Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1097 «ПАЛИНОДІЯ», СОИ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 1098 ажъ ихъ приведетъ до узпаня правды
и заровно зъ па ми о Бозскомъ отъ
Отца иехоженю Духа славячихъ > 4). И
оттоль ясне иоказуется, ижъ Михаила
патріархи поступокъ на нанежа ирій-
муетъ и похваляетъ. Тыи бо то слова
въ розумѣ мѣти отступникомъ, кото¬
рыхъ если не уважатъ и до своего на-
стира патріархи и до церкви всходйей
не навернутся, певне спасенія своего
отстрадаютъ. А такъ, заисте, той листъ
барзѣй на часть нашу помагаетъ, а
противниковъ строфѵетъ и иоконы-
ваетъ. Блаженный Никонъ, который даръ
учителства и вырозумѣне нисма свя¬
того за ходатайствомъ Пресвятой Бо¬
городицы Дѣвы Маріи принялъ, въ
книзѣ своей «Тактіонъ», еже естъ «Чи¬
новная», въ словѣ 32, «О паденіяхъ
Латинъ» иишучи, приводитъ зъ писма
блаженного Петра, патріархи Антіохій-
ского, о Латинникохъ слова его тыи
(слово 32 въ книзѣ «Чиновной»): «ихже
всѣхъ отъ душа ненавижду, и отъ гер¬
ца отвращаюся и со сдиномудрими и
помощники ихъ отнюдь гнушаюся и
проклинаю, и [въ]отстуиникив0мѣняк>Бо-
жія, и святымъ седми соборомъ пока-
ряюся, мерзкія же тѣхъ велѣнія ду-
шямъ непщую скверненамъ, и отъ
истины оттужденіе, и вышняя помощи
устраненія, со сими и всяку ину ересь,
иже прежде соборовъ или по пихъ на
церковъ воставшая и люди Ізраиля отсѣ-
цати и оттерзати начииающу лестными
же учителствы простѣйшихъ помислы
совосхищахѵ, и царское повелѣпіе пра¬
вое слово всячески прекращающу—от¬
трясаю же и отвращаюся. Слышахъ же
отъ нѣкоихъ, яко и аринянствуютъ, во
едино погруженіе крещающе, и се нѣсть
чудпо о нихъ, яко языкъ Вандалскій Ч Слич. выше, стлбц. 261—262. ; Римъ нредержп. и ереси своя въ неЩм
восѣяша» г\). Слѵхайже. иравовѣрпій, пі>авдишиого
свѣдоцстза, ижъ тыи, которіи правой
вѣры отступили, паиежеве суть звер-
жены и отъ сполечности церкве всход-
ней отлучены. А пишетъ въ «Соборнику» Словен¬
скомъ тыми словы: «по преставленіи же
папы Лва, бысть папа въ Римѣ Вене¬
диктъ. Сей Латинянинъ убо родомъ и
умѣтель обоимъ книгамъ, Латинскимъ
и Греческимъ. И видѣ такожде люди
Божія развращаеми отъ еретиковъ, и
тако обѣма языки, Греческимъ и Латин¬
скимъ, наниса исповѣданіе православ-
ныя вѣры, и повелѣ всѣмъ Христіаномъ
глаголати, Грекомъ же и Латиномъ, на
обличеніе прежде реченыхъ еретиковъ.
По семъ же и посланіе написавъ, по¬
сла къ чегиремъ патріархомъ: Цари-
градскому, и Александрійскому, и Ан¬
тіохійскому, Іерусалимскому, яко по
скончаніи его не нріймати папъ Рим¬
скихъ во воспоминаніе во церкви, дой¬
дете исповѣдяхъ писаніемъ, како вѣ¬
руютъ. Понеже вкоренися въ Римѣ злая
ересь, и погибаютъ мнози, рабо[лѣпно]Іі)
иочитающе Святого Духа, еже отъ От¬
ца и отъ Сына исходите исповѣдаютъ,
и опрѣсноки служпти, и иная сѣюще злая
еретичества. Обычай же древный и уза¬
коненіе имѣху, вся 5 престоловъ въ соузѣ
и любви иребывающе, яко 5 чувствъ въ
единомъ тѣлѣ. Егда кто на престолъ
ианезства возводимъ бываше, отъчети-
рехъ патріарховъ благословенія прій-
машс, и во свящепнія номинники цер*
ковнія имя его вписоваху, и во боже¬
ственныхъ литоргіяхъ воспоминаху. Та- ’) Слич. у Андр. Н. Попова, «Истор.-лит.
обзоръ древне-Русскихъ иолем. соч. противъ
Латинянъ, XI—XV в.», стр. 293—294. Слич.
также выше, стлбц. 664-й. Ч Исправлено по сиискамъ Толст. и Уид Библиотека "Руниверс1