Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1115 ПАЛИНОДІЯ *, СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 1116 зъ того всего ножитокъ вѣдаете якій, и |
кому: тымъ, который (пехай ея нулсуве»
своего змацаютъ сумнѣнья) и у насъ,
и у оныхъ берутъ, вѣруемо, же оны той
незгодѣ ради, абы надолго пожитки
брати, а нѣкоторый зъ тыхъ ростерковъ
и побогатѣли. А намъ —шкода, ѵтрапене
и зъубожене, и снатъ южъ остатнюю
зъ насъ кошулю вволокутъ. Даемо,
«правдѣ, што даемо, але зъ пѣсенкою:
ІІо8 іііі, циоіі пес Ьене сегІаЬ іпізітиз
сѣаесіоз. Остаемося нынѣ при нагомъ
тѣлѣ зъ душею правовѣрною, и тое
охотне даемо на мученичество, але на-
дѣемося на Бога, ижъ презъ Михаила
архистратига запретитъ діаволу якъ отъ
тѣла Моисеового *). 3 покусы и напасти отъ Латинны-
ковъ на Русь: першая—отъ Исидора
аиостаты, который, якъ Іюда и Ѳевда,
ищезъ; другая—о календаръ новый; отъ
тоей насъ выбавилъ Господь и спра¬
ведливый розсудокъ короля его мило¬
сти Стефана; третяя теперешняя унія,
або рачей незгода и турбація; надѣе-
мося на Бога и на молитвы Святыхъ
Божихъ, же насъ и тоей напасти изба¬
витъ. Аминь. То тежь запевно вѣдати потреба, ижъ
церковь всходняя и патріархове не на
иншую якую зъ папежами и костеломъ
заходнымъ унею позволяти могутъ, едно
абы впродъ иапежъ и костелъ Римскій
все тое, о што патріархове противко
«имъ писали и нынѣ ихъ обвиняютъ,
вывергли и отступили, а во всемъ такъ
вѣрили, якъ церковь всходняя вѣритъ,
особливе: 1. Ижъ Духъ ‘Святый отъ самого
Отца исходитъ, а не «и отъ Сына». *) Соборн. посл. Іуд-, гл. 1, ст. 9: «Міха-
илъ же архангелъ егда со діаволомъ разсуж¬
дая глаголаше о Моисеовѣ тѣлесп, не смѣ-
яше суда навести хуляа, но рече: да запре¬
титъ тебѣ Господь*. 2. Хлѣбомъ кваснымъ литоргисонати,
а не оплаткомъ. 3. Лаикове заходу всего абы подъ
двѣма особами такъ, якъ и Грекове,
тайнъ святыхъ уживали. 4. Святое миропомазаніе при креще¬
ніи отправовати. не откладаючи на
лѣта взросту. 5. Папежъ абы, во всемъ другимъ
патріархомъ ровенъ будучи, ничого
болнгь надъ нихъ собѣ не приписовалъ,
ани начиналъ. 6. Каноны соборовъ вселенскихъ и
помѣстнихъ держати, а паиежскими,
яко безъ патріарховъ и церкве всход-
нее приватне утвореніи, отверечи. 7. Огонь чистцовый отверечи. 8. Посты всѣ такъ, яко и Грекове,
постити. 9. О душахъ справедливыхъ и грѣш¬
ныхъ такъ, якъ и Грекове, розумѣти. 10. Календаръ новый, якъ номилный
и нспевный, отверечи. 11. Литургію и набоженство и обря¬
ды церковный такъ справовати, якъ и
церковь всходняя. 12. Бсѣхъ иныхъ блудовъ и безчинія,
которіи въ костелѣ Римскомъ церковь
всходняя ганила и ганитъ, отступити. 13. Символъ вѣры Никено-Констан-
тинополскій языкомъ Грецкимъ въ Ри¬
мѣ и во всѣхъ кролевствахъ заходныхъ
и въ Ляцкомъ на литоргіяхъ въ косте-
лѣхъ безъ придатку «и отъ Сына» спѣ-
вати, гдыжъ такъ первыхъ часовъ въ
Римѣ бывало, гды оный на таблицахъ
былъ выритый и Леонъ 3-й и Вене¬
диктъ, папежеве, такъ постановили были,
а то на знакъ того, же богословія пра¬
вая толко въ языку Грецкомъ выроз-
умѣвается, и абы ся Латипныки отъ Гре¬
ковъ ню гды не отривали. А взглядомъ Климента Осмого, ко-
I торый почалъ Россовъ турбовати, так-
I же и наступцы его, который тогожъ Библиотека "Руниверс1