Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1103 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 1104 Въ томъ благословеномъ Яфетовомъ
поколѣню народъ Россійскій найдуется,
который и донынѣ въ Афетовомъ по-
дѣлѣ и державѣ садитъ. Той пародъ
Яфетовъ широкій барзо былъ, и славенъ,
для чого и Славенскимъ былъ названъ.
Мужнымъ тежъ и валечішмъ былъ той
народъ и славнымъ рицерекою дѣлно-
стію еще за часу войны Троянской-
Пишетъ Словенская Хройника, же Рос-
скіи полки найпереднѣйшіи были у
Александра Великого, а другій княжа¬
та Роскіи томужъ огрожовалися и по¬
слы свои до него посылали. Валчили и
•Чъ Митридатесомъ Евнаторомъ, кролемъ
онымъ валечішмъ и можнимъ ІІонт-
скимъ; валчили и зъ Римскимъ цесар-
ствомъ, и Римлянъ побивали'). Такъ
той народъ Госскій былъ валенный, же
шы’ды отъ жадиого монархи не былъ
звоеванъ, и на моцъ Гимскую мало
дбалъ. И завше той народъ Яфето-Гос-
скій Славенскій былъ неусмиреній и
волній и незголдованій, для чого Ав¬
густъ, цесарь Римскій, кото; ый былъ
вселенную зголдовалъ, и за котораго ся
Христосъ Збавитель шшіь народилъ, гды
ему ражено поднести войпу на Сарма¬
ты, то естъ на Славянн, продки наши
Роскіи, такъ мовлялъ: «ижъ ми ся не
годятъ золотою удкою рибъ ловити»,
якобы рекши: «не хочу болшь страти-
ти, н»жли зискати» 2)- О чомъ ширей
у Светонія о Августѣ читай. Тойже
Августъ цесарі» писалъ до Лентулюса
гетмапа сиоего, абы ся не важилъ драж-
нити войною Сарматовъ, то естъ Рос¬
совъ або Славянъ, который и покою
не знали, и въ нотужности рицерской
можны были. О томъ Флорусъ въ кни¬
гахъ 4-хъ пишетъ. Наконецъ обавяю- *)') Стрыйковскій, ки. 4, розд. 2 и 3, листъ 111. *) Стрыйковскій, листъ 107. чися ихъ, Августъ принялъ ихъ въ
пріязнь свою, абы тимъ безпечнѣйшій
отъ ихъ нагздовъ былъ. О томъ Діонъ
Кассіусъ въ Траянѣ пишетъ. Удиви-
телную речь историкъ, именемъ Кран-
ціусъ, о едномъ Россійскомъ мѣстѣ,
именемъ Новгородѣ, написалъ мовячв:
«Ѳиіз роіезі сопіѵа Пеиіп еі ша^пат
Яоѵодгойит?» Ктожъ можетъ іпто учн-
нити противъ Богу и великому Новго¬
роду? Въ лѣта Августа цесара Сынъ Бо¬
жій Іисусъ Христосъ зъ неба пришолъ
и научалъ нетиранско: апостолы обралъ
и розсилалъ проповѣдати, укрижованъ
былъ, погребенъ и воскресъ, на небо
вошолъ, Духъ Святый, зъ Отца исхо-
дячій, зъ неба зыгаолъ на апостолы, и
розышлися апостолове по всемъ свѣтѣ,
проповѣдаючи еѵангеліе. А апостолъ
Первозвапный святый Андрей зъ Гре¬
ціи або Ѳракіи, зъ столицы своей Ви-
зантіумъ, моремъ Чернимъ приплылъ
на рѣку Днѣпръ, и горъ, гдѣ нынѣ
Кіевъ, дошолъ. На которыхъ стоячи,
благословилъ землю и пародъ Росскій,
и пророковаяъ крещеніе и увѣреніе ихъ.
Потомъ мшолъ къ Великому Новгороду
и далѣй. Значная ласка Іисуса Христа
Господа и Бога нашего, же той народъ
святымъ своимъ апостоломъ навѣдилъ.
Былъ и по пристью Христовомъ народъ
той славенъ и вѣдомъ Римскому пан¬
ству, и валчилъ зъ нимъ. Пишутъ о
томъ историкове, а особливе Корне¬
ліусъ. Константинъ Великій царство зъ Ри¬
му перенеслъ до Греціи, и столицу со¬
бѣ въ Византіи уфундовалъ, и тое мѣ¬
сто Константинополемъ на свое имя
назвалъ. Вѣра христіанская отъ того
часу барзо ся розширила. Выникали ере¬
си и еретики розмаитыи, але ихъ си-
нодалне зношено. И было, кромѣ по¬
мѣстныхъ, 7 вселенскихъ соборовъ въ Биб/іиотека "Руниверс1