История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1117 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕЦСКАГО, 1021 ГОДА. 1118 злого поступку попирали, народови
Роскому, духовнымъ и свѣцкимъ, всѣ
шкоды и кошты нагородите. Надъ то,
абы паиежъ отъ патріарховъ благосло¬
веніе и хиротонію принялъ, а отъ него
всѣ заходніи тогожъ сподобятся. То ажъ на той часъ межи Греки и
Россами и Латинники едность и сііолеч-
ность станется. А той паиежъ, который
себе и костелъ Латино-Римскій тымъ
способомъ до церкве всходней приве¬
детъ, не толко воленъ отъ запрещенія,
але и канонизованый быти маетъ, по¬
добно, яко св. Проклъ, патріарха Кон-
стантинонолскій, ижъ церковь для св.
Іоанна Хрисостома рознячуюся до
зъедноченья привелъ. Части ІУ, роздѣлу I, артикулъ 3. Въ Россіи безъпатріархивсе-
ленского, яко ластыра своего
зверхнѣйитого, не могутъ унеи
т во р ити. Правдивая естъ речъ, ижъ Росскому
народови святѣйшій архіепископъ все¬
ленскій, патріарха Константинополскій* *
естъ зверхнѣйшимъ пастыромъ, якъ ся
то выште на своихъ многихъ мѣст-
цахъ доводило. А за тымъ Россія, такъ
станъ, преложенство духовное отъ него
маючій, якъ и свѣтскій станове, по-
слушенству и науцѣ церкви Констан-
тинополское и патріарсѣ нодлегаючіи,безъ
вѣдомости и зезволенья не толко, мовлю,
Константинополского, але и безъ оныхъ
трохъ: Александрійского, Антіохійского
и Іерусалимского (бо то о вѣрѣ идетъ),
не мѣли и не могли отступникове до
костела Латино-Римского збѣгати, анѣ
уніи якоижъ колвекъ [строите. Зачимъ .
погрѣшили барзо, и все, што колвекъ]2) я) Дополнено и исправлено по спискамъ
Толстова и У идольскаго. тамъ укновали, не естъ важно. Заисте:
не отступниковъ и ихъ выкрутовъ слу-
хати, але каноновъ! Нехай же слѵхаютъ што по насъ, а
противно оныхъ своволному розумови
мовитъ 33-й канонъ апостолскій: «епи¬
скопомъ кождого народу потреба вѣ-
дати того, который межи ними первый
естъ, и мѣти его, якъ голову, анн> безъ
его воли што надто дѣяти. А оный
речи толко дѣяти маетъ кождый, кото¬
рый его епархіи, и йодъ нимъ буду-
чимъ весемъ 3) належитъ, але ани тежъ
онъ безъ воли всѣхъ чинити што маетъ.
Такъ бовѣмъ згода будетъ, и просла¬
вится Богъ ирезъ Господа въ Святомъ
Духу». Але тутъ отступницы противное дерз¬
нули, бо и безъ патріархи, якъ власне
своего первого, и зась митрополитъ,
безъ воли и зезволенья всѣхъ такъ епи¬
скоповъ, архимандритовъ,игуменовъ,пре¬
свитеровъ и иныхъ клириковъ, якъ и
свѣцкихъ стану братія о Христѣ намо-
вы, иотаемне чииили и до Риму высы¬
лали, и у нею якуюсь обволили. О чомъ
суть освѣдчанья описаныи въ книзѣ
«Аиокрисисъ» названой и въ книгахъ
судовыхъ урядовъ свЬтцкихъ. Мѣли отступники прикладъ еписко¬
повъ Егѵнетскихъ, которіи на четвер¬
томъ вселенскомъ въ Халкидонѣ [со¬
борѣ] *), на листъ Леона папы безъ
патріархи своего подписатися не хотѣ¬
ли. А еслижъ тыи тамъ епископове, хо-
тяжъ той листъ вѣдали быти право¬
славный, и хоть соборъ на то ся зго-
дилъ, безъ ^своего патріархи подписа¬
тися възборонилися, при которой ихъ
воли и соборъ ихъ зоставилъ, ажъ бы
собѣ патріарху обрали,—далеко барзѣй
отступникомъ владикомъ также ся бы- 3) На полѣ: «селамъ*. *) Дополнено по списку Ундольскаго. Библиотека "Руниверс1