Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
1083 ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 1084 тіохійского и Іерусалимского, якъ еди¬
новѣрныхъ Константинополскому архи-
ереевъ почитаемо и пріймуемо. До тихъ
абовѣмъ належатъ овыи слова Христо¬
вы: «хто васъ слухаетъ, мене слухаетъ,
а хто отметается васъ, мене отметает¬
ся; а хто отметается мене, отметается
того, который мене послалъ» *). Речь
правдивая, же хто патріарховъ и отъ
ныхъ посвяченихъ и посланныхъ слу¬
хаетъ—Христа слухаетъ, а хто тыми
погоржаетъ—Христомъ погоржаетъ. Части III, роздѣлу ІУ, артикулъ 2. Што за шкода и утрата па- пежаи костела Римского
сл у хати. Правовѣрному христіанинови слуха-
ти папежа Римского не толко иожитку
жадного и зыску не приноситъ, але ра-
чей шкоду и утрату и згубу, а туго
недочасную, але вѣчную и неошацова-
ную, душного, мовлю, збавеня страту спра-
вуетъ. А то—зъ причинъ таковыхъ: Напродъ: ижъ папежъ не естъ той,
которого бы всѣ повинни послушними
быти, не естъ генералнимъ, то естъ
всего свѣта, пастиремъ, але участнимъ
и удѣлнымъ въ певиой ему надежной
епархіи епископомъ. И не положено на
насъ того тяжару, абы одного человѣ¬
ка весь народъ христіанскій былъ по-
слуганимъ, и овшемъ антихристовимъ
предотечею такого святый отцеве быти
означили и мѣстца зъ выбраными Бо¬
жіими въ небѣ такому не мѣти, кото¬
рый бы себе генералнымъ епископомъ
чинилъ и першенства на земли шу¬
калъ. Што, ижъ дѣломъ и'словомъ чи¬
нитъ папежъ, великая естъ шкода въ
утратѣ певности дугаевьного збавеня
кождому, въ томъ его наслѣдуючему. *) Лук., гл. Ю, ст. 16. Повторе: ижъ папежъ вѣры, презъ
семъ вселенскихъ соборовъ зложеной,
поданой, вызнаной и захованой, и тыхъ
семи соборовъ ухвалъ и каноновъ не
держитъ. А поневажъ кождого такого
проклятству поддано, хтобы такъ не
вѣрилъ и не вызнавалъ, якъ отцы оныхъ
соборовъ вѣрили и вызнавали, вѣрити
и вызнавати научили, теды вѣры пра¬
вой отступити естъ певная страта спа¬
сенія. Потрете: Россія не была и не естъ
епархіею папежа и костела Римского,
але патріархи Константинополского. А
канонами соборовъ вселенскихъ и по¬
мѣстныхъ естъ варовано, абы одинъ въ
другого епархію не втручался и оной
не посѣдалъ подъ утраченемъ достоен-
ства и власной своей епархіи. Што,
ижъ папежъ дѣломъ чинитъ и словомъ,
подъ утрачене своего достоенства под¬
палъ. Зачимъ мѣти такового преложо-
ного—естъ о спасеню своемъ не дбати
и на страту вѣ^чного небесного царства
чекати. Почварте: опустити духовнымъ сво¬
его власного отца и пастира належно-
го, а прилучитися до папежа, пастира
неналежного, естъ зраду и предател-
ство строити и подъ Ігодинъ выступокъ
подпадати. Што на душевномъ спасеніи
шкоду, нагородитися немогучую, чинитъ. Ііопяте: ижъ папежеве Римскій и ко¬
стелъ ихъ отъ церкве всходной сутьотлу-
чени, винамъ и каранямъканоннымъсуть
подани. Зачимъ хто зъ ними накла-
даетъ, овую на души своей шкоду по-
носити муситъ: «хто сполкуетъ зъ от-
лученимъ, и той отлученъ нехай бу¬
детъ» 2). А хотяжъ бы папежъ Римскій
одну и туюжъ зъ Греками вѣру вызна¬
валъ, предъ ся онъ не моглъ быти при- 2) На полѣ: «часть 2, роздѣлъ 8, артикулъ Канонъ 2 Сардикійскій; апостол. кан. 10;
Антіохійскій 2». Библиотека "Руниверс1