История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1095 «ПАЛИНОДІЯ»,- СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 109( мясъ и звѣринъ заживаютъ, якъ якіи
жолнере. Части ІТТ, гоздвлу V, артикулъ 0. Петръ, патріарха Антіохій¬
скій, поступокъ Михаиловъ
н а и а и е ж а п р і й м у е т ъ. А же Петръ, патріарха Антіохійскій,
поступокъ Михаила Кируларія патріар¬
хи приймуетъ, въ Константинополю на
папежа учиненій, показуется зъ овыхъ
его листовъ на пояененомъ мѣсцу при-
точеныхъ, гдѣ опрѣснока не приймуетъ. |
Читай въ листахъ его до папы и до
Аквадійского о опрѣснокахъ. Показуется
и зъ нареканя на ового Блоха Аргиру-
са, который на Кируларія паступовалъ
не о што иного, ено о оный его посту¬
покъ въ Константинополю на Латин¬
янки. Петръ, якъ мудрый, вѣдалъ о собор¬
номъ выроку за патріарха Сергія, гдѣ
заходннй костелъ отлучено, и же южъ
папежевъ у Поминники не приймано.
И певная есть речъ, же вѣдалъ о
томъ. А же костелъ Латинскій отъ
церкве восточной отлученый вѣдалъ
быти, показуютъ тыи (которыхъ про¬
тивники перебачили перетворити) на
листѣ слова: «патрай, мовитъ, теды,
абовѣмъ оттоль явне ся показуетъ,
же отъ того часу, якъ розрознилася и
розлучила отъ нашей святой церкве
великая тая апостолская столица (то
есть Рцмская заходная) все злое мно¬
жимся за нашего вѣку почало, и всему
свѣту барзо шкодячее; якъ всѣ кро-
левства по всемъ свѣтѣ замѣшани суть,
всюды плачъ и бѣдъ много, голодовъ1)».
Уважай тутъ: ажъ Римскій заходный
костелъ отъ исходной церкве отлуче- ') Это—дословныіі переводъ изъ Кревзы,
см. выше, стлбц. 263-й. ' ний естъ, и якъ за тымъ многіі
нещастя наступили, а большій надт
то несутъ, якъ то: же многій провюн
ціи на заходѣ отъ костела Римской
и отъ папежовъ отдалилися и доеелі
въ ересехъ своихъ пребываютъ. Показуетъ еще въ томъ листѣ и то
ижъ исхожденія Святого Духа «и оті
Сына» не пріймуетъ, а слова ревности
побожности суть тамъ тыи: <Еѵанге
листѣ, такъ ясне мовячому, хтожъ, бу
дучи православной вѣры, смѣта аб<
мота будетъ придатокъ або унятье учи
| нити? Речій бовѣмъ тыхъ, который Во
ское писмо постановило, не годитсі
отмѣняти, але наслѣдовникомъ оног<
быта. Лечъ, якъ ся показуетъ, згубилі
Римляне складъ вѣры первого собор:
Никейского (и второго Константина
полского). Абовѣмъ презъ много лѣтт
народъ Вандалскій владнулъ Римляны
зъ которыхъ подобно при[л]училисі
Аріанской ^ектѣ, наслѣдуючи оной»1)
Видь, ижъ въ Римскомъ костелѣ усмо
труетъ секту Аріянскую! И нижей: «а тыхъ, которіи придаютт
або отыймуютъ отъ него, проклятств}
отдаемо. Если бовѣмъ хто, мовитт
апостолъ, будете вамъ оповѣдати болше
пѣжъ есте приняли, проклятимъ нехаі
будетъ» 3). Видишъ, ижъ Латинниковт
проклинаетъ, ижъ до символу придаютт
«и отъ Сына». И нижей: «добре и слушне святобли-
вость твоя тому ся спротивляешъ, і
прошу, абысь нн>гды не усталъ, вт
томъ ся спротивляючи и иреконываючі
ихъ зъ иныхъ писмъ святыхъ извышт
писанныхъ словъ еѵангелскихъ, поть 2) Это—дословный переводъ изъ Кревзы
за исключеніемъ прибавленныхъ мѣстъ
взятыхъ въ скобки. Слич. выше, стлбц. 269-6 3) Галат., гл. 1, ст. 9: «аще кто вамъ бла
ювѣститъ паче еже пріясте, анаѳема ді ' будетъ». Слич. выше, стлбц- 259-й. Библиотека "Руниверс