Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1091 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ прозъ частый поганскіи набѣги утрап-
ленныхъ, побудилъ. А папежъ на него
за то гордый роги поднеслъ, и не толко
цесареви, пану своему прирожоному,
помочи отмовилъ, але и на патріарху
громы гордости своей выпустилъ, и въ
новоподнесеномъ прѣснока уживаню зо-
сталъ неисправленъ. Параграфъ другій, ижъ листъ Михай¬
ловъ, до папежа писаный, князь нѣ¬
который Влоскій, Аргирій именемъ,
посла царского ошукавши, взялъ и
прочиталъ, а не запомнивши хитрости
своей и злости, которіи уживалъ на
шкоду царскому городу и Романіи; пѣ¬
нязя», который Вестарій отъ царя Кон-
стантинополского везлъ, взявши на свой
пожитокъ обернулъ. Тую повѣсть патріаршую, мимо вше-
лякую слѵшность, отступникъ ВЪ ПО"
дейзрѣнье подаетъ, и безъ жадного до¬
воду фалшиву быти ей менитъ. Людемъ
тымъ, якъ ся вѣдати даетъ, то толко
правда, штб въ своихъ подейзрѣнихъ
лбахъ укнуютъ: а што сегодня зъ го¬
ловы, то назавтрѣе зъ Іатикану якобы
тысячолѣтное. Правду, еднакъ, часъ
подноситъ, которая и молчачимъ лю¬
дямъ до своей поважности приходитъ. 3 параграфъ, ижъ тойже князь Ар"
гирій якобы отъ особы папежской утво-
рилъ послы, зъ которыхъ одинъ былъ
нѣколи, «якосмо (мовитъ) слишали»,
Аманѳитанскимъ бискупомъ, потомъ зъ
тоижъ церкве для слушныхъ причинъ
былъ выклиненъ, и презъ пять лѣтъ
то сямъ, то тамъ тулялся; другій зась
титуломъ толко архиепископъ, а речю
ш&чого, гдыжъ не справовалъ жадною
митрополіею; а третюю особу придалъ,
которая ся ему подобала, то естъ кан¬
цлера. И такъ презъ тіи свои послы,
якобы именемъ папежскимъ, листъ на¬
писалъ до Михаила, которій ему отдали,
а о клятвѣ ихъ не вспоминаетъ. КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 1092 4. Же тыи нослове не были отъ па-
иежа—доводитъ зъ печати, которая была
зопсована, другая—же тежъ былъ пере-
стереженъ отъ нѣкоторыхъ епископовъ
зъ Аппуліи. Суть тамъ и иныи въ томъ листѣ
параграфы къ уваженью, а особливе
въ чомъ папежовъ и костелъ Латинскій
обличаетъ и наганяетъ *). Части III, роздѣлу V, артикулъ 4. О неважномъ отлученью папеж-
скомъ, а о важной клятвѣ пат¬
ріаршей на папежа. А што ся тычетъ тыхъ змышленыхъ
пословъ клятвы противъ той клятвы
того Михаила патріархи и собору его,
который папежа Латино - Римского и
2/весь костелъ заходный выклятимъ
быти отъ святыхъ соборовъ осудилъ, и
фундуючи тую клятву, тогожъ часу въ
панствахъ исходныхъ всѣ костелы Ла¬
тинскій иозамыкати казалъ,—а тое вы-
клятье слушное и законное естъ, гдыжъ
не зъ приваты якой, але о нарушене
правой каѳолической вѣры и догматъ
святыхъ отецъ преступлене 2). А вѣ¬
дати запевне потреба, ижъ хотяжъ бы
тыи нослове отъ папежа самого посла¬
ніями были, предся клятва патріарсѣ
страшна не была. Заисте, предстояло
папежови зъ себе самого и зъ продковъ
своихъ знести клятвы, который патріар-
хове всходныи на папежи вложили. Вы-
дивоватися злости и хитрости не мо¬
жемъ: такъ хитро затягаютъ повагу
клятвы папежской! Ано патріархове
наши оныхъ ся не обавляютъ, але без-
печне папежовъ выклинали. Читай въ
части второй, роздѣлу семого, артикулъ *) Бароній, рокъ 1054, л. 7. *) На полѣ: «Соборникъ» Словенскій и пред-
мова «Собора Флорентійского. Библиотека "Руниверс1