Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1111 * ПАЛИНОДІЯ» ГО'!. ЗАХАГІИ КОПЫСТКІІСКАГО, 1621 ГОДА. 1112 шихъ иреслѣдовнпковъ и мучителей! і якими поступками—преложилося доста¬
вили тамъ за помочю Пожою на той точно въ артикулѣ первомъ, роздѣлу
войнѣ подъ Хотѣпемъ споимъ обозомъ второго, части третей, гдѣ тя, чител-
козаки, живимъ и динжѵчимся муромъ пику ласкавнй, отсылаю,
и баштами оборонными! Вссі» свѣтъ и правое ’ріщерство вѣдаетъ свѣдоцство, Части IV, гоздплу I, артикулъ 21).
якъ они тамъ нужно, преважно и ри- церско ноступовали, якъ наеилнѣйшимъ Ижъ унію и въ самойречи и
и накгвалтовнѣйшимъ Турецкимъ штур-’ въ способахъ ганимо, не прій- момъ отпоръ валенный давали, и вытрн-
мавалп, такъ ижъ цесарь, не доказавши
своихъ замисловъ, зо встидомъ отстунитв
мусѣлъ! Трафилося около року 1439, Исидоръ, муемо и отметуемо. Хотячи противникъ слабыхъ въ вѣ¬
рѣ п въ шісмѣ святомъ небѣглыхъ уло-
вити, хитро и лестно удаетъ, якобы
родомъ Болгаринъ, митрополитъ, вѣры * нѣкоторый отъ правовѣрныхъ Россовъ
и церкве всходной и ма тріархи Кон- унію зъ папежемъ и костеломъ Латин-
стаптинополского отступивши, до пане-: скимъ заходнымъ въ самой речи похва-
я;а ся прилучилъ, за штб отъ него кар- ляти, а едно способъ оной ганити мѣ-
динальство взялъ. А якъ апостатою 1 ли, то есть, же ненорядне оную зача-
зосталъ, на столицн митрополіи Кіев-1 ли, безъ патріархи, старшого сво-
ской ие седѣлъ. Бовѣмъ кгды при*халъ 1 его. Лечъ мы не розумѣемо, абы хто
зъ Риму, Русь его не приняла, а царь зъ правовѣрныхъ нашихъ такового не-
Московскій Василій Василіевичъ пса- снасенного розумѣня мѣлъ быти, особ*
дилъ сго въ темницу. А зъ ішзепья ливе зъ тыхъ, которіи таемішцу благо-
того утекши, предся заслужоной казни честія церкве всходной зъ Духа Свя-
не ушолъ, бо его Турки замордовали. ; того знаютъ, и лѣта и причину отлу-
За святой зась памяти короля Сте- \ ченя Латипникоиъ розумѣютъ, и кото¬
фана календарь новый кгды зъ Риму | ріи добре того зъ пили поступку въ
въ Россію перенесено и Русь до оного вѣдомости суть и розбираютъ. Ни, ни!
примушатн почато, але мудрый и рос- ; не нравославнихъ то мова!*Але твердо
трошшй король вырокъ свой вѣчный і такъ правовѣрный, якъ и противницы
выдалъ, абы Россове при своемъ старомъ ! нехай знаютъ и вѣдаютъ, ижъ предкомъ
поставляй, до згоды папежа зъ патріар- въ самой головной речи, потомъ и въ
хами исходными. способѣ и въ поступкахъ унію тую га- Той теды такъ нужный н славный нимо и недушеспасителную быти твер-
и благословеиый народъ Яфето-Роскііі димо,. въ самой речи ганимо и на ох¬
отъ своего крещенія нрезъ лѣтъ шесть ступниковъ покладаемо,
сотъ въ вѣрѣ своей статечие трваючи Перяная: ижъ 2) правой каѳолической
и митрополиты отъ патріархи вселен- вѣры отступили, въ той непребываю-
ского архиепископа Коіістаитинонолско- і чи збавеня отстрадали, яко св. Анана-
го пріймуючи, пребылъ въ покою, ажъ ‘ до року отъ Рожества Христова 1596. Этотъ аРТІІКУлъ вошелъ въ «Книжицу»
Але, якъ и сами ііротивниди пишутъ, часу недавно прошлого пришло до не¬ Наѳанаила (об. 319 л.), а оттуда въ «Кни¬
гу о Вѣрѣ* (Москва 1648, л. 220). . 2) Собственно отсюда сходно съ «Книжн- покою и турбаціи, въ причины якой и : цею» Наѳанаила; начало же онуідево. Библиотека "Руниверс1