Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1107 ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 1108 Цвѣтославъ або Святославъ, монарха
Роскій, славный и силный, Болгары и
Сербы воевалъ. По немъ Володимеръ,
сынъ его, также си л не воевалъ Греки.
А не могучи Грекове отъ Россовъ сво¬
бодными быти, и хотячи панства свои
отъ наедовъ ихъ заховатя, царя» на
той часъ Константинополскіи Василій
и Константинъ сестру свою Анну въ
малженство честное Володимеровм по-
слюбыли. А то ся все дѣяло зъ воли и
промыслу Божого. Того часу совершеного Богъ въ Трой-
цы единый на благословеное Яфето-
Російское племя призрѣлъ, намнѣй и
на церковъ всходнюю зъ добротливости
своей глянулъ: на оно, же благоволилъ
роду Росскому отъ ѳрону аіюстолского
святого Андрея апостола, отъ церкве
Христовы въ Константинополю будучей
креститися и увѣрити, а на церковъ
всходнюю призрѣлъ, ижъ на мѣсце от-
падшихъ Латинныковъ народы Росскіи
призвалъ и віцепилъ въ святую свою
церковь. Ачколвекъ папежъ и иныи розніи ре-
ліи чинили покусы, и послы посылали
до Володимера, кождый—намовляючи
на свою вѣру, а Грекове посылали по¬
слы до Володимера, перестерегаючи его,
абы аня» отъ Латинныковъ, аня> отъ
иныхъ вѣры не пріймовалъ, показуючи
доводне незбавенныи ихъ быти вѣры.
И такъ до того за ласкою Божею при¬
шло, же вѣру въ Грековъ правдивую
вырозумѣвши, увѣрилъ и крестился. И
то—чудовне, для лѣпшого уиевпеня о
вѣрѣ и о збавеню. Читай въ части 3,
роздѣлу 1, артикулъ 3—о крещеніи Рос¬
совъ. Заразъ тежъ, на крещеніи Володи¬
меръ и вся Россія зъ нимъ приняли
отъ церкве Конетантинополской и
отъ патриярхи—митрополита, и архие¬
пископа, и епископовъ, іереевъ, діа¬ коновъ и чинъ набоженства церков¬
ною, и книги належитыи. Въ тыхъ
же часѣхъ отъ святой Аѳонской Горы
чинъ иноческій внроваженій былъ до
Кіева, а оттоль въ розный край и по¬
вѣты. А уставъ отъ монастира великого
Студигского зъ Константинополя при¬
няли. А на початку иноци въ Россіи
надъ Кіевомъ въ печерахъ жили житі¬
емъ остримъ и велице трудолюбнимъ. I Для чого много святыхъ и чудотвор-
! цевъ было, которихъ и до сихъ лѣтъ
тѣла въ цѣлости пребываютъ, а бѣсно¬
ватый и розмаитыми болѣстями навѣ-
женіи къ тымъ святымъ тѣломъ приходя-
чіи, постячіи, молячися пріймуютъ исцѣ¬
леніе, а богатіи, которіи пріймовали ла-
I скою Божіею такъ отъ живыхъ, якъ и отъ
тѣлъ ихъ святыхъ уздоровлене, имѣнья,
а тыи значніи, на монастиръ Печер¬
скій надавали, которыми и доселѣ при
ласцѣ Божой а иокровомъ Пресвятой
Богородицы стоитъ. И такъ въ той вѣрѣ и набоженствѣ
Россове завпіе статечне трвали, благо¬
словеніе и науку зъ Константинополя,
также митрополиты пріймуючи. Въ тыхъ
часѣхъ костелъ Латино-Римскій почалъ
кенотомій або новотнынъ, въ церкви
Христовой небывалихъ, причиняти. Для
чого, около року 1053, за царя Кон¬
стантина Мономаха, патріарха вселен¬
скій блаженный Михаилъ Керуларій, I зъ другими трома исходными патріар¬
хами, впродъ старалися пилно папежевъ
і и костелъ Латинскій заходный привести
: до едности и сполечности зъ собою и
I зъ церковію всходнею. Але гды затвер-
дѣлыми ся Латинныки показали, теды, I першихъ предъ собою пожилыхъ пат¬
ріарховъ и святыхъ отцевъ прикладомъ,
прихиляючися до суду ихъ и поступку,
папежевъ и костелъ Латинскій осудили
и отъ сполечности своей отлучили, и
соборовымъ проклятствомъ отдали. Библиотека "Руниверс1