до 14) Латвв. теат- Биб/іиотека "Руниверс1