История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1085 ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 1086 знанъ за одного найвышшого пастира,
и за едину намилшую голову въ церк¬
ви Христовой; ашь тежъ оному патрі-
архове подлегали бы, не мѣли бы ашь
свяченя отъ него брати, ашь до суду
ся его отзывати, ашь послушенство ему
отдати. А то для того, ижъ патріар-
хове зъ епископомъ Римскимъ синодал-
не одною и ровною честью и достоин¬
ствомъ суть учтены. Лечъ Римскій те¬
перь того за отступенемъ и поблуже-
немъ въ вѣрѣ отстрадалъ, венцъ и
епархіи такъ Римскому, якъ и патрі¬
архомъ суть роздѣленіи, и владза на-
стирства и ряженя естъ имъ ограни¬
чена, зъ варунками подъ каранемъ
зложеня, абы одинъ въ другого епар¬
хію не втручался. Што и на ономъ
Флорентійскомъ зъгздѣ хотяжъ непрія¬
тель папежъ Еѵгеяій зъ своимъ собо¬
ромъ призналъ (гды тамъ мовятъ въ
своемъ декретѣ такъ: «заховуючи па¬
тріаршій привюлея всѣ и права», чти
листъ 411, въ книзѣ «Собору Флорен-
гійского», на Полскій языкъ переложе-
ной), а надъ то, бы бискупъ Римскій
и найсвятшій былъ, бы и чуда чинилъ,
предся антъ патріархове, ашь тыи, ко¬
торый подъ ними суть епископове, въ
нослугаенствѣ его быти не повинни.
Для святобливости, еднакъ, своей па¬
пежъ мѣлъ бы почесть и велбенье при¬
стойное, якъ и святый нѣколи такъ въ
Греціи, якъ и на заходѣ возсіявшій, и
гды бы ся папежъ который святымъ
сталъ, якъ то Силвестръ, Климентій,
Леонъ и Григорій и многій ингаіи, то
бысмо ихъ чтили и молитвамъ ся ихъ
поручали, а по смерти въ календару
мѣли, и память ихъ чинили, якъ Рим¬
ляне Грецкихъ отцовъ Аѳанасія, Васи¬
лія, Григорія, Хрисостома и иншихъ
почитаютъ, такъ мы папежевъ, которіи
бы зъ нйхъ святыми ся стали, почита-
ти повиняи были бысмо. РОЗДАЛЪ пятый. Части III, гоздѣлу У, артикулъ 1. Олистѣ Михаила Кируларія,
патріархи, къ Петру, Антіохій¬
скому патріарху, и противъ
змытленой и неважной на Ки¬
руларія, а на лапежа важной
клятвѣ, и о борона славы и жи¬
тія доброго того Михаила Ки¬
руларія. Правовѣрный! Осторожное и ростроп-
ное надъ всѣ писма отступниковъ, хул-
никовъ на святый наши патріархи ма-
ючи око, не давай души своей прел-
щати неправдамъ ихъ! А межи иными
ихъ нещиростями и овыми параграфа¬
ми, которыхъ предъ листомъ Петра,
патріархи Антіохійского, непріятель
нашъ навтыкалъ, не прелщайся! Стуч-
не3) бовѣмъ и хитро тчетъ тамъ по¬
ставъ лестій, якъ бы папежовъ [зъ]4)
отлученя ихъ, и отъ того, же зъ книгъ
номинальныхъ, то естъ отъ сполечно-
сти патріарховъ святыхъ, отдалени суть,
обмовити и оборонити могли. Але жад-
нимъ способомъ доказати того не мо¬
гутъ, если папежеве всего того первѣй
не отступятъ, за што суть отвержены
и отлучены. Певная естъ речь, ижъ
якъ иныхъ патріарховъ, такъ и Ми¬
хаила Кируларія суть важними клятвы,
который на папежовъ выдали; бовѣмъ
правой вѣры и догматъ святыхъ отцевъ
ностерегаючи, выдавали ихъ. А па-
пежскіи не суть важними, ижъ на раз¬
вращеніе правой вѣры и на утверже-
ніе кевотомій5) своихъ Латинскихъ, 3) Унд.: «штучне*. ^ Дополнено по списку Ундольскаго. 5) Отъ хеѵото^еа» — занимаюсь пустыми,
ничтожными дѣлами. Библиотека "Руниверс1