История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1113 «ПАЛИНОДІЯ», СОЯ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕПСКАГО, 1621 ГОДА. 11Н сіи, патріархъ Александрійскій, въ вы-
кладѣ вѣры пишетъ. Грекове и Россо-
ве тую власне каѳолическую вѣру, ко¬
торую св. Аѳанасій описуетъ, вызнава-
ютъ, тотѣ иамъ и спасеніе певное, а
который не ведлугъ Аѳанасія символу
вызнаваютъ, якъ онъ тамъ освѣдчаетъ
и отповѣдуетъ, тымъ затрачепе вѣчное. Другая: ижъ отъ едпости и сполеч-
иости святой каѳолической апостолской
церкве, которая на всходѣ нродкуетъ,
оторвадися: въ той который цѣле и до-
сконале не пребываютъ, живота вѣчно-
го и сполечности въ небѣ зъ ангелами
и зъ святыми Божими не достѵпятъ. Третяя: ижъ пастыря, народови Рос¬
сійскому Богомъ дапого правослашюго
архиепископа Констаптинополского а
патріархи вселсиского, отступили, до
которого пе привязатися сердечно и въ
науцѣ и послупіенствѣ его не трнва-
ти—есть блудити, а блудный овцы и
бараны тать и волкъ пориваюгъ и за¬
биваютъ 3). Еще ганимо такъ причину зачатя
тоей уніи, якъ и способъ впроваяіепя
и форитованл оной. А естъ злое зача-
те и причина—грѣхи и безаконство нѣ¬
которыхъ владыкъ, въ-головахъ—Кирила
Лѵдкого, а за тымъ боязнь карности
зложеня зъ епископства, што іожь у
патриярхи уряжено было. Истипну гла¬
големъ: не любовь ко папежови и вѣ¬
рѣ его, але грѣхъ и беззаконное житіе
зачало тую незгоду рачей, а не унію. А зась зачатя того — тяжко болное
беремя або способы суть тыи: . Едны—подстуиныи; ижъ той Кирилъ
зъ езуитами и зъ иными Латинскими
преложеными потаемне норозумѣвшися
и отъ ныхъ хитрую взявши пораду,
ошукалъ епископовъ такъ, же ся на
голый листы подписали, якобы моды 3) Іоан., гл. іо. даючи па дохожене церковныхъ мает¬
ностей, гвалтовпе здавна выдертыхъ, а
на онъ часъ вѣрили собѣ, и одинъ о
другого щирости держали. Другій способы—обѣтницы подвыше-
ня па сенаторство й вывышене фами¬
лій: чимъ ся не помалу ирелстили, бо-
I вѣмъ того незыщено, хотлжъ ся той
| обѣтнпцѣ часто упоминали. ' Третіи способы, которыми тую дис-
! кордію 4) форитуютъ суть тыи: церквей
| зъ имѣньемъ однятье, набоженства за¬
бороняне, волности и добръ отиймоване,
утиски розмаитыи, преслѣдоване, морды,
потвары, иозвы, мандаты, нрезыски,
дементаціи нѣпяжіши и иеиоваил, ба-
ніовапя, вязеия духовныхъ, проѣзды на
! дорогахъ поснолитыхъ ’) и въ мѣстѣхъ
:,ітребываия небезпечныи. ! Тыи то суть причины, способы и
поступки, презъ который православный
I народъ Росскій до уніи зъ костеломъ
Римскимъ провидятъ, нримушаютъ! Ува-
жай-же, если то зъ Духа Святого поча-
лося, и отъ того ли ся провидитъ?!
і Але—не дивъ: якое зачатье—такое и
рожденіе, такій и овоцъ, и потомство
такоежъ!! Штожь за потѣха зъ того
рожаю, а што за потомство? Не иныи,
ено—ростырки, тумулты, сусідощіи роз¬
маитыи, непріязни, кровопролитья и
педуфанл! Што предъ тымъ была
згода и милость, то нынѣ ростырки я
непріязни; што передъ тымъ пріятеля»,
то нынѣ вороги: якового мы, старая
Русь, серца на Татары и на Турки,
такого унеятове на насъ, людей невин¬
ныхъ; скутки, который па насъ выко-
ниваютъ, высвѣдчаютъ ихъ таковыхъ
быти! Штбжъ за конецъ таковому злому
дѣлу? ІІевне—злый и нещастливый! А '•) Упд.: «незгоду». ») «Книжица> Наѳанаила: «розмаитыхъ».
Это, кажется, ошибочно. Библиотека "Руниверс1