Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1105 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕПСКАГО, 1621 ГОДА, 1106 Греціи, которыми вѣра досконале остъ
выложена, а еретики проклято. Въ тыхъ часѣхъ не уставали Россове,
але воевали па Греки. И Волгарове,
братя наши, зъ Греки войны знамени¬
тый чинили, и Константинополь обле¬
гали, и царевь въ бою забивали. ІІоца-
ла ласка Божая и свѣтъ Божій сіати
надъ Булгары. Также кролеве ихъ Га-
лерикъ около року 777, а Болгары около
року 845 вѣру христіанскую зъ Кон¬
стантинополя нршіяли 3). Потомъ Меѳо¬
дія и Кирилла патріархъ Меѳодій и
царь Михаилъ послали въ Славенскіп
народы ііроиовѣдати. Но сомомъ соборѣ,
Латинскій заходиіи стороны, меновите
Французскій, почали вѣру отмѣняти.
почали иридавати до символу вѣры «и
отъ Сына» *). Але Леонъ Третій папежъ
синодалне и знамепите взборошш»
того, якъ о томъ при нашихъ Грецкихъ
и Бароніушъ Латинпикъ въ року 800
пишетъ. Около року 800, папежъ Леонъ Тре¬
тій, ачъ при вѣрѣ ся держалъ и семь
соборовъ держалъ, еднакъ иную злобу
учинилъ, а то: же Римъ и заходъ отъ
Греціи и отъ царевъ Константивопол-
скихъ каповъ своихъ оторвалъ. А жебы
отъ царева Грецкихъ за то безпеченъ
былъ, Кароля Француза королемъ Рим¬
скимъ учинилъ и помазалъ, зъ кото-
римъ Карулемъ и еретиковъ до Риму
налѣзло. Тымъ не могучи папежъ отпору
дати, послалъ до патріархи Іерусалим-
ского Ѳомы по люди ученый и богословы
истинный. И послалъ былъ Ѳеофана и
Ѳеодора. Зась около року 879 па заходѣ
почали взнавятя оный придатокъ «н
отъ Сына». Противъ чому за царя Ва¬
силія Македона и за блаженного Фотія
патріархи въ Константинополю синодъ 9На полѣ. «Ѳеофанъисторикъ Куропалатъ»* *) На полѣ: «рокъ 7Ы». былъ, и послы иапежскіи были на томъ
соборѣ, зганили и оттяли той прида¬
токъ, и проклинано тыхъ, который бы
смѣли придавати што до символу, або
отъ него ѵймовати. Трвали при томъ
Римляне часъ немалый. Въ тыхъ часахъ Россове наішь не
уставали за всѣми иосторошшмн вое-
ваги, а найпилнѣй зъ Татарами и зъ
Греками. Блаженный Фотій посылалъ
до Роского войска, упоминаючи, абы
увѣрили христіанскую вѣру. Нослове
на ямдане невѣрныхъ книгу еѵангелія
вложили на огонь, и не згорѣла.' Ува-
жати, якъ то Богъ о вѣрѣ церкве всход-
неи и о нобожности патріархи Фотія
упевнялъ иродковъ и увѣрялъ нашихъ
! Россовъ. і А на доконченье по Рожествѣ Хри*
стовомъ десятого ста лѣтъ, взновивши
той придатокъ и ииыи притомъ кено-
томш, паиежеве и костелъ заходній
: отъ церкве всходней отступили и ото-
! рвалися: первѣй панство, а потомъ и
: церковь Христову розорваліь О што
| натріархове всходніи не молчали, але
і писали и обличали, упоминали и грози-
I ли, накопецъ въ лѣта патріархи Сергія
: зъ диптиховъ преступныхъ вымазавши,
болшъ въ нихъ именъ иапежскихъ не
вписовали, и отъ сподечности своей ихъ
отлучили. Не уставали наши нродкове на Гре¬
ки валчпгп моремъ Горнымъ и землею.
Олегъ, силпый монарха Роскій, дивной
дѣлности зажилъ: же, половицу чолновъ
на сушу вытягнувши, колеса подъ пыхъ
приправилъ ')> и паруси роспустивши
за вѣтромъ погожимъ, одни моремъ, а
другій но земли подъ муры Царигород-
сйіи нонлнлы и штурмовали на городъ.
Потомъ Олга вдова, по монарсѣ Роскомъ
Игору мужу своемъ зоставшися, до Кон¬
стантинополя гхала и окрестилася. ’) «Кройнпка Русская». Биб/іиотека "Руниверс1