История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
93 ДІАРШПЪ АѲАНАСІЯ ФИЛИППОВИЧА, 1646 ГОДА. 94 Тотъ, у вечеръ приѣхавши, зъ сенату
одъ вашей кролевской милости, тую
потѣху рачилъ намъ ознаймити, же
«король,панъ нашъ милостивый, ка¬
залъ эапечатовати вамъ тотъ привилей,
которого потребуете; прійдѣте ютро до
ксіендза подканцлерого, а теперъ идѣ-
те до господы». Я то, нендзный Аѳанасій, который
одъ своихъ отцевъ старшихъ до за-
печатованя привилею недопущоный и
злыми словы зганеный, за шаленого
менованый, а згола въ всемъ (Пане
Боже, имъ прости!) уруганый, оплва-
ный и осмѣяный и обвиненый зоста-
лемъ, а за тое самое, жемъ ся ихъ не
докладамъ, справуючи тые суплики
(если то слушно докладатися въ такихъ
таемницахъ Бозскихъ). Ахъ, бида жъ
мудрымъ зъ латины до. чого пришло!
Южъ ничого вѣры не прикладаютъ и
воли Бозской не послушаютъ, але, все
ва себе и на розумы свои принявши,
свою волю полнятъ и свои своихъ
гнембятъ. Бо тамъ заразъ въ Варшавѣ,
на Долгой улици,въ господи одверного
вашой кролевской милости, наимя Яна
Желязовского, ирезъ килка недѣль ажъ
до розъѣзду сеймового въ вязеню ненд-
зво мл зъ діакономъ моимъ Леонтіемъ
вязили и трапили. Съ которого то вя-
веня не могучи я жаднымъ способомъ
(въ справи такъ знаменитой церковной,
которая ся точитъ ведлугъ воли Боз¬
ской) до розсудку ихъ духовного пова-
бити и привести (о то ревностю Дому
Божого запалившися и собою взгор-
дивши, не будучи шаленымъ и овшемъ
маючи имя Іисусъ Христово, на сердцу
моемъ выритое, толко для самого упа-
метаняся старшихъ отцевъ моихъ, до-
броволнѳ нежалуючи обнажити себе и
въ болотѣ ся помазати, абы Церковъ,
облюбеница Христова, одѣта и очище- ■
на была), шалемнымъ якъ бы учинив-1 шися І3) изъ везеня самъ вчесне вы-
шедши наго, толко каптѵръ и пара-
мантъ для знаку законного на собѣ
маючи, въ болотѣ ввесь поплюскавшися
и костуромъ себе бючи, по улицахъ
Варшавскихъ бѣгалъ и волалъ вели¬
кимъ голосомъ: «бѣда проклятымъ и
невѣрнымъ! бѣда проклятымъ и невѣр¬
нымъ! ѵае таіейісііз еі тЯбеШтв!»
Піто постерегши въ господи, челядь
владычая слѣдъ пошляковали и бѣгу-
чого мене южъ до брами Краковское
(бо хотѣлемъ въ рынку въ костелы
вбѣгати и волати тыежъ слова, а то
въ день Звѣствованя, по-новому: «бѣда,
бѣда проклятымъ и невѣрнымъ»!), тамъ
теды. подъ брамою мя обскочили и,
потрутивши въ болото, въ колѣно и
болшъ глубокое, стали надо мною зъ
великимъ тумултомъ людей презъ дол¬
гій часъ, ажъ зъ господы возъ приве¬
зено. Тогды я, нендзный Ааанаеій, якъ-
бы умерлымъ удаючися, великое зимно
терпѣлъ (бо мѣсецъ былъ марецъ) и
южъ якъ бы ледво живый на вози до
господы владычей привезеный и знову
до вязеня вкиненый былъ. Я то, нендзный Аѳанасій, который
обвиненый будучи за суплики презъ
образы Пречистой Богородици, въ се-
нати поданые, и за обнаженеся мое
для Церкви Христовы, якъ бы шаленое,
инстигаціею якогось Даниловича, пи-
сара владычого, одъ старшихъ отцевъ
(до мене ведлугъ діоцезіи и мѣстца
сеймового въ справи той судити не¬
надежныхъ) былемъ сужоный, декрето-
ваный, презвитерства и ігуменства де-
градованый. И южъ на выѣзди зъ Вар¬
шавы, немаючи гдѣ мя подѣти, бы¬
лемъ пресыланый одъ господы до го¬
споды: отъ отца владыки до ігумена І3) На полѣ:, «юродство доброволное для
Христа». Библиотека "Руниверс1